صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
کد خبر: 10282
گزارشگر: 213
۶۶۷
۰
۰
۲
در بازار آزاد فروش ارز در تهران

دلار از ۳۳ هزار تومان عبور کرد/پرواز پول خارجی ادامه دارد

دلار از ۳۳ هزار تومان عبور کرد/پرواز پول خارجی ادامه دارد
قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران روز شنبه با ثبت رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و افزایش قیمت آن ادامه دارد؛ در حالی که امروز تا مرز ۳۳ هزار تومان نوسان داشت؛ همچنین جانشین پلیس امنیت اقتصادی، گفت که « ۳۱ نفر از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.»

به گزارش آسیانیوز، همزمان با افزایش قیمت دلار به مرز ۳۳ هزار تومان، جانشین پلیس امنیت اقتصادی از بازداشت ۳۱ نفر به اتهام انجام « معاملات فردایی» ارز خبر داد.

--------------------------

بیشتر بخوانید

دلار از ۳۳ هزار تومان عبور کرد/پرواز پول خارجی ادامه دارد

---------------------------------------------------

سهراب بهرامی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی، گفت که « ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.»

او تاکید کرد که معاملات فردایی طلا و ارز «غیرقانونی و قمارگونه» است و باعث ایجاد «تقاضای کاذب» در بازار و افزایش قیمت ها می‌شود.

در روزهای گذشته نیز پلیس امنیت اقتصادی از بازداشت حدود ۲۰ نفر به اتهام انجام « معاملات فردایی» ارز خبر داده‌ بود. دلار فردایی یا دلار پشت خطی به دلاری گفته می‌شود که در همان روز معامله شده، اما تحویل آن فردا انجام می‌شود.

رسانه های ایران ۲۱ فروردین خبر داده بودند که بر اساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاملات فردایی طلا و ارز غیرقانونی است.

در ماده ۱۲ این قانون آمده است: «معامله ارز در صرافی یا غیر آن‌ که تحویل ارز و مابه‌ازای آن به روز یا روزهای آینده موکول شده ولی به تحویل ارز منجر نمی‌شود یا از ابتدا قصد تحویل ارز وجود نداشته است و قصد طرفین تنها تسویه تفاوت قیمت ارز باشد، جزو مصادیق قاچاق ارز خواهد بود.»

همزمان با افزایش قیمت دلار، برخورد امنیتی با فعالان این بازار نیز در هفته‌های اخیر شتاب و شدت بیشتری گرفته است.

قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران روز شنبه با ثبت رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و افزایش قیمت آن ادامه دارد.

برخی رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند پس از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قیمت دلار در ایران افزایش یابد.

رسانه‌های داخلی پیشتر نوشته بودند چالش‌های جدید در راه احیای برجام و گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش چند برابری میزان اورانیوم غنی شده در ایران، بر بازار دلار و سکه تأثیرگذار است./

https://www.asianews.ir/u/6zq
اخبار مرتبط
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
در حالی که بامداد امروز همزمان با برگزاری نشست اتحادیه اروپا به‌ منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه، بهای هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار رسید؛ هفته گذشته و به دنبال تلاش کشورهای اروپایی برای جایگزین کردن نفت خام روسیه، امارات متحده عربی ارسال نفت به اروپا را آغاز کرد.
کنترل تورم و حمایت از معیشت مردم بدون تصویب و اجرایی شدن بخش هایی از اصلاح ساختار بودجه امکانپذیر نیست.
در حالی که واشینگتن دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران را همچنان دور از قطعیت می‌داند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت کشورش به دلایلی دیگر نمی تواند برای نهایی کردن توافقی درباره برجام کمک‌هایی در اختیار دو طرف قرار دهد.
بازار ارز ایران در پی نا امیدی از مذاکرات وین و برخی سیاست‌های اقتصادی جدید دولت دچار تکان های شدید قیمت ارز شد.
جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد: دستگیری شهروندان اروپایی در ایران، آخرین میخ بر تابوت برجام است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید