صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
کد خبر: 10173
گزارشگر: 213
۷۲۱
۰
۰
۳
ادعای سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»

خاتمه همکاری بانک های چینی با ایران؟

خاتمه همکاری بانک های چینی با ایران؟
سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»، از گروه‌های اصلی مخالف برجام مستقر در واشینگتن، از بانک های چینی که به دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم هستند خواسته تا به همکاری‌های مالی خود با ایران پایان دهند.

به گزارش آسیانیوز، سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای» از شش بانک‌ چینی خواست روابط خود با ایران را قطع کنند.

-----------------

بیشتر بخوانید

انتشار «اسناد محرمانه مسروقه» فعالیت هسته ای ایران از سوی اسرائیل
------------------------------------------------------------
سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»، از گروه‌های اصلی مخالف برجام مستقر در واشینگتن، از شش بانک چینی که آن‌ها را به همکاری با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده، خواست به همکاری‌های مالی خود با جمهوری اسلامی پایان دهند.

این سازمان که تمرکز ویژه‌ای بر ردیابی فروش نفت ایران و انتقال درآمد حاصل از آن به ایران دارد، روز جمعه ۱۳ خرداد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس با شش بانک‌ چینی از آن‌ها خواسته است هرگونه عملیات تجاری مرتبط با شرکت‌ها یا بانک‌های ایرانی را متوقف کنند.

به‌گفته سازمان «متحد علیه ایران اتمی»، در این شش بانک چینی، حساب‌هایی به دلار آمریکا فعال است که ردیابی صاحبان آن‌ها به برخی شرکت‌های یا بانک‌های ایرانی‌ می‌رسد.

 در این زمینه، مارک دی والاس، مدیر عامل این سازمان، هم با اشاره به این‌که چین سال‌هاست که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران چشم‌پوشی می‌کند، مدعی شده «فقدان پاسخ قاطعانه» ایالات متحده نسبت به «روابط گرم و پایدار تهران و چین» را عامل اطمینان‌بخش به مؤسسات مالی چین برشمرده تا «تصور کنند کمک به ایران در جهان هیچ پیامدی ندارد».

در پی خروج «یک‌جانبه» دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای موسوم به برجام در سال ۹۷، ایالات متحده تحریم‌های شدیدی علیه بخش مالی و صادرات نفت ایران وضع کرد.

 ایران نیز متقابلا به تلافی فشارهای آمریکا از سال ۹۸ بخشی از تعهدات خود در چارچوب برجام را نقض کرد و با راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته، غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد.

سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای» در بیانیه اخیر خود در مورد همکاری شش بانک چینی با جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌ها از دولت ایالات متحده خواسته است تحقیق کند و این بانک‌های چینی را از «تصور بی‌پیامد بودن همکاری با ایران» درآورد.

آن‌چنان‌که این سازمان ادعا می‌کند، دو بانک ایرانی «شهر» و «پارسیان» در بانک‌های چینی مزبور حساب دلاری دارند؛ دو بانکی که قبلاً به‌دلیل «تأمین مالی تروریسم» و وابستگی به نیروی بسیج سپاه پاسداران، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

 با این حال در بیانیه «متحد علیه ایران هسته‌ای» عنوان شده است که از میان شش بانک چینی فقط یک بانک به سؤالات آن‌ها جواب داده و گفته‌اند تاکنون هیچ تجارتی با ایران نداشته‌اند.

بر اساس گزارش‌های قبلی سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای» صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران طی سه ماه گذشته «۳۰ درصد» افت کرده است.

همچنین اخیرا خبرگزاری رویترز گزارش داد که ۴۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری ایران در آب‌های شرق آسیا سرگردان است.

انتشار این گزارش‌ها در حالی است که مذاکرات موسوم به احیای برجام همچنان متوقف مانده و هم‌زمان قطعنامه‌ای پیشنهادی روی میز شورای حکام آژانس قرار دارد که از این نهاد خواسته شده جمهوری اسلامی ایران را به دلیل قصور در پاسخ ندادن به پرسش‌های این نهاد در مورد منشأ ذرات اورانیوم یافت‌شده در سایت‌های اعلام‌نشده مؤاخذه کند!/

https://www.asianews.ir/u/6ws
اخبار مرتبط
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت امکان دستیابی به توافق در مذاکرات برجام بسیار کاهش یافته یا غیرممکن می شود.
شروع جنگ میان روسیه و اکراین و آغاز تحریم های غرب بر علیه این کشور در حوزه نفت و گاز در ماه های گذشته ، رقابتی خاموش ما بین روسیه و ایران به عنوان دو کشور تحریمی فعال در حوزه نفت و گاز شکل گرفته است.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در گفت و گو با یک رسانه مدعی شد: ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان درباره ایران به‌سر رسیده است.
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
آمریکا و سه کشور اروپایی در پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران به سوالات آژانس درباره سه سایت مشکوک شدند.
نفتالی بنت روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران ، اسناد محرمانه مربوط به فعالیت اتمی ایران را در گوگل درایو منتشر کرد.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید