صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۹
کد خبر: 10196
گزارشگر: 213
۷۵۳
۰
۰
۱
دزدیده شدن رمزارزها

مراقب سرقت ارزهای دیجیتال تان باشید!

مراقب سرقت ارزهای دیجیتال تان باشید!
برخی از سارقان فکر می‌کنند اگر ارز دیجیتال یک نفر را بدزدند کار تمام است و هیچ‌کس آن‌ها را پیدا نمی‌کند.

به گزارش آسیانیوز، این روزها سرقت ارزهای دیجیتال به داستانی تکراری تبدیل شده اما فارق از هک کردن پلتفرم‌ها برخی با اعمال زور ارز دیجیتال می‌دزدند.

--------------------------------

بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین از چند منظر

تحلیل بیت‌کوین از چند منظر

--------------------------------------------------------------------

مردی ۳۱ ساله اهل کالیفرنیا با نفوذ به خانه‌ای و بستن یک زن به صندلی با چسب نواری، سه میلیون‌ دلار ارز دیجیتال از او به سرقته برده بود. پلیس امروز اعلام کرد: متهم این سرقت خشونت‌آمیز ۷ هزار مایل دور از آمریکا دستگیر شد.

نام این سارق ژانک تیانزه است. ظاهر در جریان حمله به زن صاحب خانه از عینک، کلاه و دستکش اسکی استفاده کرده است. داستان می‌گوید: او قربانی را به شکنجه با چاقو تهدید کرد و از این طریق رمزارزهای او را به سرقت برد. او بلافاصله پس از سرقت به تایوان گریخت اما پلیس او را ردیابی و یک ماه بعد بازداشت کرد. زمانی که تیانزه دستگیر شد ۸ هزار دلار پول نقد، تبلت، لپ‌تاپ، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری دیجیتال و مدارک دیگری از جنایات خود همراه داشت.

 اکنون پلیس او را به فرانسیسکو برگردانده است. جایی که با اتهامات بزرگی مانند سرقت منزل، آدم‌ربایی، باج‌گیری و استفاده از چاقو روبه‌رو است. در فرودگاه او در مواجهه با خبرنگاران سکوت کرد.
 برخی گمانه‌زنی در رابطه با سایر سرقت‌های او وجود دارد. برخی می‌گویند شواهدی از دیگر آزار و اذیت‌های او برای زنان وجود دارد. تیانزه از جهاتی شبیه به خفاش شب خودمان است. البته آن کجا و این کجا. خفاش شب قربانی‌های خود را می‌کشد اما تیانزه فقط ارز دیجیتال آن‌ها را سرقت می‌کند. شباهت این دو در طعمه‌هایشان بود. هر دو زنان را طمعه می‌کردند.

 باج‌گیری مجازی

برخی از سارقان فکر می‌کنند اگر ارز دیجیتال یک نفر را بدزدند کار تمام است و هیچ‌کس آن‌ها را پیدا نمی‌کند. اما کور خواندند. درست است ارز دیجیتال قابلیت ناشناس بودن دارد اما شفاف است. اگر پلیس سارق را شناسایی کند می‌تواند به راحتی او را پیدا کند. از طرفی بسیاری از کیف پول‌ها یا درگاه‌های فروش ارز دیجیتال احراز هویت نیاز دارند.

تجارت نیوز نوشت با این تفاسیر باج‌گیری دیجیتال به اوج خود رسیده است. همین چند وقت پیش بود که چند سارق در ایران یک مرد جوان را دزدیدند و از برادرش در ترکیه برای آزادی او تتر گرفتند. به گزارش رسانه‌ها این مرد در دفتری در فرشته که محل کارش بود مورد حمله قرار گرفت. سارقان او را با ماشین پورشه خود به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند و بعد از برادر ارز دیجیتال تتر می‌گیرند.

ماه گذشته هم پلیس لندن اعلام کرد که سارقان یک مرد را بعد از کتک زدن مجبور به بازکردن کیف پولش کردند. کیف پول این مرد با Face ID کار می‌کرد و برای همین او را کتک زدند و بعد کیف پول را بازکردند./

https://www.asianews.ir/u/6xf
اخبار مرتبط
بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و باز هم به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
ایلان ماسک گفته است که بی خانه شده و درباره بی خانمان شدنش توضیحاتی داده است.
بیت‌کوین به دنبال جنگ اوکراین و بعد از فرمان اجرایی رمزارزها شروع به رشد کرد و در این حال فرمان اجرایی تاثیراتی بر بازار رمزارزها در بلندمدت خواهد داشت.
به گفته بانک مرکزی رمزارز ملی در سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد و قرار است جایگزین اسکناس شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید