صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
کد خبر: 10342
گزارشگر: 213
۸۲۵
۰
۰
۲
اعتصاب به دلیل افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی

ادامه اعتراضات بازاریان تهران و بازنشستگان در چندین شهر

ادامه اعتراضات بازاریان تهران و بازنشستگان در چندین شهر
علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در تهران، ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.

به گزارش آسیانیوز، در ادامه اعتراضات صنفی در ایران، بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، بازنشستگان شبکه بانکی در تهران و بازاریان در ایلام و فسا به خیابان‌ها آمدند.

بازنشستگان تامین اجتماعی که چندین روز متوالی است در شهرهای مختلف، اعتراض خود به افزایش ناکافی حقوق بازنشستگان را به خیابان‌ها کشانده‌اند، بار دیگر در اهواز گرد هم آمدند.

اهواز از شهرهایی است که در روزهای گذشته، تقریبا هر روز شاهد اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که می‌گویند افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگانِ غیرحداقل‌بگیر از سوی دولت، با تورم شدید کشور تناسبی ندارد.

در ویدئوهایی که از اعتراضات روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد، در اهواز منتشر شده، بازنشستگان تامین اجتماعی که شمار آنها بیش از دو هزار نفر گزارش شده، مقابل استانداری و فرمانداری این شهر شعار می‌دادند: «می‌جنگیم، می‌میریم، حق‌مان را می‌گیریم»، «گرانی تورم، بلای جان مردم» 

در تهران نیز بازنشستگان شبکه بانکی که در ویدئوها پرتعداد به نظر می‌رسند، با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها شعار می‌دادند که «مدیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا.»

علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.

در ایلام، کسبه مقابل اداره کل مالیات این شهر تجمع کرده و خواستار استعفای مقام‌های مسئول و همراهی مردم با این اعتراضات شدند.

در روزهای گذشته، معلمان نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در شهرهای مختلف ایران دست به اعتراض زده بودند و قرار است روز پنج‌شنبه، ۲۶ خرداد، نیز بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کنند./

https://www.asianews.ir/u/71b
اخبار مرتبط
در روزهای گذشته موضوع افزایش حق مسکن کارگری سال ۱۴۰۱ به دلخواه هیات دولت و متفاوت با مصوبه شورای عالی کار ابلاغ شد؛ که به نظر می رسد این اقدام کارگران ناراضی را مقابل خود قرار بدهد.
گزارش‌های منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد گروهی از بازاریان در کازرون در استان فارس با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.
غیر از تجمع ادامه دار بازنشستگان در تهران و شهرستان ها، همزمان جمعی از کسبه منطقه سه‌راه امین حضور و چهارراه جمهوری در تهران و اراک در اعتراض به افزایش بی‌ضابطه مالیات بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد؛ این در حالی است که امروز و روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با برگزاری تجمع‌های سراسری در کشور به مصوبه هیات وزیران درباره مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.
در حالی که علی دایی و فرهاد مجیدی، ستاره های فوتبال از کاپیتان تیم استقلال حمایت کردند، وریا غفوری نظرش را درباره ماندن یا نماندن در دنیای فوتبال و حاشیه ها اعلام کرد.
در حالی که قیمت گوشت و مرغ در بعضی فروشگاه‌های تهران به کیلویی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ قیمت بسیار بالای میوه و صیفی برای بسیاری از خانواده‌ها سبب شده که مردم میو را دانه ای بخرند.
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره کن گفت: خوشحالی ام از داوری در جشنواره کن عمیق نیست و با توجه به تمام شدن طاقت مردم در اثر مشکلات اقتصادی، بسیاری از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید