صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
کد خبر: 10252
گزارشگر: 213
۴۵۵
۰
۰
۲
مراسم تشییع پیکر هشت نفر از قربانیان حادثه طبس برگزار شد

هویت بیشتر جانباختگان قطار مشهد-یزد قابل شناسایی نیست

هویت بیشتر جانباختگان قطار مشهد-یزد قابل شناسایی نیست
مراسم تشییع پیکر هشت نفر از مسافران قطار مشهد-یزد که جسدشان شناسایی شده، در شهر یزد برگزار شد، در حالی که مسوولان وعده داده‌اند نتیجه آزمایش دی.ان.‌ای پیکرهای غیرقابل شناسایی تا روز یک‌شنبه ۲۲ خرداد مشخص شود.

به گزارش آسیانیوز، مراسم تشییع پیکر هشت نفر از مسافران قطار مشهد-یزد که جسدشان شناسایی شده، در شهر یزد برگزار شد. مقامات وعده داده‌اند نتیجه آزمایش دی.ان.‌ای پیکرهای غیرقابل شناسایی تا روز یک‌شنبه ۲۲ خرداد مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، پیکر ۱۴ جان‌باخته این حادثه به یزد منتقل شد که هشت نفر از آنان از سوی خانواده‌هایشان شناسایی و روز جمعه مراسم تشییع آنان برگزار شد.

قطار مسافربری مشهد به یزد با ۱۱ واگن، صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد از ریل خارج شد و ۲۲ نفر کشته شدند. در همین حال تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای بررسی علل سانحه ریلی مشهد-یزد در محل حادثه در طبس حضور یافتند.

بررسی علل ریزش ساختمان متروپل و سانحه قطار مشهد- یزد در دستور کار هفته آینده کمیسیون‌های مجلس قرار دارد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، دلیل سانحه خارج شدن قطار مشهد-یزد از ریل را خطای راننده بیل مکانیکی اعلام کرده است. در همین حال میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، گفت: «لکوموتیوران سرعت غیرمجاز داشته است که همین سرعت غیرمجاز بعد از برخورد با بیل‌مکانیکی بر شدت حادثه افزوده است.»

او اضافه کرد: «سؤال ما این است که چرا راننده بیل مکانیکی به نحو غیرطبیعی بوم بیل مکانیکی را روی خط و مسیر لکوموتیو قرار می‌دهد؟.»

صالحی گفت که لکوموتیوران مشکلی نداشت اما تست هوشیاری راننده بیل‌مکانیکی مثبت بود که راننده‌ بیل‌مکانیکی برای بررسی‌های بعدی در بازداشت است.

علی موحدی‌راد، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی خبر داده بود دستور بازداشت شش نفر که در حادثه واژگونی قطار مسافری مشهد - یزد دخیل بوده‌اند، صادر شده است. در همین حال مدیر عامل راه‌آهن گفت که بخش قابل توجهی از حوزه ریلی، تکنولوژی‌های بسیار پایینی دارد.

او تأکید کرد که «راه‌آهن بدهی‌های بسیار زیادی دارد و منابع لازم به آن تزریق نشده است.»

سایت تجارت نیوز هم نوشت که بیل مکانیکی متعلق به شرکت بهسازی خطوط راه‌آهن بوده که تعمیرات ریل‌هایی با بیش از ۴۰ درصد فرسودگی را انجام می‌دهند./

https://www.asianews.ir/u/6yx
اخبار مرتبط
در حالی که سازمان اورژانس ایران از ریزش ساختمانی چهارطبقه در نوسود کرمانشاه در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد، بر اثر نشت گار و کشته شدن دست‌کم دو نفر در این حادثه خبر داد، هنوز علت دقیق این حادثه مرگبار مشخص نیست!
یزد - شهردار با اشاره به وقوع حادثه قطار مشهد یزد گفت: با توجه به ارتباط بخش‌های مختلف شهرداری با این حادثه، تمامی بخش‌های امدادی و اجرایی مرتبط در شهرداری به حالت آماده باش کامل درآمدند
یزد - مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: ساعت ۵ و ۳۰دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد
در حالی تا کنون «۲۱ کشته و ۸۷ مصدوم» تصادف قطار در طبس تلفات جانی داشته است که گفته شده ؛ احتمال افزایش قربانیان وجود دارد و در همین حال در یزد عزای عمومی اعلام شده است و براساس گزارش ها علت این حادثه هنوز مشخص نیست.
غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان که از حامیان عبدالباقی مالک برج فروریخته متروپل بوده روز گذشته از کشور خارج شده است.
دقایقی پیش آتشنشانان جسد یک زن را از زیر آوار متروپل آبادان خارج کردند و احتمال دارد این جسد، پیکر مریم همسر رامین مالک کافه مری است.
یزد - عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت؛ این حادثه زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری تا در بحث مقررات ملی ساختمان ، قانون و ضابطه را مبنای کار و محاسبات و عملیات ساخت و ساز خود قرار دهند
استان خوزستان که به مدت یک قرن بر روی طلای سیاه نشسته است، حال و روزش نباید این چنین باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید