صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۲
کد خبر: 10232
گزارشگر: 213
۵۴۱
۰
۰
۳
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری اعلام کرد

فوری/دوربین های نظارت آژانس اتمی جهانی در ایران قطع شدند

فوری/دوربین های نظارت آژانس اتمی جهانی در ایران قطع شدند
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری قطع دوربین‌های نظارتی این آژانس را تایید کرد.

به گزارش آسیانیوز، ۲۷ دوربین نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران از کار افتاده‌اند.

---------------------------------------

بیشتر بخوانید

قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد+جزییات

---------------------------------------------------------------

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری قطع دوربین‌های نظارتی این آژانس را تایید کرد. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه، ۱۹ خرداد، در یک کنفارنس خبری تایید کرد که جمهوری اسلامی، ۲۷ دوربین نظارتی این آژانس در تاسیسات مختلف اتمی در ایران را از کار انداخته است.

در حال حاضر آژانس ۴۱ دوربین نظارتی در ایران دارد.

او در جمع خبرنگاران گفت این آژانس با هر اقدام جمهوری اسلامی که مانع نظارت و یا باعث کاهش نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود، به شدت مخالف است.

گروسی در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به طور کامل متوقف نشده، اما ما در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم بگوییم فاصله بسیار اندکی تا قطع کامل نظارت خود بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله در زمینه غنی‌سازی داریم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین تاکید کرد که قطعنامه انتقادی شورای حکام این آژانس که روز گذشته به تصویب رسید، ربطی به سفرهای وی به عنوان مدیرکل آژانس به کشورهای مختلف ندارد.

رافائل گروسی هفته گذشته به اسرائیل سفر کرد و در جریان مذاکراتش با نفتالی بنت، نخست وزیر این کشور، در باره فعالیت‌های اتمی ایران نیز بحث و تبادل نظر کرد.

 گروسی در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه، گفت مسئله مهم و فوری در حال حاضر، قطع دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این اقدام اخیر جمهوری اسلامی به هیچ وجه سازنده نیست. او به پایان رسیدن هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت حاضر است هر زمان بار دیگر به ایران سفر کند.

گروسی گفت: «متاسفانه در حال حاضر ما به جای حل و فصل اختلافات، در حال افزودن بر آنها هستیم.» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نصب و فعال شدن نسل جدید سانتریفیوژها ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: «ما به محض کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، جزییات را در اختیار شورای حکام آژانس خواهیم گذاشت.»

او در پاسخ به سوالی گفت که آژانس هیچ ارزیابی دقیقی از میزان و سطح اورانیون غنی‌شده در ایران ندارد./


https://www.asianews.ir/u/6yf
اخبار مرتبط
آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر چهارشنبه ۱۸ خرداد با اکثریت آراء قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب رساند که در آن از عدم همکاری تهران با این نهاد انتقاد شده است.
تروئیکای اروپایی و اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی عمیق از پیشرفت برنامه هسته ای ایران در بیانیه شورای حکام اعلام کردند که از آوریل 2021 به مذاکرات شدید با ایران جهت احیای برجام مشغول شدند و تروئیکای اروپایی از تلاش فروگذار نبوده است و در نهایت تاسف می‌خورند که ایران از این فرصت دیپلماتیک برای نهایی کردن توافق استفاده نکرده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آگاه مدعی شد که طرح محکومیت ایران به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل ارائه شد؛ این در حالی است که منابع خبری شبکه‌های عربی اعلام کردند که آراء کافی برای تصویب قطعنامه علیه ایران وجود دارد.
آمریکا و سه کشور اروپایی در پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران به سوالات آژانس درباره سه سایت مشکوک شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید