صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۶
کد خبر: 10314
گزارشگر: 213
۹۴۷
۰
۰
۴
تحلیلگران پیش‌بینی کردند

ریزش تکان دهنده بیت کوین با «درآمدهای ایران» چه خواهد کرد؟

ریزش تکان دهنده بیت کوین با «درآمدهای ایران» چه خواهد کرد؟
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بهای بیت‌کوین ممکن است به زیر ۲۰ هزار دلار هم برسد؛ کاهش شدید بهای بیت‌‌کوین در کنار افزایش قیمت برق و خاموشی‌ها در ایران به کاهش درآمد‌های دولت منجر خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بهای بیت‌کوین ممکن است به زیر ۲۰ هزار دلار هم برسد؛ کاهش شدید بهای بیت‌‌کوین در کنار افزایش قیمت برق و خاموشی‌ها در ایران به کاهش درآمد‌های دولت از این بازار منجر خواهد شد تا حدی که ریزش شدید بازار رمزارزها ادامه دارد و اکنون بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری سقوط کرده است. ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۹۵۳.۴ میلیارد دلار است که ۱۳.۹۷ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

-----------------------

بیشتر بخوانید

احمد مسعود گفت اوضاع افغانستان به‌ سرعت تغییر می کند

----------------------------------------------

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۵.۴۵ درصد افزایش یافته و به ۱۴۷.۲ میلیارد دلار رسیده است. از طرفی، ۳۱۸.۱۹۸ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

بیت‌کوین با ریزش بیش از ۱۷ درصد به قیمت ۲۲ هزار و ۸۰۴ دلار و اتریوم با سقوط حدود ۲۱ درصد به قیمت هزار و ۱۸۹ دلار معامله می‌شوند.

همچنین لازم است اشاره شود آخرین باری که بیت کوین به قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ دلار رسید، ۴۵۰ روز پیش بوده است.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز شاهد افت قیمت بودند.
 این در حالی است که صح امروز قیمت بیت‌کوین به کف کانال ۲۵ هزار دلار سقوط کرد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد به ۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار رسید و این رقم افت شش درصدی ارزش این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. این پائین‌ترین قیمت بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال در ۱۸ ماه گذشته است که منجر به ریزش شدید قیمت سایر رمزارز‌ها شده است.

با این افت شدید قیمت، حالا قیمت بیت‌کوین حدود ۶۲ درصد از قله تاریخی خود یعنی رقم ۶۸ هزار و ۶۶۴ دلار در آبان سال گذشته فاصله دارد. همچنین حجم کل بازار بیت‌کوین چیزی حدود ۴۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم سهم این رمز ارز از کل بازار را حدود ۴۵ درصد نشان می‌دهد.

اقتصادآنلاین نوشت اتریوم دومین پرچمدار بازار رمز‌ ارز‌هاست که در ۲۴ ساعت گذشته با افت بیش از شش درصدی به زیر محدوده هزار و ۳۵۰ دلار رسید.

به‌ این ترتیب قیمت اتریوم امروز حدود ۷۲ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی ارزش این ارز دیجیتال یعنی چهار هزار و ۸۵۱ دلار در آبان سال گذشته قرار گرفته بود.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که از ابتدای سال جاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم در حال ازدست‌ دادن سرمایه بوده‌اند و به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران به این آلت کوین کاهش یافته است.

کاردانو سومین رمز ارز محبوب ایرانی‌هاست که قیمت آن روزگاری بالای سه دلار بود که حالا به کمتر از ۵۰ سنت رسیده است.

بازار رمزارزها‌ با روندی که از چند ماه پیش آغاز شده چندان آینده‌ روشنی ندارد و برخی تحلیل‌گران این بازار معتقدند روند رو به افت این بازار تا آینده‌ای نامعلوم ادامه خواهد داشت.

این روند رو به کاهش قیمت انواع رمز‌ارز‌ها به خصوص بیت کوین بر اقتصاد خرد و کلان کشور‌های هم‌چون ایران نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
گفته می شود از حدود یک سال پیش با هدف تامین بخشی از بودجه مورد نیاز خود و البته دور زدن تحریم‌ها، استخراج و خرید و فروش این رمزارز‌ها به خصوص بیت‌کوین را مدنظر خود قرار داده‌اند.

در یک سال گذشته نیز برخی از مراکز پژوهشی وابسته به نهاد‌های دولت گزارش‌های متعددی از ظرفیت‌ها و امتیاز‌های فعالیت جمهوری اسلامی در حوزه رمز‌ارز‌ها منتشر کرده و از مقام‌های اقتصادی خواسته‌اند که به طور جدی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

از ایران به واسطه ارزان بودن تعرفه‌های برق به عنوان یکی از مهمترین کشور‌ها برای استخراج بیت‌کوین نام برده می‌شود که در سال‌های اخیر نیز گزارش‌هایی از حضور برخی شرکت‌های چینی در این کشور به منظور استخراج بیت‌کوین منتشر شده است.

در این میان کاهش شدید قیمت بیت‌کوین و سایر رمز‌ارز‌ها در کنار بحران برق در ایران و آغاز خاموشی‌ها، می‌تواند بحران اقتصادی دیگر برای اقتصاد ایران رقم می زند که در یک سال گذشته امیدوار بودند با برق ارزان بتوانند بیت‌کوین بیشتری استخراج و با قیمت‌های بالا در بازار‌های جهانی بفروشند.

شهریور ماه سال گذشته نیز گزارش رسمی کمیسیون اقتصادی مجلس نشان داد میزان استخراج سالانه رمزارز در ایران را ۱.۱ میلیارد دلار است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/70l
اخبار مرتبط
بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و باز هم به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
ایلان ماسک گفته است که بی خانه شده و درباره بی خانمان شدنش توضیحاتی داده است.
نایب رییس فدراسیون فوتبال در ارتباط با پرونده کلاهبرداری «کینگ مالی» بازداشت شد؛ این در حالی است که تا کنون بیش از سه‌‌هزار مال‌باخته، در پرونده کلاهبردی رمزارز جعلی «کینگ» شکایت خود را ثبت کرده‌اند.
نتیجه یک آمارگیری معتبر نشان داد که حتی با هشدار قانون‌گذاران درباره خطرات بازار و تلاش برای تنظیم صنعت، دارایی‌های دیجیتال همچنان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز:جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین حد سالانه رسیده است، این بدان معناست که بازیگران سازمانی همچنان بر این عقیده‌اند که بیت‌کوین‌های بیشتری را خرید و نگهداری کنند.
بیت‌کوین به دنبال جنگ اوکراین و بعد از فرمان اجرایی رمزارزها شروع به رشد کرد و در این حال فرمان اجرایی تاثیراتی بر بازار رمزارزها در بلندمدت خواهد داشت.
به گفته بانک مرکزی رمزارز ملی در سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد و قرار است جایگزین اسکناس شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید