صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۶
کد خبر: 10311
گزارشگر: 213
۶۴۱
۰
۰
۳
چهار نفر کشته شدند

حمله خونین به کارمندان فرودگاه مولانا

حمله خونین به کارمندان فرودگاه مولانا
خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.

به گزارش آسیانیوز، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به کارمندان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را به عهده نگرفته است.

خودرو حامل کارکنان فرودگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مزارشریف، بعدازظهر یکشنبه، ۲۲ خرداد، در ناحیه دهم این شهر، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که طی آن، چهار کارمند فرودگاه کشته و چهار نفر هم زخمی شدند.

یک منبع آگاه در مزارشریف، گفت که این حمله هنگامی رخ داد که گروهی از کارکنان بخش غیرنظامی فرودگاه مولانا پس از پایان ساعت کاری، محل کار خود را ترک کرده و در راه بازگشت به منزل بودند. افراد مسلحی که هویتشان هنوز مشخص نشده است، به این کارمندان که همه‌روزه، به صورت گروهی به محل کار تردد می‌کردند، تیراندازی کرده‌اند.

آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان در بلخ، عصر یکشنبه وقوع این حمله را تایید کرد و گفت که در اثر تیراندازی افراد مهاجم، دو نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند. آصف وزیری افزود که کشته‌شدگان کارمندان بخش فنی فرودگاه مولانا بودند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

 روز شنبه نیز طی یک درگیری با نظامیان طالبان، سه نفر از جمله یکی از اعضای طالبان، در شهرک مسکونی خالد بن ولید در حومه مزارشریف، کشته شدند. آصف وزیری هر سه فرد کشته‌شده را سارقان مسلحی خواند که هنگام سرقت از یک خانه، با اعضای طالبان درگیر شدند؛ اما یک منبع آگاه در مزارشریف گفت که هر سه فرد کشته‌شده، کارت شناسایی، اسلحه و تجهیزات نظامی مربوط به طالبان را داشتند و یکی از آنان، از اعضای قدیمی این گروه بود.

به گفته این منبع، این عضو طالبان در تبانی با دو فرد دیگر با استفاده از تجهیزات و کارت شناسایی ویژه طالبان، به خانه‌ای در شهرک خالد بن ولید وارد شدند اما لحظاتی بعد، با دیگر نظامیان طالبان درگیر شدند. یک فرمانده طالبان که در محل حادثه حضور داشت، گفت که کشته‌شدگان با استفاده از نام و تجهیزات نظامی طالبان، قصد غارت یک خانه را داشتند که نیروهای بخش اطلاعات این گروه، آن‌ها را حین ارتکاب جرم، غافلگیر کردند.

حوادث امنیتی در شهر مزارشریف در حالی افزایش یافته است که طالبان مدعی‌‌اند در افغانستان امنیت سراسری تامین کرده‌اند.

اواخر اردیبهشت نیز خودرو حامل کارمندان سپاه ۲۰۹ الفتح طالبان، هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفت که در اثر آن، دست‌کم پنج تن کشته و حدود ۲۰ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه دولت اسلامی، موسوم به داعش خراسان، به عهده گرفت./

https://www.asianews.ir/u/70k
اخبار مرتبط
سهراب عضو جبهه ملی مقاومت پنجشیر، برای آسیب نرسیدن به خانواده‌اش تسلیم شد، اما طالبان او و خواهرش را به طرز فجیعی تیرباران کردند.
در حالی که احمد مسعود که رهبری مهم ترین جبهه نظامی علیه طالبان را بر عهده دارد، تلاش می‌کند تا فعالیت‌های در حال گسترش جبهه مقاومت ملی؛ از طریق یک شورای عالی با احزاب تاثیرگذار سیاسی ادامه یابد، گفته است: اوضاع افغانستان به‌سرعت در حال تغییر است.
هم‌زمان با افزایش فعالیت جریان‌های ضد طالبان، این گروه تلاش می‌کنند با پیشنهاد امتیازهای مالی و مصونیت جانی، شماری از خلبان‌های دولت پیشین افغانستان و خلبان‌های بازنشسته را به کار دعوت کنند.
وقوع دو انفجار جداگانه در شهر مزار شریف افغانستان باعث کشته شدن ۹ نفر شد.
انتشار تصاویر و ویدیوهایی، از تحرکات نظامی و جنگی در مرز ایران و افغانستان خبر می دهند؛ در حالی که صف‌آرایی و استقرار نیروهای لشکر ٨٨ زرهی زاهدان نشان از حرکت به سوی مرز افغانستان است.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.
به نقل از منابع محلی طالبان در پی تنش با نیروهای مرزی ایران یک خودروی نظامی ایرانی را تصاحب کردند.
یک منبع آگاه گفته است در پی تنش بین مرزبانان جمهوری اسلامی و نیروهای طالبان گذرگاه مرزی اسلام‌قلعه و از مهم‌ترین واحدهای گمرکی این منطقه بسته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید