صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۴
کد خبر: 10261
گزارشگر: 213
۱۰۰۰
۰
۰
۲
فرودگاه دمشق تعطیل شد

اسرائیل به انبار تسلیحات ایران حمله کرد

اسرائیل به انبار تسلیحات ایران حمله کرد
حمله اسرائیل به انبار تسلیحات ایران فرودگاه دمشق را تعطیل کرد.

به گزارش آسیانیوز، حمله اسرائیل به انبار تسلیحات ایران فرودگاه دمشق را تعطیل کرد.

--------------------

بیشتر بخوانید:

آماده سازی مانور حمله گسترده به ایران/«ارابه های آتش» اسرائیل چه حرفی برای گفتن دارند؟

-----------------------------------------------------------------------

وزارت حمل‌ونقل سوریه در بیانیه‌ای تعطیلی فرودگاه دمشق را ناشی از دلایل فنی اعلام کرده و به حمله اسرائیل اشاره‌ای نکرده است. ساعاتی پس از حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق در روز جمعه دهم ژوئن، سوریه کلیه پروازها از فرودگاه دمشق و به مقصد این فرودگاه را متوقف کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک مقام نظامی این کشور گفت که پدافند هوایی سوریه موشک‌های اسرائیلی را رهگیری کرد و توانست اکثر آن‌ها را سرنگون کند، اما حمله بامدادی اسرائیل یک غیرنظامی را مجروح کرد و خساراتی به بار آورد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که باند شمالی فرودگاه و برج کنترل آسیب دیده‌اند.

شرکت هوایی خصوصی «شام‌وینگز» در سوریه، گفت که تمامی پروازهایش را به فرودگاه بین‌المللی حلب منتقل کرده است. وزارت حمل‌ونقل سوریه در بیانیه‌ای تعطیلی فرودگاه دمشق را ناشی از دلایل فنی اعلام کرده و به حمله اسرائیل اشاره‌ای نکرده است.

 دیده‌بان حقوق بشر برای سوریه، روز جمعه گفت که بمباران اسرائیل «انبارهای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» در نزدیکی فرودگاه دمشق را هدف قرار داده بود.

شبکه خبری العربیه نیز ادعا کرد که هدف از حملات موشکی اسرائیل در بامداد دهم ژوئن هواپیماهای باری ایران بود.

منابع العربیه گفته‌اند که بمب‌های اسرائیلی به باند شمالی فرودگاه دمشق آسیب زدند و دو حفره بزرگ در آن ایجاد کردند. آنان گفتند که هدف از حمله از کار انداختن باند فرودگاه بود تا هواپیماهای باری ۷۴۷ ایران نتوانند از فرودگاه استفاده کنند، بویژه با توجه به این که باند جنوبی فرودگاه نیز پیشتر از کار افتاده بود.

این منابع همچنین مدعی شدند که هواپیمای ایرانی متعلق به خطوط هوایی قشم و تحت کاربری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز ۳۰ آوریل در فرودگاه دمشق فرود آمد، احتمالا حامل سلاح بوده است.

---------------------

بیشتر بخوانید

ایران چند هفته دیگر «اتمی» می شود

---------------------------------------------

این منابع به العربیه گفته‌اند که اسرائیل قصد دارد برای مختل کردن خطوط ارتباطی تامین تسلیحات ایران، به بنادر سوریه حمله کند تا اجازه ندهد که هیچ محموله‌ای از هوا و دریا از ایران به سوریه برسد.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ضمن اشاره به این که شبه‌نظامیان وابسته به تهران تسلیحات را در مناطق مسکونی انبار می‌کنند، در گفت و گو با العربیه مدی شد که حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق انبارهای حزب‌الله و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد.

او همچنین گفت که «ایران سوریه را به انبار مهمات و تسلیحات تبدیل کرده است.»

اسرائیل از چند سال پیش حمله به آنچه «اهداف مرتبط با ایران در سوریه» توصیف می‌کند را آغاز کرده است. در جریان جنگ داخلی سوریه، نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، از جمله حزب‌الله لبنان، برای کمک به بشار اسد در سوریه فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که به گزارش روزنامه جروزالم پست، اسرائیل در مواجه با توسعه برنامه اتمی ایران، قابلیت‌های هوایی خود را افزایش داده و ادعا کرده است جت‌های جنگنده اف-۳۵ این کشور حالا بدون نیاز به سوخت‌گیری در میانه راه، می‌توانند تا ایران پرواز کنند.

همچنین تایمز چند هفته گذشته اسرائیل مدعی شد، پس از به‌کارگیری فناوری تازه هوش‌مصنوعی در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ چهار برابر شده است و برای اولین بار، ارتش اسرائیل، برای یک حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌‌شود.

روزنامه تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در گزارشی ادعا کرد که ارتش اسرائیل در مانور «ارابه‌های آتش» حمله به مراکز و تاسیسات هسته‌ای ایران را تمرین خواهد کرد.
در این مانور، با بهره‌گیری از فناوری «هوش مصنوعی»، این امکان وجود دارد که اهداف نظامی تازه شناسایی و معرفی شود.

روزنامه تایمز اسرائیل در بخشی از گزارش روز سه‌شنبه خود می‌نویسد واحد هوش‌مصنوعی موسوم به «تولید اهداف جدید» اطلاعات خود را از طریق رهگیری و جمع‌آوری مجموعه بزرگی از داده‌های مرتبط با تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، ویدئوهای دوربین‌های نظارتی، تصاویر ماهواره‌ای و مجموعه بزرگی از حس‌گرهای مختلف به دست می‌آورد.

این سامانه جدید نظامی، با تجزیه‌و‌تحلیل و مرتبط کردن داده‌های به دست آمده، اهداف نظامی جدید تولید و معرفی می‌‌کند.

به نوشته تایمز اسرائیل، پس از به‌کارگیری فناوری تازه «هوش‌ مصنوعی» و «یادگیری ماشین» در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ها چهار برابر شده است./

https://www.asianews.ir/u/6z6
اخبار مرتبط
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری قطع دوربین‌های نظارتی این آژانس را تایید کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر چهارشنبه ۱۸ خرداد با اکثریت آراء قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب رساند که در آن از عدم همکاری تهران با این نهاد انتقاد شده است.
رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۶ ژوئن در کنفرانسی مطبوعاتی در وین گفت ایران تنها چند هفته تا دسترسی به مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی فاصله دارد.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» و سازنده موشک و پهباد معرفی شده هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در گفت و گو با یک رسانه مدعی شد: ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان درباره ایران به‌سر رسیده است.
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید