صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۶
کد خبر: 10309
گزارشگر: 306
۴۱۷
۰
۰
۱

تلاش، دلسوزی و خلاقیت، پیش شرط مدیریت موفق است

تلاش، دلسوزی و خلاقیت، پیش شرط مدیریت موفق است
یزد - معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گفت: مدیریت موفق، نیازمند، تلاش مضاعف، دلسوزی و خلاقیت است
آسیانیوز / یزد ؛ علی بهارستان در آیین تکریم و معارفه رییس دادگاه عمومی شهرستان مروست، اظهار داشت: خدمت به مردم عبادت است و انسان باید قدردان فرصت های خدمت باشد.
وی با بیان اینکه قضاوت، شغل نیست بلکه یک رسالت مقدس است، افزود: باید به‌گونه‌ای در این رسالت خطیر گام برداشت که مرضی درگاه الهی باشد.
این مقام قضایی تصریح کرد: مهمترین اصل در انجام رسالت قضاوت، توکل به خدا و تاسی با ذات اقدس الهی است چراکه اگر در این امر مهم، خداوند لحظه ای انسان را تنها بگذراد، سرنوشت محتوم آن، لغزش و تباهی است.
وی هنر یک مدیر و قاضی را خوب شنیدن ذکر کرد و بیان داشت: در برخی از مواقع درخواست های مراجعین به دادگستری و ارباب رجوع، محمل قانونی ندارد و نمی توان برای آنها کاری انجام داد، اما باید برای مراجعین وقت گذاشت و درد و دل آنها را شنید، که این حداقل کاری است که باید در عدلیه به آن اهتمام داشت.
معاون قضایی دادگستری، بر تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین تاکید کرد و بیان داشت: برخورد خوب و شایسته با ارباب رجوع وظیفه مهم خدمتگزاران در نظام جمهوری اسلامی است و این امر در دستگاه قضایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی مرد میدان بودن را از شاخصه های مهم یک مسئول قضایی دانست و ابراز داشت: اوراق پرونده، اوراقی خشک و بی روح هستند لذا جا دارد برای برخی از پرونده های مهم که با حقوق مردم و بیت المال سرکار دارد، با بازدید و معاینه محل، در میدان عمل بود تا تصمیم آخر، واقعی و بر اساس شواهد و ادله، حق مدار و عدالت محور باشد.
بهارستان، از مشورت به عنوان مهمترین رکن کار قضایی یاد کرد و گفت: در مسایل پیچیده قضایی آنچه که می تواند کمک کار یک قاضی باشد، اخذ مشورت از افراد نخبه و مجرب است تا بتوان بهترین حکم منطبق بر حق را صادر کرد.
شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاش های احمد زحمتکش تقدیر و میثم کرمی به عنوان رییس دادگاه عمومی شهرستان مروست معارفه شد.

سید محمد جواد عرفانفر

تلاش، دلسوزی و خلاقیت، پیش شرط مدیریت موفق است , علی بهارستان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان

 

https://www.asianews.ir/u/70g
اخبار مرتبط
یزد - طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، میثم کرمی به سمت رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست منصوب شد
یزد - گشت مشترک تعزیرات حکومتی در راستای اجرای طرح نظارت مؤثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی
یزد- سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : 103 دستگاه استخراج ارز قاچاق در شهرستان اشکذر کشف و متهمین علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ 19 میلیارد و 854 میلیون ریال جریمه محکوم گردیدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید