صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
کد خبر: 10135
گزارشگر: 213
۵۴۶۶
۰
۰
۳
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد

جزییات یارانه گرفتن زنان بدسرپرست و طلاق گرفته

جزییات یارانه گرفتن زنان بدسرپرست و طلاق گرفته
برخی بانوان به دلایل مختلف و یا بدسرپرست بودن تمایل دارند که یارانه خود را از همسرشان جدا کنند؛ همچنین زنان طلاق گرفته نیز تحت شرایطی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش آسیانیوز، برخی بانوان به دلایل مختلف تمایل دارند که یارانه خود را از همسرشان جدا کنند. در این بین افرادی بودند که با وجود آنکه در دهک‌های یک تا ٩ قرار داشتند، مشمول یارانه نشده بودند.

-----------------

بیشتر بخوانید

توزیع کوپن به جای یارانه واقعی است؟+ فیلم

---------------------------------------------------------------------

این افراد همان دسته‌ای بودند که پیش از آن نیز یارانه نگرفتند؛ بنابراین فرصت اعتراض برایشان فراهم شد تا بتوانند مانند بقیه یارانه ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی دریافت کنند؛ برای برخی از این دسته نیز یارانه واریز شد. البته فعلا غیرقابل برداشت است تا تکلیف روشن شود.
 اما در این بین یک سوال مطرح است؛ اگر خانمی بدسرپرست باشد و بخواهد یارانه خود را از همسرش جدا کند، راه چاره چیست؟

به نقل از تجارت نیوز، سیدا طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این پرسش پاسخ می‌دهد؛ افرادی که بدسرپرست هستند باید به دادگاه مراجعه و در آنجا حکم عدم سازش یا بدسرپرستی بگیرند؛ سپس با آن حکم به فرمانداری مراجعه کنند و فرمانداری طبق حکم دادگاه به پلیس به علاوه ١٠ نامه می‌دهد؛ و پلیس به علاوه ١٠ این را اعلام می‌کند که یارانه این خانم از همسرش جدا شود.

وی همچنین در مورد خانم‌هایی که از همسر خود طلاق گرفته‌اند گفت: اگر فردی طلاق گرفته و شوهر سابق او جز حذفی ها نبوده، خانم می‌تواند به پلیس به علاوه١٠ مراجعه و درخواست دهد که یارانه خود را از همسرش جدا کند./

https://www.asianews.ir/u/6vp
اخبار مرتبط
دستیار وزیر اقتصاد گفت: دولت موظف شده بجای یارانه نقدی از ماه سوم به مردم کالابرگ بدهند، این در حالی است که براساس نظر برخی کارشناسان این روش با مشکلات زیادی برای مردم همراه خواهد بود.
دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ مرحله اول این کمک معیشتی قابل برداشت شده و مرحله دوم مورد بررسی قرار گرفته است.
روش اجرای هوشمند سازی فروش نان به این شکل است که دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه خواهد داد.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.
معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه یارانه کمک معیشتی به‌ حساب آنها واریز نشده است، در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه «حمایت» مراجعه کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به حذف دهک‌های پردرآمد گفت: دولت تصمیم گرفت در مدیریت جدید ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه به دهک دهم پرداخت نشود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید