صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
کد خبر: 10340
گزارشگر: 2
۸۵۶
۰
۰
۲
نگهداری رنگ خودرو

چگونه خودروی خود را کاملا نو نگه دارید

چگونه خودروی خود را کاملا نو نگه دارید
براق و بی عیب نگه داشتن خودروی خود ممکن است مانند سرگرمی افراد وسواسی یا کسانی باشد که هنوز در اولین ماه های گیج کننده خود در مالکیت ماشین جدید هستند. با این وجود، تلاش برای مراقبت از رنگ‌آمیزی خودرویتان، زمانی که زمان فروش فرا می‌رسد، سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

نه تنها یک رنگ به خوبی حفظ شده نقش خود را در جلوگیری از زنگ زدگی خودرو ایفا می کند، بلکه خریداران بیشتری را جذب می کند و به نوبه خود می تواند ارزش فروش مجدد بالاتری داشته باشد. اگر در وهله اول ظاهر قدیمی و فرسوده آن، خریداران را دلزده کند، هزینه بالای برای یک بازسازی یا صاف کاری از بالا به‌پایین دیگر اهمیتی ندارد. و وقتی نوبت به تجارت خرید و فروش می رسد، اولین برداشت ها همیشه اهمیت زیادی دارد.
همانطور که گفته شد، تا زمانی که به چند نکته و تمرین کلیدی شستشوی ماشین پایبند باشید، حفظ رنگ خودرو لازم نیست یک کار طاقت فرسا باشد. نگهداری پیشگیرانه رنگ خودرو به یک قانون اساسی خلاصه می شود و آن کاهش قرار گرفتن در معرض عناصر آسیب رسان تا حد ممکن است. پرتوهای فرابنفش خورشید و باران اسیدی می توانند به لایه های رنگ خودرو آسیب برسانند و باعث از بین رفتن درخشندگی آن در طول سال ها شود.
اگر رنگ خودرو در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد یا بارها باران می‌بارد، توصیه می‌شود خودرو را بیشتر بشویید و واکس بزنید تا از شرایط سخت محافظت کنید.
از طرف دیگر، اگر قصد دارید ماشین خود را برای مدت طولانی پارک کنید، بهتر است آن را زیر سایه قرار دهید، ترجیحاً زیر ساختاری مانند گاراژ، گاراژ یا پارکینگ زیرزمینی. اگرچه درختان ممکن است سایه زیادی ایجاد کنند، اما آنها همچنین میزبان حشراتی هستند که بقایای چسبنده را می ریزند و بدتر از همه، به عنوان جایگاهی برای پرندگانی هستند که به ناچار مدفوع خود را بر غرور و شادی شما رها می کنند.
مدفوع پرندگان نه تنها ناخوشایند و غیربهداشتی است، بلکه بسیار اسیدی است. در زیر نور شدید خورشید، که می‌تواند پوشش شفاف رنگ را نرم کند، ترکیب اسیدی مدفوع می‌تواند رنگ را حل کند و در صورت عدم مراقبت طولانی مدت به آن آسیب می‌رساند.
اتونیکا می‌گوید که شستشو یکی از مهم‌ترین مراحل در حفظ رنگ خودروی شماست، زیرا کثیفی، فضولات یا بقایای خارجی را از نشستن و چسبیدن به رنگ جلوگیری می‌کند.
نگهداری صحیح رنگ خودرو به چیزی بیش از آب و صابون نیاز دارد. به گفته اتونیکا، حفظ رنگ خودرو شما به ترکیبی از تکنیک، ابزار و محصول مناسب بستگی دارد. این انگیزه برای استفاده از بهترین محصولات مراقبتی رنگ خودرو بسیار اهمیت دارد.

 

آیا کارواش اتوماتیک به رنگ آسیب می رساند؟

 

ممکن است وسوسه شوید که راحتی یک ماشین شستشوی خودکار را انتخاب کنید، اگرچه اکیداً آن را توصیه نمی کنیم. نگرانی‌ها در مورد اینکه آیا کارواش‌های خودکار بد هستند و باعث آسیب ساندن به رنگ ماشین هستند. برس های مورد استفاده در چنین ماشین هایی می توانند روی سطح رنگ بسیار زبر و خشن باشند. اگرچه دستگاه‌های جت آب بدون تماس از این نظر بر روی سطح رنگ آسان‌تر هستند، اما همه این امکانات از مواد شیمیایی تمیزکننده تهاجمی با «آب خاکستری» استفاده می‌کنند که حاوی نمک زیادی است که موم و درزگیرهای محافظ رنگ را از بین می‌برد.

 

چگونه خط و خش را از روی ماشین پاک کنیم؟

 

دیدن خراش روی ماشین پایان راه نیست. بسته به شدت خراش، اگر خیلی عریض یا خیلی عمیق نباشد، می‌توانید خراش خفیف یا محل پارک خودرو را با یک پولیش ساده یا پاک‌کننده خراش از بین ببرید یا آن را کمتر آشکار کنید.
"در بیشتر موارد، خراش ها به بهترین وجه با یک محصول مناسب ماشین پاک می شوند، کاری که هر خرده فروش حرفه ای خوب می تواند برای شما انجام دهد. اما وقتی خراش از لایه پایه عبور می کند، همه چیز تمام شده است و شما باید به متخصص رنگ خودرو مراجعه کنید."

 

پاکسازی رنگ

 

برای کسانی که می خواهند رنگ ماشین خود را از آن لکه های عجیب و غریب یا اکسیداسیون خفیف تمیز کنند ، اتونیکا استفاده از سیستم مراقبت از ماشین غیر ساینده را ترجیح می دهد، به همین دلیل است که تیم خود را توسعه داده است.

 

نحوه واکس زدن ماشین

 

هنگامی که سطح رنگ کاملاً تمیز و آماده شد، توصیه می کنیم که آن را با موم کارناوبای با کیفیت پوشش دهید. این نوع واکس‌ها یکی از بهترین واکس‌های خودرو هستند زیرا محافظت از رنگ طبیعی‌تری را ارائه می‌کنند که در محیط خشن نیز ایده‌آل است و همچنین درخشندگی فوق‌العاده‌ای به آن اضافه می‌کند. برای کارکردن موم روی رنگ، سطح خودرو باید در تمام مراحل خنک و دور از نور خورشید باشد.
موم باید هر بار روی یک پانل اعمال شود. قبل از اینکه موم را به آرامی با حرکات دایره ای روی بدن بمالید، با خفه کردن کامل موم روی یک پد اپلیکاتور شروع کنید. هنگامی که روی تمام بدن پخش می شود و حدود یک دقیقه بماند تا خشک شود، یک مه خشک خفیف روی سطح رنگ ایجاد می کند.

 

ماندگاری موم چقدر است؟

 

به گفته متخصصان دوام لایه های موم به شدت به مواد تشکیل دهنده و محیطی که با آن سر و کار دارد بستگی دارد. برخی از واکس‌های بادوام‌تر دارای سیلیکون مبتنی بر روغن هستند که به خوبی کار می‌کنند، انتظار می‌رود که بتوانند به رنگ بچسبند. قبل از اینکه آنها قادر به انجام هر گونه تعمیر پانل باشند، جدا کردن آنها دشوار است." موم‌های ما با در نظر گرفتن این موضوع ساخته شده‌اند و برای استفاده طولانی‌مدت مداوم و مکرر ایمن ساخته شده‌اند.

 

نگهداری از چه رنگ هایی آسان است؟

 

با این حال، انواع مختلف رنگ نیز به کمی توجه و رویکرد اضافی نیاز دارند. باودن که از طرفداران خودروهای مشکی رنگ است، اعتراف می کند که مراقبت از آنها سخت است زیرا به مراقبت بیشتری نیاز دارد زیرا علائم به راحتی نشان می دهد. در مقایسه، نگهداری از رنگ سفید آسان‌تر است، حتی به دلیل عدم نیاز به موم کارناوبا، زیرا هیچ عمقی را نشان نمی‌دهد تا فقط بدرخشد. درعوض، مالکان می توانند مستقیماً از استفاده از درزگیر محافظ صرف نظر کنند، زیرا بلافاصله پس از تمیز کردن رنگ، درخشندگی خیره کننده ای ایجاد می کند.
از سوی دیگر، رنگ‌های متالیک و زنده‌تر به خوبی به موم‌های کارنوبا واکنش نشان می‌دهند، نقره‌ای و زرد بهترین رنگ‌های رنگ خودرو هستند که با تجربه‌ راحت‌ترین رنگ‌ها برای نگهداری هستند، زیرا صلاحیت‌های خود را به خوبی پنهان می‌کند.

مجموعه اتونیکا با سابقه درخشان میتواند راهنمای خوبی برای بازسازی رنگ خودرو شما باشد. متخصصین این مجموعه علاوه بر مهارت و علم روز از تجربه بالایی نیز بهره مند هستند و آماده اند تا نیاز شما را با تخصص برطرف نمایند. در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود آنرا با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


https://www.asianews.ir/u/718
اخبار مرتبط
برخی از اعمال که منجر به جرایم رانندگی می‌شود، عمدی و برخی دیگر غیر عمد هستند که توسط رانندگان صورت می گیرد و در مواردی که تخلف اتومبیل بیش از اندازه سنگین باشد، سبب توقیف آن خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید