صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۵
کد خبر: 10195
گزارشگر: 213
۵۸۰
۰
۰
۲
مذاکره برای تسهیل دسترسی به دانه های روغنی در جهان

«ترکیه، اوکراین و روسیه» برای صادرات غلات توافق کردند

«ترکیه، اوکراین و روسیه» برای صادرات غلات توافق کردند
روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه با استناد به اظهارات مقامات دولتی این کشور می‌گوید که کرملین به ترکیه و اوکراین اجازه داده است تا از بندر اودسا غلات صادر کنند.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه با استناد به اظهارات مقامات دولتی این کشور می‌گوید که کرملین به ترکیه و اوکراین اجازه داده است تا از بندر اودسا غلات صادر کنند.

---------------------------

بیشتر بخوانید

جهان؛ بعد از قطع صادرات سویا

-----------------------------------------------------
این بندر راهبردی اوکراین ماه‌هاست که در محاصره روسیه است و مسکو مانع صادرات میلیون‌ها تن غله، بویژه گندم اوکراین، به بازارهای بین‌المللی شده است.

این گزارش می‌افزاید کشتی‌های حامل غلات اوکراین تا آب‌های تحت کنترل ترکیه توسط ناوهای جنگی این کشور اسکورت خواهد شد. روزنامه دیلی صباح ترکیه گزارش داده که این تصمیم در راستای جلوگیری از تاثیر جنگ اوکراین بر افزایش قیمت مواد غذایی در جهان گرفته شده است.

اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است. از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، قیمت غلات در جهان حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

اوکراین پارسال سهمی ۱۲ درصدی در صادرات گندم، ۱۶ درصدی در صادرات ذرت، و سهمی بالای ۱۸ درصدی در صادرات جو و کلزا در جهان داشت./


https://www.asianews.ir/u/6xe
اخبار مرتبط
ایران به عنوان همسایه روسیه و وابسته به برخی محصولات کشاورزی تعیین‌کننده از سوی هر دو کشور روسیه و اوکراین، می‌تواند با معضل به خطر افتادن امنیت غذایی روبه‌رو شود؛ در حالی که موضوع قاچاق و خروج کالاهای اساسی از کشور نیز علاوه بر بحث خشکسالی و بحران جنگ منجر به افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور شده است.
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
همچنانکه ادامه جنگ روسیه و اوکراین سبب تهدید امنیت غذایی جهان شده، به تازگی مساله ممنوعیت صادرات سویا و فرآورده‌های آن از آرژانتین نیز دنیا را بیشتر رو به بحران برده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید