صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۲
کد خبر: 10254
گزارشگر: 213
۵۸۵
۰
۰
۲
پرداخت در نیمه دوم تیرماه

جزییات واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹

جزییات واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹
سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹) در نیمه دوم تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود ؛ این در حالی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به مردم هشدار داد.
به گزارش آسیانیوز، سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود نشده‌اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

سهام عدالت از جمله دارایی‌هایی است که بخش عمده‌ای از افراد کشور آن را در اختیار دارند و همین مساله سبب شده تا برخی در زمینه سوء استفاده از آن اقدام کنند.

به نقل از فارس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبان درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

 محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می ‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همچنان به علت داشتن شماره شبای نامعتبر موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند.


 حسنلو از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، نیز خواست هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آن‌ها واریز شود.

 محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند.

پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟
سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است.

این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

 ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است.

البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰٫۸۵ درصدی مواجه شده است.

ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰٫۴۲ درصدی یافت.

ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰٫۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱٫۷ درصدی روبرو شد.

تجارت نیوز نوشت ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱٫۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲٫۱۳ درصدی مواجه شد. ارزش برگه های سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش ۱٫۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص های عملکردی بورس رخ داده است.

این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با کاهش ۱٫۴ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز کاهش ۱٫۹۲ درصدی داشته‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان، ۸ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان، ۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان.برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به ترتیب با کاهش ۱۱۶ هزار تومانی، ۱۴۰ هزار تومانی، ۱۵۱ هزار تومانی و ۲۸۴ هزار تومانی نسبت به هفته دوم خردادماه مواجه شده‌اند.


ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۳ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکت‌ها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.


بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۸۶۵ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۶۷ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۵۱ هزار تومانی روبرو شده است./
https://www.asianews.ir/u/6yz
اخبار مرتبط
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سود سهام عدالت به زودی آغاز می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهام اعطا خواهد شد.
سهام عدالت دارایی است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای این سهام بودند؛ این در حالی است جاماندگان دریافت سود سهام عدالت می توانند اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند و منتظر واریز سود سال های ۹۸ و ۹۹ از اواخر اردیبهشت باشند.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دولت مکلف شده است به لیست افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست اصل ۴۴ سهام عدالت پرداخت کند.
براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت برخی از سهامداران جامانده از دریافت سود، تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.
معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان اردیبهشت‌ماه و عید فطر خبر داد.
مقدمات ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر، دولت و مجلس در حال مدیریت و برنامه‌ریزی هستند تا بر اساس اولویت‌ها به جاماندگان، سهام عدالت تعلق گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید