صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 10323
گزارشگر: 213
۴۶۱
۰
۰
۲
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرب العجل ارایه «اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دولت» در سامانه پاکنا به مجلس

ضرب العجل ارایه «اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دولت» در سامانه پاکنا به مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت سازمان های دولتی باید هر چه سریع تر نسبت به ثبت حقوق و مزایا کارکنان در سامانه پاکنا اقدام کرده و آن را در قالب گزارشی به مجلس ارائه دهند.

به گزارش آسیانیوز، به گفته رئیس مجلس دستگاه‌های دولتی سه ماه برای ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه پاکنا مهلت دارند.شت بخوانید

---------------------

بیشتر بخوانید

جزییات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

--------------------------------------------

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه باید تا سه ماه آینده آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها را در سامانه‌های پاکنا مشخص کند. همچنین لازم است این سازمان نسیت به ثبت حقوق و مزایا کارکنان اقدام کرده و آن را در قالب گزارشی به مجلس ارائه دهد. پس از بررسی در صورت مشاهده تخلف، موضوع به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

ایسنا همچنین نوشت محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس گفت: سازمان امور استخدامی و دیوان محاسبات دقت کنند که بیش از ۳۰ درصد از دستگاه‌ها داده‌های خود را در پاکنا ثبت نکرده‌اند.

قالیباف افزود: طبق بند الف تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۱ نباید مزایای مدیران شرکت‌هایی که اطلاعات آن‌ها در سامانه پاکنا ثبت نشده است، پرداخت شود. باید این موضوع طبق قانون و بخشنامه سازمان امور استخدامی اجرایی شود و این نکته هم مورد توجه ذی‌حسابان برای کنترل‌های لازم قرار گیرد.

قانون مجوز داده که در صورت عمل نکردن به این موضوع حقوق این مدیران پرداخت نشود. اگر این اتفاق هم نیفتد اقدامی خلاف قانون صورت گرفته و مصداق برداشت غیرقانونی و تخلف و دستبرد به اموال بیت‌المال محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

 وی ادامه داد: سامانه‌ها باید یکپارچه شوند و امکان پردازش، تهیه و تحلیل وجود داشته باشد. امیدواریم با تلاش آقای لطیفی در سازمان امور استخدامی آثار این کار دیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در قانون بودجه درباره تعدد شرکت‌های استخدامی در بخش‌های دولتی آمده است. لازم است رئیس سازمان اداری و استخدامی به این موضوع توجه داشته باشند. قرار شد برای حل این مشکل طرح مجلس و لایحه دولت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و نظر مجلس و دولت یکی شود. با این کار بخش اساسی نابسامانی‌ها و ناعدالتی‌ها حل می‌شود.

محمدباقر قالیباف توضیح داد: پیگیری‌های لازم و توافق نهایی بین دولت و مجلس برای ارائه پیشنهاد واحد انجام شده است. این موضوع در کمیسیون اجتماعی و سازمان امور استخدامی مطرح شده است. طرح در صورت نهایی شدن به صحن مجلس می‌آید./


https://www.asianews.ir/u/70s
اخبار مرتبط
در جلسه هیئت وزیران میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.
طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی و حذف پیمانکاران از دغدغه های اصلی کارگران پالایشگاهی است که به گفته کارشناسان در صورت عدم تحقق این موضوعات، نیروهای تخصصی به کشورهای همسایه مهاجرت می کنند.
نماینده کارگران شرکتی و قراردادی کشور گفت: رئیس مجلس از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت حمایت قاطع کردند؛ نمایندگان مجلس هم تاکید دارند که شرکت‌های واسطه باید به کلی حذف شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در طرح ساماندهی کارکنان دولت وجود دارد در کمیسیون اجتماعی بررسی شده و به تصویب نهایی رسیده است.
با تصویب هیئت وزیران به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.
کمیسیون تلفیق مصوب کرد که سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال آینده ۴۷۲ میلیون تومان شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید