صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
کد خبر: 10220
گزارشگر: 213
۹۳۹
۰
۰
۳
آخرین وضعیت واقعه خارج شدن قطار از ریل

جزییات بیشتر درباره تصادف قطار طبس و نامشخص بودن علت حادثه/در یزد عزای عمومی اعلام شد+فیلم

جزییات بیشتر درباره تصادف قطار طبس و نامشخص بودن علت حادثه/در یزد عزای عمومی اعلام شد+فیلم
در حالی تا کنون «۲۱ کشته و ۸۷ مصدوم» تصادف قطار در طبس تلفات جانی داشته است که گفته شده ؛ احتمال افزایش قربانیان وجود دارد و در همین حال در یزد عزای عمومی اعلام شده است و براساس گزارش ها علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

به گزارش آسیانیوز، «۲۱ کشته و ۸۷ مصدوم»  تصادف قطار در طبس تلفات جانی داشت که گفته شده ؛ احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

 

 یک قطار مسافربری مشهد به یزد بامداد چهارشنبه، ۱۸ خرداد، در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد بر اثر تصادف از ریل خارج شد. این حادثه تا این لحظه ۲۱ کشته و ده‌ها مصدوم و مجروح بر جا گذاشته است.

عده‌ای از مسافران در واگن‌های قطار «محبوس شده‌اند» و نیروهای امدادی تلاش می‌کنند آنها را نجات دهند. دلیل این حادثه ابتدا برخورد قطار با یک بیل مکانیکی عنوان شد، اما به‌گفته فرماندار ویژه طبس، قطار با دستگاه زیرکوبی که روی ریل بوده برخورد کرده و «باید برای علت دقیق این حادثه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد».

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای گفت: «برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.»

در همین زمینه معاون مسافری راه آهن گفت: «بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت ۵:۳۰ صبح چهارشنبه هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.»

این مقام راه آهن اضافه کرد: «طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.»

با این حال این مقام مسئول در راه‌آهن هم تأکید کرد که علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، این قطار ۴۳۰ نفر خدمه و مسافر داشته است.

خبرگزاری ایسنا بعدازظهر چهارشنبه به نقل از رئیس سازمان اورژانس استان یزد خبر داد که تعداد قربانیان این حادثه که دلیل آن قصور و سهل‌انگاری عنوان شده به ۲۱ نفر رسیده است.

احتمال افزایش شمار قربانیان و مصدومان این حادثه وجود دارد، هم‌چنان‌که خبرگزاری صداوسیما شمار مصدومان را تا این لحظه ۸۶ نفر اعلام کرده است که حال ۱۵ نفر از آنان هم وخیم گزارش شده است.

 این خبرگزاری همچنین نوشته است که در میان مصدومان چهار تبعه خارجی نیز هست.
رئیس سازمان اورژانس استان یزد هم گفته است: «هفت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به محل حادثه برخورد قطار مشهد به یزد اعزام شد.»

علی‌اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس، درباره جزئیات بیشتر خروج قطار از ریل گفت: در این حادثه چهار واگن واژگون شده و با توجه به این‌که واگن‌ها هنوز واژگون هستند و باید به وسیله جرثقیل روی ریل قرار بگیرند، چند دستگاه چرثقیل از سمت طبس و یزد به محل حادثه اعزام شده و امکان افزایش آمار فوتی‌ها و مصدومان با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

یکی از مسافران این قطار به خبرگزاری ایسنا گفته است: قطار در حال حرکت بود که ناگهان ترمز شدیدی گرفت. این ترمز ادامه داشت تا جایی که مسافران تعادل خود را از دست دادند و مثل توپ با اطراف برخورد می‌کردند. واگن واژگون شد و شیشه واگنی که ما در آن بودیم شکست و ما توانستیم خودمان را از این شیشه به بیرون از قطار برسانیم.

بر اساس این گزارش، ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد و منجر به کشته شدن 23 تن از هموطنانمان شد.

این در حالای است که در پی حادثه قطار مشهد - یزد ، به دستور رییس‌جمهور و به احترام جانباختگان این حادثه و برای ابراز همدردی با خانواده حادثه دیدگان و مردم یزد فردا پنجشنبه ۱۹ خردادماه در یزد عزای عمومی اعلام شد.،

بر اساس این گزارش، ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد و منجر به کشته شدن 23 تن از هموطنانمان شد./

https://www.asianews.ir/u/6y3
اخبار مرتبط
غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان که از حامیان عبدالباقی مالک برج فروریخته متروپل بوده روز گذشته از کشور خارج شده است.
پس از دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتشار خبر پیدا شدن جسدهای دیگر زیر آوار با استعفای رسمی شهردار این شهر در روز شنبه، ۱۴ خرداد، همزمان شد.
یزد - عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت؛ این حادثه زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری تا در بحث مقررات ملی ساختمان ، قانون و ضابطه را مبنای کار و محاسبات و عملیات ساخت و ساز خود قرار دهند
اگر با مروری کوتاه به ابعاد حقوقی واقعه متروپل نظر داشته باشیم، در بند (ب) ماده ۲۹۰ به روشنی آمده است که چنانچه فردی قصد ایراد جنایت بر فرد یا افراد معینی را ندارد؛ لکن عملی که از فرد مسوول سر می زند به گونه ای است که نوعا و طبعا منجر به وقوع جنایت و حادثه می شود، مشمول قتل دانسته شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید