صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
کد خبر: 10308
گزارشگر: 213
۱۱۸۶
۰
۰
۲
با افزایش اعتراض‌های عمومی

بازار کازرون اعتصاب کرد

بازار کازرون اعتصاب کرد
گزارش‌های منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد گروهی از بازاریان در کازرون در استان فارس با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش آسیانیوز، ویدیو‌های و گزارش‌های منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد گروهی از بازاریان در کازرون در استان فارس با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.

بر اساس ویدیو‌های منتشر شده، بازاریان کازرون علاوه بر بستن مغازه‌های خود در محوطه بازار این شهر دست به تجمع زدند.

اعتصاب بازاریان کازرون یک روز پس از اعتصاب بازاریان در اراک و تجمع کسبه سه‌راه امین‌حضور تهران برگزار می‌شود. تصاویر منتشر شده از کازرون حاکی است که برخی ماموران امنیتی ، بازاریان را دعوت به بازگشت به کار می‌کنند.

یکی از دلایل اعتصاب افزایش مالیات عنوان شده است اما این اعتصاب‌ها در زنجیره اعتراض‌های عمومی در ایران طی هفته‌های گذشته به وقوع پیوسته است. از روز یکشنبه فراخوان‌هایی هم در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که از بازاریان در شهرهای مختلف خواسته شده به اعتصاب بپیوندند.

هم‌زمان با اعتصاب‌ها، تجمع‌های بازنشستگان هم ادامه دارد و گزارش‌های منتشر شده حاکی است روز دوشنبه ۲۳ خرداد هم گروهی از بازنشستگان در بندرعباس در استان هرمزگان با برگزاری تجمعی مقابل استانداری شعارهایی سردادند.

روز یکشنبه نیز تجمع بازنشستگان به صورت سراسری در ایران برگزار شدند. در تجمع بازنشستگان در کرج هم شعار «‌نه لبنان نه غزه ستم‌دیده‌ همین‌جاست» سردادند.

موج تازه اعتراض‌ها در ایران در آزادسازی قیمت‌ها بروز پیدا کردند و پس از فرو ریزی ساختمان متروپل آبادان ادامه پیدا کرد./

https://www.asianews.ir/u/70f
اخبار مرتبط
غیر از تجمع ادامه دار بازنشستگان در تهران و شهرستان ها، همزمان جمعی از کسبه منطقه سه‌راه امین حضور و چهارراه جمهوری در تهران و اراک در اعتراض به افزایش بی‌ضابطه مالیات بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد؛ این در حالی است که امروز و روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با برگزاری تجمع‌های سراسری در کشور به مصوبه هیات وزیران درباره مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.
براساس برخی گزارش های تایید نشده گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شده و نسبت به ادامه تیراندازی برخی نیروهای نظامی به سوی مردم هشدار دادند؛ این در حالی است که شمار اجساد پیدا شده از زیر آوار ساختمان متروپل نیز به ۳۱ نفر رسیده است.
جمعی از سینماگران در واکنش به حوادث آبادان و اعتراضات مردم در یک بیانیه‌ از نیروهای نظامی خواستند مقابل مردم نایستند.
در حالی که علی دایی و فرهاد مجیدی، ستاره های فوتبال از کاپیتان تیم استقلال حمایت کردند، وریا غفوری نظرش را درباره ماندن یا نماندن در دنیای فوتبال و حاشیه ها اعلام کرد.
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره کن گفت: خوشحالی ام از داوری در جشنواره کن عمیق نیست و با توجه به تمام شدن طاقت مردم در اثر مشکلات اقتصادی، بسیاری از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.
براساس برخی اخبار و گزارش ها همراه با ویدیو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شامگاه دوشنبه، ناآرامی ها و اعتراضات در شهرکرد تشدید شده است.
رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران امروز دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند و خواسته هایشان را مطرح کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید