صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 10253
گزارشگر: 213
۱۲۱۵
۰
۰
۳
افزایش تحقیق ایالات متحده آمریکا درباره یوفوها

چرا منشا فرازمینی ها توضیح‌ناپذیر مانده است؟/ناسا در جست و جوی بشقاب‌پرنده‌های بی شمار

چرا منشا فرازمینی ها توضیح‌ناپذیر مانده است؟/ناسا در جست و جوی بشقاب‌پرنده‌های بی شمار
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.

به گزارش آسیانیوز، پیش‌بینی می‌شود که این بررسی ۹ ماه طول بکشد، اما ناسا گفت درباره منشا فرازمینی اشیای پرنده ناشناخته هیچ مدرکی وجود ندارد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

دولت آمریکا گفت بشقاب‌پرنده‌ها «غیرزمینی» هستند
--------------------------------------------------------------- 

نخستین جلسه استماع کنگره درباره بشقاب‌پرنده‌ها بعد از چند دهه، ماه گذشته برگزار شد‌. ناسا قرار است درباره پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناخته یا یوای‌پی‌ها (UAPs) تحقیقی مهم انجام دهد.

این پژوهش بعد از سال‌ها گمانه‌زنی درباره رویدادهایی در آسمان انجام می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته‌شده پنداشت.

این سازمان فضایی در اطلاعیه‌اش تاکید کرد که «هیچ مدرکی دال بر منشا فرازمینی یوای‌پی‌ها وجود ندارد». اما گفت مهم است که تا حدی ماهیت آن‌ها را بشناسیم زیرا ناسا وظیفه دارد از امنیت فضاپیماها مطمئن شود. این پژوهش به شناسایی داده‌های موجود، بهترین راه‌های جمع‌آوری داده‌ها و چگونگی استفاده از آن برای پیشبرد درک اشیاء پرنده ناشناخته می‌پردازد.

 انتظار می‌رود تکمیل [این پروژه] با همکاری کارشناسان حوزه‌های علمی، هوانوردی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌، ۹ ماه طول بکشد. این پژوهش پس از اتمام، به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

توماس روزبوشن، معاون علوم ناسا، گفت: «ناسا معتقد است که ابزارهای کشف علمی قدرتمندند و این‌جا نیز کاربرد دارند.»

«ما به طیف وسیعی از مشاهده‌های زمین از فضا دسترسی داریم‌– و این منبع حیاتی پژوهش‌های علمی است. ابزار و گروهی داریم که در بهبود درک ما از ناشناخته‌ها کمک می‌کنند. این تعریف دقیق علم است. این کاری است که انجام می‌دهیم.»

علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌– هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.

در نخستین جلسه استماع کنگره درباره بشقاب‌پرنده‌ها (َUFOs) که بعد از چند دهه، ماه گذشته برگزار شد، اطلاعات جدید یا قطعی اندکی ارائه شد. مقام‌های اطلاعاتی به قانون‌گذاران گفتند هنوز از ماهیت واقعی اشیاء ناشناسی که خلبان‌های نظامی رویت کرده‌اند مطمئن نیستند.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعات و امنیت که ناظر برنامه جدید پنتاگون برای پژوهش درباره بشقاب‌پرنده‌ها است، به قانون‌گذاران گفت: «همان‌قدر که شما می‌خواهید بدانید چه چیزی آن‌جا است، ما هم می‌خواهیم بدانیم چه چیزی آن‌جا است.»

«فقط شما نیستید که از ما سوال می‌کنید؛ اعضای خانواده نیز از ما می‌پرسند و شبانه‌روز این سوال‌ها را دریافت می‌کنیم، نه صرفا در جلسه استماع کنگره. بنابراین مهم است که بفهمیم چه چیزی آن‌جا است.»

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین‌بار طی دهه‌های اخیر، یک جلسه استماع عمومی درباره اشیاء پرنده ناشناس، با حضور مقام‌های پنتاگون برگزار کرد.

این در حالی است که رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

این در حالی است که سال گذشته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی علنی که درباره ۱۴۴ مورد مشاهده اشیاءناشناس پرنده به کنگره ارائه کرد، گفت که شواهد کافی در اختیار ندارد تا تشخیص دهد این اشیاء، فناوری‌های پیشرفته ساخت بشر هستند یا منشاء غیر زمینی دارند.

در این گزارش آمده است که اشیاءناشناس پرنده از آنجا که ممکن است امنیت پروازها را به خطر بیاندازند، می‌توانند به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار بیایند.

گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در عین حال خاطرنشان کرد احتمالا یک توضیح واحد برای منشاه این اشیاء وجود نداشته باشد.

بیشتر این اشیاءناشناس پرنده را خلبان‌ها و پرسنل نیروی دریایی آمریکا مشاهده کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/6yy
اخبار مرتبط
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
براساس تحقیقات شاید بتوان نشان داد که چه ماده‌ای در مراحل ابتدایی زمین وجود داشته است؛ طبق پژوهش‌های جدید احتمالی می‌تواند به جست‌وجوی ما برای یافتن حیات بیگانه در جاهای دیگر کیهان کمک کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید