صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۰
کد خبر: 10170
گزارشگر: 213
۵۸۴
۰
۰
۲
دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان در شهر جنوبی

ادامه آواربرداری هولناک حادثه متروپل و «کشف جسدهای دیگر»/استعفای شهردار آبادان

ادامه آواربرداری هولناک حادثه متروپل و «کشف جسدهای دیگر»/استعفای شهردار آبادان
پس از دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتشار خبر پیدا شدن جسدهای دیگر زیر آوار با استعفای رسمی شهردار این شهر در روز شنبه، ۱۴ خرداد، همزمان شد.

به گزارش آسیانیوز، نزدیک به دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتشار خبر پیدا شدن جسد دو قربانی دیگر زیر آوار با استعفای رسمی شهردار این شهر در روز شنبه، ۱۴ خرداد، همزمان شد.

---------------------

بیشتر بخوانید

قربانیان متروپل آبادان از 39 نفر عبور کرد/جسد «مریم» از زیر آوار بیرون کشیده شد

-----------------------------------------
احسان عباسپور، فرماندار آبادان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا آخرین آمار جان‌باختگان در حادثه ریزش برج متروپل را تا روز شنبه «۳۷ نفر» اعلام کرد و گفت که آمار نهایی پس از اعلام نهایی پزشکی قانونی درباره هویت دو جسد کشف‌شده اعلام خواهد شد.

این آمار در حالی بیان می‌شود که بر اساس گزارش‌ها تا شامگاه چهارشنبه، ۱۱ خرداد، شمار قربانیان این حادثه به ۳۸ نفر رسیده بود.

تاکنون هیچ یک از مقامات آمار احتمالی تلفات را اعلام نکرده‌اند. همزمان هنوز هیچ خبری از تعداد دقیق افرادی که مفقود شده‌اند منتشر نشده است.

فرماندار آبادان روز جمعه، ۱۳ خرداد، گفته بود که کار آواربرداری تا خارج‌سازی پیکر آخرین نفری که زیر آوار متروپل مانده باشد، ادامه خواهد داشت.

 عباسپور، درباره آخرین وضعیت آواربرداری نیز گفته بود که نیروهای عملیاتی اکنون به طبقه همکف رسیده‌اند و تنها آواربرداری طبقه منفیِ یک باقی مانده است. وی در ادامه در مورد طبقه منفیِ ۲ و احتمال وجود شماری از اجساد در این قسمت نیز گفته بود که این برج طبقه منفی ۲ نداشته و تنها «بخش پشتی ساختمان دارای چنین طبقه‌ای است که ارتباطی به محل این حادثه ندارد».

 در روزهای گذشته اخباری غیررسمی حاکی از آن بود که در زمان وقوع حادثه، درست در ظهر روز دوم خردادماه، تعداد زیادی از کارگرانی که در این ساختمان مشغول به کار بودند برای فرار از گرمای هوا به طبقه منفی دو پناه برده بودند.

به‌ دنبال حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل، برخی مسوولان اذعان کردند که در جریان ساخت این برج زدوبند گسترده‌ای بین مالک اصلی برج با شهرداری و برخی مقامات رخ داده است.

حسین عبدالباقی که سازنده و مالک برج متروپل است و به گفته برخی مسوولان زیر آوار کشته شده، متهم است که با چراغ سبز مسئولان شهری و زدوبند با مقامات به‌ویژه در شهرداری آبادان، اقدام به ساخت‌وساز خارج از ضوابط قانونی کرده است.

در روزها و شب‌های پس از وقوع حادثه ریزش متروپل، آبادان صحنه تجمع‌های اعتراضی گسترده مردم بود و آن‌ها خواستار استعفا و مجازات عاملان این حادثه بودند. این تجمع‌ها در بسیاری از موارد با سرکوب نیروهای گارد ویژه همراه شد و بر اساس برخی ویدئوها و گزارش‌های مردمی، ماموران نظامی و انتظامی برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور، شلیک هوایی و شلیک مستقیم استفاده کردند.

در واکنش به این اعتراض‌ها فرماندار آبادان از بازداشت ۵ شهردار قبلی، شهردار فعلی و ۵ نفر دیگر از مقامات و مسئولان مرتبط با پروژه ساخت برج متروپل خبر داده بود.

همچنین سرانجام روز شنبه، ۱۴ خرداد، گزارش ها از اخبار استعفای حسین حمیدپور، شهردار فعلی آبادان، خبر دادند. این استعفا از معدود مواردی در دولت ها است که یک مقام رسمی در پی وقوع حادثه‌ای غیرمترقبه یا رسوایی و سوء مدیریت از کار کناره‌گیری می‌کند.

واکنش دیرهنگام مسوولان و اعلام عزای عمومی یک هفته و سفر رئیس جمهور ۱۱ روز پس از وقوع این حادثه با انتقادهای گسترده‌ای از سوی شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است./

 

 

 

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/6wp
اخبار مرتبط
دقایقی پیش آتشنشانان جسد یک زن را از زیر آوار متروپل آبادان خارج کردند و احتمال دارد این جسد، پیکر مریم همسر رامین مالک کافه مری است.
استان خوزستان که به مدت یک قرن بر روی طلای سیاه نشسته است، حال و روزش نباید این چنین باشد.
براساس گزارش ها در ادامه آوار برداری چند ساعت پیش و دستیابی به طبقات منفی متروپل؛ امدادگران با اجسادی در روی آب های رها شده در زیرزمین این ساختمان که دچار خفگی شده بودند مواجه شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید