صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 10283
گزارشگر: 213
۹۶۰
۰
۰
۲
معترضان شعار‌هایی «آب، برق، زندگی، حق مسلم ماست» سر دادند

تجمع سراسری بازنشستگان تهران مقابل اداره برق تهرانپارس

تجمع سراسری بازنشستگان تهران مقابل اداره برق تهرانپارس
هم‌زمان با تجمع بازنشستگان در شهرهای ایران، جمعی از شهروندان تهرانی مقابل اداره برق تهرانپارس تجمع کرده و شعارهایی از جمله «آب، برق، زندگی، حق مسلم ماست» سر دادند.

به گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با تجمع بازنشستگان در شهرهای ایران، جمعی از شهروندان تهرانی مقابل اداره برق تهرانپارس تجمع کرده و شعارهایی از جمله «آب، برق، زندگی، حق مسلم ماست» سر دادند.

-----------------------

بیشتر بخوانید

واریز «ما به التفاوت» افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد/همراه با ادامه اعتراضات سراسری بیمه شدگان

-----------------------------------------------------

شرکت‌کنندگان در این تجمع همچنین شعارهای «‌ایران قانون نداره ما دنبال قانونیم» سردادند.

در همین‌حال بازنشستگان در ادامه تجمع‌های سراسری خود برای اعتراض به وضع معیشتی و کم بودن مستمری‌ها شعارهایی سر دادند. «‌نه لبنان نه غزه، فکر کن به بازنشسته» از جمله دیگر شعارهای بازنشستگان بود.

روز شنبه نیز جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در ادامه اعتراضات به محقق نشدن مطالباتشان، در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به افزایش نیافتن حقوقشان متناسب با میزان تورم، تجمع کرده بودند.

بازنشستگان مطالباتی از جمله افزایش حقوق به میزان نرخ واقعی سبد معیشت دارند و می‌گویند دولت حتی حاضر نیست مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیرحداقل‌بگیران را رعایت کند.

در همین حال اتحادیه آزاد کارگران در بیانیه‌ای به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری اعتراض کرد.

افزایش دستمزد کارگران غیرحداقل‌بگیر ۳۸ درصد اعلام شده بود. در همین حال اتحادیه آزاد کارگران اعلام کرده بود که حقوق کارگران و بازنشستگان حداقل‌بگیر با وجود این افزایش هنوز زیر شش میلیون تومان است./

https://www.asianews.ir/u/6zr
اخبار مرتبط
سخنگوی دولت در یک توییت از دستور رئیس جمهوری به معاون اول برای بررسی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان در خصوص میزان دریافتی آنان خبر داد.
هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد؛ این در حالی است که امروز و روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با برگزاری تجمع‌های سراسری در کشور به مصوبه هیات وزیران درباره مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور با برگزاری تجمع‌های گسترده هم‌زمان به مصوبه هیات وزیران درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند و شعار سر دادند.
افزایش حقوق بازنشستگان مشترک صندوق تامین اجتماعی ده درصدی بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان به نسبت سال گذشته خواهند بود.
هیات دولت افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید