صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
کد خبر: 10134
گزارشگر: 213
۱۴۴۷
۰
۰
۳
روایات متناقض درباره خودکشی و ترور

علت مرگ مشکوک فرمانده سپاه در شهرک جهان نما

علت مرگ مشکوک فرمانده سپاه در شهرک جهان نما
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.

به گزارش آسیانیوز، ایرنا علت مرگ اسماعیل‌زاده در فاصله کوتاهی پس از کشته شدن سردار صیاد خدایی را «سانحه‌ای در منزل» عنوان کرده است.


«نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که همه مسولان باید برای جان خودشان نگران باشند»-تسنیم

ساعاتی پس از انتشار خبر «مرگ مشکوک» یک سرهنگ نیروی قدس در تهران، حساب توییتر خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد، خبر «رسانه‌های معاند مبنی بر ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه جنگ روانی و خبرسازی کذب است.» در این توییت کوتاه علت مرگ علی اسماعیل‌زاده، از نزدیکان به حسن صیاد‌خدایی که اول خرداد در تهران ترور شد، «سانحه در منزل مسکونی» عنوان شده است. ایرنا بر خلاف برخی گزارش‌های اولیه از منابع داخلی در تهران که مدعی شده‌ بودند، علت مرگ اسماعیل‌زاده «خودکشی» است، نوشت: «علت وقوع حادثه در دست بررسی است.»

کانال تلگرامی عماریون پیش‌تر خبر ترور یک عضو نیروی قدس را منتشر کرده بود اما بعدا با حذف این گزارش دلیل مرگ را «خودکشی» عنوان کرد.

صابرین‌نیوز هم نوشت: «هنوز علت مرگ روشن نیست و ترور او تایید نشده است.»

این درحالی است که باوجود گذشت چهار روز از مرگ اسماعیل‌زاده این خبر رسانه‌ای نشده بود و مقامات سپاه به آن واکنش نشان نداده بودند.

براساس این گزارش علی اسماعیل‌زاده، از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی، روز دوشنبه بر اثر سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج، جان باخته است. در این گزارش آمده است که مقامات سپاه در تماس با خانواده اسماعیل‌زاده علت مرگ او را خودکشی ناشی از مشکلات روانی و جدایی از همسر عنوان کرده‌اند.

مرگ مشکوک علی اسماعیل‌‌زاده تنها هشت روز پس از آن اتفاق افتاده است که صیاد‌خدایی از دیگر سرهنگ‌های نیروی قدس در مقابل خانه خود به ضرب گلوله کشته شد.

رسانه‌های اسراییل به‌طور گسترده خبر مرگ علی اسماعیل‌زاده را با ادعاهایی مانند «سپاه سرهنگ خودش را به ظن جاسوسی کشت» پوشش دادند.

خبر مرگ مشکوک اسماعیل‌زاده، تردید‌ها درباره نقش احتمالی او در ارایه اطلاعات منجر به کشته شدن صیاد‌خدایی و تصمیم برای حذف فیزیکی او را افزایش داده است. هرچند این گمانه‌زنی به تایید مقامات کشور نرسیده است، پیش از این عالی‌ترین مقامات تهران درباره عمق نفوذ به ساختار امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی هشدار داده بودند.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسبق ایران پس کشته شدن محسن فخری‌زاده،‌ چهره کلیدی فعالیت‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی با اشاره به نفوذ موساد (سازمان اطلاعاتی اسراییل) در ایران گفته بود: «چگونه است که بالاترین فردی که مسول کنترل جاسوسان اسراییل در ایران است، خودش جاسوس اسراییل از کار در می‌آید.

محسن‌ رضایی هم به صراحت به آلودگی امنیتی کشور اشاره کرده است.

علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی هم گفته است، «نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که همه مسولان باید برای جان خودشان نگران باشند.»/

https://www.asianews.ir/u/6vo
اخبار مرتبط
جمعی از سینماگران در واکنش به حوادث آبادان و اعتراضات مردم در یک بیانیه‌ از نیروهای نظامی خواستند مقابل مردم نایستند.
کانال ۱۳ اسرائیل: سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس، مسئول طرح ترور کنسول اسرائیل در استانبول بود!
یک اکانت توییتری خبری درباره سوء قصد به سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرده است.
وزارت کشور کویت مدعی شد یک کشتی ایرانی با ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق توقیف شد.
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
در حالی که برخی از تحلیل‌گران ارتقای ساختار نیروی انتظامی را با گسترش اعتراضات مرتبط دانستند، تغییراتی در ساختار نیروی انتظامی و تبدیل آن به فرماندهی انتظامی، سازمان اطلاعات انتظامی کل کشور ایجاد شده است.
امیر قطر به تهران سفر کرده و تا کنون برخی رسانه‌ها دلایل مهم و متفاوتی را در خصوص این سفر بیان کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید