صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۲
کد خبر: 10194
گزارشگر: 213
۵۶۳
۰
۰
۵
رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران چند هفته دیگر «اتمی» می شود

ایران چند هفته دیگر «اتمی» می شود
رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۶ ژوئن در کنفرانسی مطبوعاتی در وین گفت ایران تنها چند هفته تا دسترسی به مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی فاصله دارد.

به گزارش آسیانیوز، مدیر آژانس انرژی اتمی گفته ایران به مواد لازم برای تهیه سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد.

-----------------------

بیشتر بخوانید

انتشار «اسناد محرمانه مسروقه» فعالیت هسته ای ایران از سوی اسرائیل

----------------------------------------------------

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته ایران به مواد لازم برای تهیه سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد و تنها پرسش این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.
رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۶ ژوئن در کنفرانسی مطبوعاتی در وین گفت ایران تنها چند هفته تا دسترسی به مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی فاصله دارد. او تصریح کرد که پرسش دیگر این نیست که آیا ایران به این مواد دسترسی پیدا می‌کند یا نه بلکه باید پرسید چه زمانی این اتفاق می‌افتد و گفت: «این  

رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اما در عین حال تاکید کرد که برای ساخت سلاح اتمی از اورانیوم زمان لازم است.
یک هفته پیش، گروسی گزارشی منتشرنشده در اختیار اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشت که بر اساس آن جمهوری اسلامی ۴۳ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده در اختیار دارد.
به گفته یک دیپلمات بلندپایه برای ساخت یک کلاهک اتمی به حدود ۵۰ کیلوگرم اورانیوم ۹۰ درصد غنی شده نیاز است.

 شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری در وین نشست خواهد داشت. در این نشست که احتمالا روز چهارشنبه ۸ ژوئن برگزار می‌شود نه تنها درباره میزان اورانیوم غنی‌شده ایران صحبت خواهد شد بلکه درباره پرسش‌های بی‌پاسخ آژانس در مورد سایت‌های اعلام نشده هسته‌ای ایران نیز گفت و گو شده و احتمالاقطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در این باره به رأی گذاشته می‌شود.

به گفته گروسی همچنین ایران درباره تاسیساتی که "برای اهداف صلح‌آمیز مورد نیاز نیستند" نیز باید به آژانس توضیح دهد.

غنی‌سازی اورانیوم و ذخیره آن و نیز عدم همکاری ایران با آژانس در زمینه پرسش‌های مطرح شده، بازگشت به توافق اتمی سال ۲۰۱۵ را با مشکل روبرو کرده است. علاوه بر این ایران و آمریکا نیز هنوز نتوانسته‌اند درباره مسائل دوجانبه از جمله برداشتن تحریم‌های ایران به توافق برسند./

https://www.asianews.ir/u/6xd
اخبار مرتبط
سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»، از گروه‌های اصلی مخالف برجام مستقر در واشینگتن، از بانک های چینی که به دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم هستند خواسته تا به همکاری‌های مالی خود با ایران پایان دهند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت امکان دستیابی به توافق در مذاکرات برجام بسیار کاهش یافته یا غیرممکن می شود.
شروع جنگ میان روسیه و اکراین و آغاز تحریم های غرب بر علیه این کشور در حوزه نفت و گاز در ماه های گذشته ، رقابتی خاموش ما بین روسیه و ایران به عنوان دو کشور تحریمی فعال در حوزه نفت و گاز شکل گرفته است.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در گفت و گو با یک رسانه مدعی شد: ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان درباره ایران به‌سر رسیده است.
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
آمریکا و سه کشور اروپایی در پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران به سوالات آژانس درباره سه سایت مشکوک شدند.
نفتالی بنت روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران ، اسناد محرمانه مربوط به فعالیت اتمی ایران را در گوگل درایو منتشر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید