صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
کد خبر: 10304
گزارشگر: 213
۱۱۶۲
۰
۰
۳
مرگ مشکوک دو نیروی نظامی دیگر

«جزییات» کشته شدن دو عضو هوافضای سپاه و وزارت دفاع

«جزییات» کشته شدن دو عضو هوافضای سپاه و وزارت دفاع
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
به گزارش آسیانیوز، علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.

خبر کشته شدن محمد عبدوس را ابتدا خبرگزاری فارس اعلام و او را «از کارکنان هوافضای سپاه در سمنان» معرفی کرد، اما روز دوشنبه وزارت دفاع با صدور اطلاعیه‌ای وی را از کارکنان این وزارتخانه معرفی کرد و افزود که «عصر یکشنبه ۲۲ خرداد حین انجام مأموریت در منطقه عمومی سمنان» کشته شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز همچون خبرگزاری فارس در اطلاعیه خود به جزئیات و محل دقیق کشته شدن محمد عبدوس اشاره‌ای نکرده است.

با این حال وزارت دفاع در بیانیه خود از تعبیر «جانفشانی» و « از خون خود گذشتن» در مورد محمد عبدوس استفاده کرده است..

انتشار خبر کشته شدن محمد عبدوس هم‌زمان بود با انتشار اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از کشته شدن یک عضو دیگر یگان هوافضای خود به نام علی کمانی در حین انجام مأموریت خبر داده بود.

 در اطلاعیه سپاه استان مرکزی نیز زمان دقیق کشته شدن علی کمانی و دیگر جزئیات حادثه نیامده است.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی در مورد کشته شدن نیروهای برجسته سپاه پاسداران در حوادث گوناگون منتشر شد.

سوءقصد مسلحانه به حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه، که موجب کشته شدن او شد، از مهم‌ترین این اتفاقات بود. پس از آن گزارش شد که علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ پاسدار عضو نیروی قدس، روز نهم خرداد «با افتادن از بالکن خانه خود در کرج» کشته شده است.

مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا»، نیز در کانون توجه قرار گرفت و استاندار یزد او را «شهید» خواند.

برخی رسانه‌های اسرائیل نیز روز ۱۴ خرداد از مرگ «کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد» خبر دادند./
https://www.asianews.ir/u/70b
اخبار مرتبط
مجازات مادر بابک خرمدین در پرونده قتل پسرش مشخص شد؛ این در حالی است که مادر این فیلمساز جوان تحت معاینه روانپزشکی «کند ذهن» تشخیص داده شد؛ البته نه در حدی که از نقش او در ارتکاب جرم سلب مسوولیت شود.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» و سازنده موشک و پهباد معرفی شده هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
مقامات انتظامی سیستان و بلوچستان از قتل مسلحانه امام جماعت روستای "گوازدر" بخش کلات شهرستان سرباز، توسط افراد مسلح خبر دادند.
اگر با مروری کوتاه به ابعاد حقوقی واقعه متروپل نظر داشته باشیم، در بند (ب) ماده ۲۹۰ به روشنی آمده است که چنانچه فردی قصد ایراد جنایت بر فرد یا افراد معینی را ندارد؛ لکن عملی که از فرد مسوول سر می زند به گونه ای است که نوعا و طبعا منجر به وقوع جنایت و حادثه می شود، مشمول قتل دانسته شده است.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید