صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
کد خبر: 10162
گزارشگر: 213
۳۹۸۰
۲
۰
۳
ایوب انتظاری؛ فارغ التحصیل هوا فضا

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد
ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» و سازنده موشک و پهباد معرفی شده هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.

به گزارش‌ آسیانیوز، ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» معرفی شده هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.

----------------------

بیشتر بخوانید

علت مرگ مشکوک فرمانده سپاه در شهرک جهان نما

----------------------------------------------------------


 انتظاری، ۳۵ ساله و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف، در یزد در زمینه ساخت پهپاد و موشک فعالیت می‌کرده است.

آن طور که از متن آگهی ترحیم ایوب انتظاری برمی‌آید، او روز ۹ خردادماه درگذشته است.

در حالی که هنوز هیچ مقام رسمی به مرگ این «دانشمند» ایرانی واکنش نشان نداده، بر اساس اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام در دسترس است، علت مرگ ایوب انتظاری «مسمومیت غذایی» اعلام شده است. در همین شبکه‌ها، در مورد علت مرگ اعلام‌شده شک و تردید ابراز شده است.

آگهی درگذشت این مهندس جوان صنایع هوافضای ایران و چند خبر کوتاه در رسانه‌ها درباره آن، بازتاب گسترده‌ و سریعی در رسانه‌های اسرائیلی داشته است.

 رسانه‌های اسرائیل روز شنبه، ۱۴ خرداد، در گزارش‌های مربوط به مرگ این مهندس ایرانی، رویدادهای مشابه پیشین در ایران را ذکر کرده‌اند.

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد

این رسانه‌ها همچنین با اشاره به برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنایع پهپادی با هدف تبدیل کردن آن به یک قدرت منطقه‌ای، یادآور شده‌اند که نظامیان ارشد رژیم ایران در روزهای گذشته یک پایگاه زیرزمینی پهپادی را رسانه‌ای کردند.

بر اساس آگهی فوت منتشره در رسانه‌های ایران، ایوب انتظاری، مهندس صنایع هوافضا، که اهل استان یزد بوده، روز نهم خرداد درگذشته و در آرامگاه «خلد برین» در زادگاهش خاک شده است.

در آگهی‌های تسلیت درگذشت او آمده است که مراسم یادبود از روز دهم خرداد در خانه پدری‌اش در خیابان کاشانی شهر یزد آغاز شده و مراسم مذهبی و یادبود تا روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد ادامه خواهد یافت.

در شبکه‌های اجتماعی دکتر انتظاری یکی از «نخبگان هوافضا» نامیده شده و آمده است که او دانش‌‌آموخته دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف بود. او دکترایش را در سال ۱۳۹۶ دریافت کرده بود.

در یک کانال تلگرامی نیز اشاره شده است که او «مسئول چند پروژه بزرگ در پردیس فن‌آوری یزد در حوزه هوافضا بوده است».

در چند سایت خبری نیز آمده است که «جزئیات بیشتری از علت فوت این نخبه کشور منتشر نشده است». در برخی از گزارش‌ها «مسمومیت غذایی» به عنوان احتمال درگذشت او ذکر شده است.

وب‌سایت اسرائیلی وای‌نت روز ۱۴ خرداد نوشت که گزارشی در مورد از بین بردن این فرد منتشر نشده، اما مرگ او نظر به مسئولیتی که از جمله در توسعه پهپادی و راکتی داشته، در کنار گزارش سوء قصدهای اخیر در ایران، مورد توجه است.

حسن صیاد خدایی فرمانده دیگر نیروی قدس دو هفته پیش در تهران با شلیک پنج گلوله کشته شد. رسانه‌های اسرائیل حسن صیاد خدایی را یکی از برنامه‌ریزان کشتن اسرائیلی‌ها و یهودیان در جهان نامیده بودند.

نیویورک تایمز نوشته بود که اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که کشتن حسن صیاد خدایی کار این کشور بوده است.

روزنامه معاریو نیز روز ۱۴ خرداد خبر فوت ایوب انتظاری را در زمینه عکسی از حضور هفته گذشته محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، و عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، از پایگاه زیرزمینی پهپادی منتشر کرد.

به نوشته سایت والانیوز، ایوب انتظاری «دانشمند موشکی» بوده که برخی رسانه‌های ایران کار او را تحقیق و توسعه راکت و موشک کوتاه‌برد و دوربرد دانسته‌اند.

اسرائیل تایید کرده که پهپادهای ایران که جمهوری اسلامی شماری از آن‌ها یا دانش تولید آنها را به سازمان‌های متحد خود در منطقه نیز داده، به یک تهدید امنیتی برای اسرائیل مبدل شده است.

این در حالی است که اسرائیل خود یک قدرت پهپادی است و انواع پهپادهای خود را به کشورهای زیادی صادر می‌کند. پهپادهای انتحاری و تهاجمی اسرائیلی تحویلی به جمهوری آذربایجان نقش مهمی در پیروزی ارتش این کشور در جنگ دو سال پیش علیه ارمنستان داشتند.

برخی از حملات دوره اخیر به برخی از سایت‌های حساس نظامی و هسته‌ای ایران توسط رِیزپهپادها انجام شده است./

https://www.asianews.ir/u/6wh
اخبار مرتبط
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
کانال ۱۳ اسرائیل: سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس، مسئول طرح ترور کنسول اسرائیل در استانبول بود!
جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد: دستگیری شهروندان اروپایی در ایران، آخرین میخ بر تابوت برجام است.
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
حسن مراد مرجان، دیپلمات ارشد ترکیه ای، با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» اسرائیل گفت که «هر دو کشور با تهدیدهای مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».
بنیاد حقوقی آمریکا به دولت بایدن اطلاع داد که در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه تواف بایدن و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد و به گفته مقامات آمریکا این اقدام احتمالا هرگونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد.
حدود پانصد متخصص ایرانی-آمریکایی خواستند که نام سپاه از فهرست تروریستی حذف نشود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مجتبی
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
0
0

این چه وضعیتی هست،،چرا برای نیروهای نخبه سپاه محافظ گذاشته نمی‌شود که به راحتی بتوانند آنها را به شهادت برسانند و حذف فیزیکی کنند آنها را،،،چرا نیروهای نظامی ما هیچ گونه واکنشی نسبت به جنایت های دشمنان کشور انجام نمی‌دهد،،،چرا انتقام خون شهدای هسته ای و دیگر شهدایی که به دست دژخیمان تروریست به شهادت رسیده اند گرفته نمی‌شود و فقط وعده انتقام داده می‌شود.

ایرانی
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
1
0
0

اخبار واقعا ناامیدکننده شده. هر روز حداقل یک خبر بده😭


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید