صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۸
کد خبر: 1032
گزارشگر: 2
۸۲۷
۱
۰
۰
زنگنه: با سهمیه بندی

بنزین دو نرخی می شود

بنزین دو نرخی می شود
بیژن زنگنه وزیر نفت، درباره سهمیه بندی دوباره بنزین گفت: هنوز تصمیمی در زمینه قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ و ابلاغ نشده است؛ اما در صورت سهمیه بندی، بنزین دونرخی خواهد شد.

وی درباره احیای دوباره کارت سوخت گفت: کارت سوخت حدود ۲۰ سال پیش با تکنولوژی آن زمان صادر شد و الان بیش از ۴۰ میلیون کارت سوخت برای خودروهای بنزین سوز و موتورسیکلت ها صادر شده است.
وی افزود: کارت سوخت برای همه خودروهایی که شماره شده اند صادر شده است و کارت سوخت بیشتر برای سهمیه بندی است. وزارت نفت برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند اعلان ثبت نام داد که در این اعلان حدود ۳ و نیم میلیون نفر ثبت نام شد و شماره کارت بانکی نیز ثبت شد. مجلس امسال وزارت نفت را مکلف به فعال کردن کارت سوخت کرد و وزارت نفت نیز کارت سوخت ها را صادر و سعی کرد با استفاده از سیستم بانکی استفاده کند تا بنزین تک نرخی باشد.
وزیر نفت درباره سهمیه بندی دوباره بنزین نیز گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه و قیمت حامل های انرژی اتخاذ و ابلاغ نشده است اما در صورت سهمیه بندی بنزین ۲ نرخی خواهد شد.
زنگنه با بیان اینکه کارت سوخت هیچ وقت حذف نشده است بلکه از کارت سوخت جایگاه داران استفاده شده است، افزود: تا زمانی که سهمیه بندی بنزین وجود نداشته باشد مردم کارت سوخت را جدی نخواهند گرفت.
وزیر نفت: گفت: قیمت فراورده های نفتی مثل: نفت کوره، بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی یارانه ای است که برخی بدون سهمیه و برخی با سهمیه داده می شود.

Zangeneh
زنگنه درباره ذخایر مشترک نیز گفت: کشورما تعداد زیادی ذخایر مشترک با عراق، ترکمنستان، عربستان و امارات دارد اما بزرگترین ذخایر ما در پارس جنوبی و غرب کارون است.
وی درباره کیفیت بنزین نیز گفت: پالایشگاه خوب است که بنزین خوب تولید می کند در این دولت درباره کمیت و کیفیت بنزین تلاش فراوان شده است و اکنون بنزین تولیدی ما یورو ۴ است. در کلان شهرها از جمله تبریز، بندرعباس، بنزین یورو ۴ توزیع می شود و اکنون تولید بنزین ما به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و حتی برای صادرات نیز ذخیره سازی شده است. از نظر تولید بنزین و ظرفیت پالایشگاه نیز در بین کشروهای اوپک هستیم.
وزیر نفت با بیان اینکه برنامه هایی برای کیفیت بنزین در پالایشگاه های تهران، اصفهان و آبادان داریم گفت: بهبود وضعیت هوا به کیفیت بنزین و گازرسانی بستگی دارد. همچنین کاهش الودگی پالایشگاه ها نیز با استفاده از گاز موجب کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران شده است.


https://www.asianews.ir/u/1aX
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ali
۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
0

بنام خدا وقتی انرژی (بنزین) گران می شود ،..... تمام این گرانی ها روی قشر حقوق بگیر سر شکن می شود !!!....جون همه ی اجناس گران می شود و جه بسا که تا بحال مقداری گران شده و.......مسافر کش ها روی کرایه می کشند(شاید هم حالا کشیده اند) ، و تجار و کسبه روی جنس خود می کشند( شاید هم کشیده اند) !... پس تمام گرانی ها روی قشر حقوق بگیر بینوا سرشکن می شود و...........باید جلوی گران شدن را گزفت ! ، .......نگوئید نمی شود ! .......پس ژاپن بی دین چطور جلوی گرانی را گرفته و گاهی تورم منفی دارد و.................


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید