صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۴
کد خبر: 10334
گزارشگر: 306
۳۶۸
۰
۰
۱

سازش در پرونده قتل پس از گذشت 3 سال

سازش در پرونده قتل پس از گذشت 3 سال
یزد - رییس کل دادگستری استان از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت 3 سال خبر داد
 
سید محمد جواد عرفان فر / یزد ؛
.
غلامعلی دهشیری در این رابطه بیان داشت: سال ۱۳۹9 بر اثر اختلاف بین اعضای یک خانواده که منجر به ایجاد نزاع و درگیری شدید بین آنها شد یکی از طرفین دعوا به شدت دچار آسیب شده و در نهایت جان خود را از دست داد.
وی تصریح کرد: پس از ورود نیروی انتظامی و دستگیری متهم و اعلام گزارش جزییات قتل به دستگاه قضایی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تشکیل گردید و در نهایت پس از طی مراحل انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی، رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.
این مقام عالی قضایی استان اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به شعبه 31 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و با تلاش های مستمر اعضاء و کارکنان این شعبه و مسوولین زندان، سرانجام خانواده مقتول، رضایت بی قید و شریط خود را اعلام و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.
وی وجود شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان را عامل مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیان که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند جهت اصلاح ذات البین می باشد که این شعب باید از این ظرفیت قانونی در جهت سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش استفاده نمایند.
دهشیری خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمادهای موفق در امر صلح و سازش، شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها می باشند که توانسته اند در جهت کاهش جمعیت کیفری گام های بسیار خوبی بردارند.

سید محمد جواد عرفانفر

سازش در پرونده قتل پس از گذشت 3 سال , غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان

 

https://www.asianews.ir/u/713
اخبار مرتبط
یزد - جلسه ای با حضور معاون اجرایی اداره کل ، رئیس اداره حراست و رؤسای شعب استان در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید
یزد - معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گفت: مدیریت موفق، نیازمند، تلاش مضاعف، دلسوزی و خلاقیت است
یزد - طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، میثم کرمی به سمت رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست منصوب شد
یزد - گشت مشترک تعزیرات حکومتی در راستای اجرای طرح نظارت مؤثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی
یزد- سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : 103 دستگاه استخراج ارز قاچاق در شهرستان اشکذر کشف و متهمین علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ 19 میلیارد و 854 میلیون ریال جریمه محکوم گردیدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید