صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
کد خبر: 10301
گزارشگر: 2
۵۶۵
۰
۰
۵
آرامش هدیه کن!

چه رازی در موزیک بی کلام نهفته که اینروزها پرطرفدار شده است؟

چه رازی در موزیک بی کلام نهفته که اینروزها پرطرفدار شده است؟
زندگی ما آمیخته با صداست. از گریه نوزاد تازه متولد شده که لبخند بر صورتمان می آورد تا ملودی ها طبیعی مانند آواز بلبل، باران یا موج دریا همگی تجربه های به یاد ماندنی از موسیقی پیرامون ماست. نباید فراموش کنیم سلیقه انسان نیز مانند دیگر مهارت های او قابل ارتقاء است و درین میان هنر خوب شنیدن اهمیت ویژه ای دارد. از سوی دیگر در دنیای امروز که استرس و اخبار منفی، سلامت روانی بشر را تهدید می کند، موزیک بی کلام یک راهکار موثر برای داشتن حس بهتر و آرامش است.

چند سال پیش با آشپزی ژاپنی برخورد کردم که در کانال یوتیوب بدون گفتن حتی یک کلمه کار خود را پیش میبرد. تنها صدایی که شنیده می شد، همان چیزی بود که اینروزها تحت نام ویدئوهای ASMR به شدت در حال رشد است. صداهایی ساده اما دلچسب ک بیننده را به دیدن ادامه فیلم مشتاق میکرد. این بود که بار دیگر به اهمیت بی کلام بودن موزیک پی بردم.
درست است که هنوز وقتی صحبت از آهنگ بی کلام می شود با مخاطبین خاص تری طرف هستیم، افرادی که در ذهن خود به ملودی کلام می بخشند و تخیل قدرتمندی دارند اما به شخصه فکر میکنم موزیک بی کلام مانند یک اکسیر عمل میکند و همه انسان ها به آن نیاز دارند.

 

۱- آرامش هدیه کن!

 

سراع اصل مطلب برویم : یک دلیل مهم برای شنیدن موزیک بی کلام "ایجاد حس بهتر" است. در عصر سرعت و شتاب شاید بتوان موزیک بی کلام را مرهمی برای رفع استرس و ایجاد آرامش تصور کرد. هنگام مطالعه، رانندگی، آشپزی یا نظافت منزل! در تمامی این اوقات موزیک بی کلام یک چاشنی هماهنگ است. با بیکلام می توان شفاف تر زیبایی های دنیا را دید، عاشق شد یا آرامش هدیه کرد. شاید این همان رازی باشد که در شنیدن بی کلام وجود دارد.
اما از ایده پردازی و خلاقیت نیز نباید غافل شد. شنیدن قطعات ناب بی کلام، کمک شایانی به رویاپردازی می کند. از یک طرف تمرکز شما بهم نمی خورد و از طرف دیگر می توانید با آرامش به خلق ایده های جدید در مسیر کارآفرینی بپردازید.

 

۲- چرا دسته بندی نیاز داریم؟

 

موزیک بی کلام نیز دسته بندی های خاص خود را دارد و مسلما بسته به روحیه فعلی شنونده یا ساعت روز می تواند تغییر کند. مثلا آهنگی که در هنگام ورزش دوست دارید بشنوید باید پر هیجان و پر جنب و جوش باشد اما موزیک قبل از خواب بهتر است آرام باشد و از سازهای کمتری بهره گیرد. گاهی شاد هستید و موزیک بی کلام شاد می طلبد و گاهی نیز غمگین و دنبال موزیکی هستید که بتواند با شما همراهی و همدردی کند!
البته مخاطبین موزیک بی کلام تنها اشخاص نیستند و برخی کسب و کارها نیز مانند کافی شاپ ها، سالن های ماساژ و اسپا، آرایشگاه ها، مطب پزشکان، مدیتیشن، فروشگاه های لوازم صوتی تصویری و ... هم نیاز به موزیک های بیکلام فاخر دارند.

سولند

۳- لحظه را دریاب!

 

خوشبختانه در سال های اخیر سایت های متنوعی مشغول فعالیت در این حوزه هستند و دراین بین برخی تخصصی تر. ازانجا که تعداد کارهای بی کلام زیاد است پیشنهاد میکنم در ابتدا با گلچین ها یعنی بهترین ها شروع کنید تا به مرور بتوانید سلیقه تخصصی خود را پیدا کنید. سولند با بیش از ۱۰۰۰ ترک بی کلام برتر، تجربه بیش از ۲۰ سال جمع آوری موزیک بی کلام خود را در قالب سایت و اپلیکیشن (ملودینا) در اختیار کاربران قرار داده است :

مشاهده سایت سولند :: بهترین موزیک های بی کلام دنیا

 در این مجموعه سعی شده با دسته بندی تخصصی تر (بر مبنای ساز یا حس و حال) و دقت نظر در انتخاب اهنگ بی کلام، در زمان شونده صرفه جویی شود. پس این شما و این فرصت تجربه ای متفاوت.

https://www.asianews.ir/u/708
اخبار مرتبط
فروشگاه آلیک؛ مجموعه ای بی نظیر و متنوع از برندهای معتبر و محبوب هنرمندان را در مجموعه خود دارا است و وارد کننده انواع سازهای کوبه ای از معتبرترین برندهای دنیا نیز میباشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید