دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۱
کد خبر: 1024
گزارشگر: 2
۲۵۱
۰
۰
۰
پس از عزل یکه‌زارع، مدیرعامل سابق ایران خودرو؛

فرمان ایران خودرو در دستان «فرشاد مقیمی»

پس از عزل یکه‌زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد.

پس از عزل یکه‌زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد.
پس از استنکاف عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا از پذیرش مدیریت ایران خودرو، چهار گزینه برای تصدی مدیریت این خودروساز نهایی شده بودند که از میان آنها فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت به این سمت انتخاب شد.
به جز مقیمی، ناقدی قائم‌مقام سابق اجرایی ایران‌خودرو، عادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو و علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید نیز از دیگر گزینه‌های تصدی مدیریت این شرکت محسوب می‌شدند.
به تازگی هاشم یکه‌زارع مدیرعامل سابق ایران‌خودرو و دو نفر از مدیران ارشد این شرکت بازداشت شده‌اند.
پیش از آن علی ربیعی سخنگوی دولت در یک نشست خبری با اعلام برکناری یکه‌زارع گفته بود عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا جایگزین یکه‌زارع در ایران خودرو می‌شود. با این وجود ظاهرا با استنکاف علی‌آباید از پذیرش این مسئولیت، گزینه‌های دیگری برای تصدی این مسئولیت مطرح شدند که از میان آنها فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو برگزیده شد.

Iran National
فرشاد مقیمی تحصیلکرده رشته مدیریت اجرایی در دانشگاه علم و صنعت ایران است که تا کنون به عنوان معاون وزیر مشغول به کار بود. رضا رحمانی وزیر صنعت برای سامان بخشیدن به وضعیت خودروسازی، یکی از اصلی‌ترین معاونان خود را به مدیریت ایران خودرو منصوب کرده است.
فرشاد مقیمی پیش از انتصاب به سمت معاون وزیر صمت در امور صنایع،‌ سوابقی چون معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، معاون سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره وری وزارت و راه و ترابری و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در کارنامه داشته است.
مدیرعامل جدید ایران خودرو با شرایط سختی برای ساماندهی این گروه خودروسازی و حل مشکلاتی مانند کمبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی، زیان انباشته، تعهدات معوق و خودروهای انباشت شده کف کارخانه ناشی از نقص قطعات روبرو است.

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید