صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 10295
گزارشگر: 213
۹۷۴
۰
۰
۲
ادامه انتقادهای عمومی به وضعیت معیشتی در خردادماه

اعتراضات خیابانی کسبه در تهران /ادامه تجمع بازنشستگان و تجمع مردم در اراک

اعتراضات خیابانی کسبه در تهران /ادامه تجمع بازنشستگان و تجمع مردم در اراک
غیر از تجمع ادامه دار بازنشستگان در تهران و شهرستان ها، همزمان جمعی از کسبه منطقه سه‌راه امین حضور و چهارراه جمهوری در تهران و اراک در اعتراض به افزایش بی‌ضابطه مالیات بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به گزارش آسیانیوز، پس از اعتراض در بازار امین حضور تهران، کسبه بازار اراک و بخش‌های دیگر این شهر مغازه‌ها را بسته و تجمع کردند. گزارش‌ها حاکی از حمله ماموران امنیتی به تجمع امین حضور و همچنین تجمع بازنشستگان در شهرهای اصفهان شیراز و تهران است.

براساس گزارش‌ها و ویدیو‌ها گروهی از کسبه بازار اراک هم‌زمان با تجمع بازنشسته‌ها دست به اعتصاب زده‌اند. ویدیو‌ها حاکی است مردم با حضور در بازار شعار «‌بازاری با غیرت حمایت حمایت» سرمی‌دهند.

ویدیوهایی نیز از مغازه‌های بسته دیگر کسبه در بخش‌های دیگر شهر منتشر شده است.

همزمان جمعی از کسبه منطقه سه‌راه امین حضور و چهارراه جمهوری تهران در اعتراض به افزایش بی‌ضابطه مالیات بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

گفته شده در روزهای گذشته نیز برخی ماموران برخی از اجناس مغازه‌های این کسبه را به عنوان جنس خارجی قاچاق توقیف کرده و با خود برده‌اند. صبح روز یکشنبه همچنین جمعی از شهروندان تهرانی و بازنشستگان تامین اجتماعی، مقابل اداره برق تهرانپارس تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع شعارهایی از جمله «آب، برق، زندگی، حق مسلم ماست»، «‌ایران قانون نداره ما دنبال قانونیم» سردادند.

در همین‌حال، بازنشستگان در ادامه تجمع‌های سراسری خود به وضع معیشتی و کم بودن مستمری‌ها اعتراض کردند.بازنشستگان اصفهان در تجمع خود شعارهایی مانند «‌مرگ بر روسیه» سردادند.
  
بر اساس این گزارش برخی ماموران از تجمع گروه دیگری از بازنشستگان در مقابل مجلس جلوگیری کردند. روز شنبه نیز جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در ادامه اعتراضات به محقق نشدن مطالباتشان، در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به افزایش نیافتن حقوقشان متناسب با میزان تورم، تجمع کرده بودند./

https://www.asianews.ir/u/703
اخبار مرتبط
هم‌زمان با تجمع بازنشستگان در شهرهای ایران، جمعی از شهروندان تهرانی مقابل اداره برق تهرانپارس تجمع کرده و شعارهایی از جمله «آب، برق، زندگی، حق مسلم ماست» سر دادند.
هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
داریوش ابوحمزه در مورد آخرین وضعیت ثبت اعتراض مردم در سامانه حمایتی وزارت تعاون اظهار داشت: از زمان ثبت اعتراضات مردم تا کنون در قالب دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری که در مجموع بیش از چهار میلیون نفر می‌شوند، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای بررسی وضعیت خانوار معرفی شده‌اند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور با برگزاری تجمع‌های گسترده هم‌زمان به مصوبه هیات وزیران درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند و شعار سر دادند.
برخی بانوان به دلایل مختلف و یا بدسرپرست بودن تمایل دارند که یارانه خود را از همسرشان جدا کنند؛ همچنین زنان طلاق گرفته نیز تحت شرایطی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی گفت که مقرر شده است پس از ثبت اعتراض بیمه‌شدگان در مورد سوابق ناموجود، سازمان تأمین‌اجتماعی ظرف ۲ ماه، پس از رسیدگی فنی و کارشناسی، پاسخ پذیرش یا رد ادعای سابقه بیمه‌شده را اعلام کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید