صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
کد خبر: 10172
گزارشگر: 213
۱۰۶۰
۰
۰
۲
از سوی هیات دولت

تصویب «افزایش حقوق» مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ۱۴۰۱

تصویب «افزایش حقوق» مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در ۱۴۰۱
هیات دولت افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

به گزارش آسیانیوز، هیات دولت نحوه افزایش حقوق کارگران بازنشسته را تصویب و ابلاغ کرد. براساس این مصوبه حداقل مستمری به اندازه ۵۷ درصد و مستمری سایر سطوح به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

---------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» مرحله دوم همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

---------------------------------------------------------

بالاخره هیات دولت افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

براساس مواد۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.


 براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد:

در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷ ممیز ۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد. در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

تجارت نیوز نوشت همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/6wr
اخبار مرتبط
٢۴ میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانواده آنها، در سومین ماه سال همچنان منتظر عملی شدن وعده ای هستند که سررسید آخرین آنها، اردیبهشت ماه بود.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.
سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره پرداخت حقوق کارکنان این سازمان بر اساس نرخ دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی توضیحاتی داده است.
گروهی از کارگران و بازنشستگان که به دلایل مختلف از دریافت یارانه نقدی محروم شده‌اند، از عدم موفقیت در درج شکایت انتقاد کردند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بروز شدن فرآیند‌ها و شاخصه‌های مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: مستمری بگیران می‌توانند، تغییرات اعمال شده در احکام خود را مشاهده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید