صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
کد خبر: 10351
گزارشگر: 306
۳۴۸
۰
۰
۱

عدم کارایی مشوق های اقتصادی فرزند آوری با وجود افزایش سن ازدواج

عدم کارایی مشوق های اقتصادی فرزند آوری با وجود افزایش سن ازدواج
یزد - سرپرست فرمانداری بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش در مدارس و خانواده ها برای ازدواج در سنین مناسب و فرزندآوری تاکید و نقش آموزش سرپرستهای ضمن خدمت ادارت و وعاظ در منبرها را نیز در این زمینه مهم دانست
آسیانیوز / یزد ؛ سید محمدرضا مدرسی  سرپرست فرمانداری یزد در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد با دستور کار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت با بیان اینکه افزایش سن ازدواج مانع فرزندآوری در جامعه است، بیان کرد: در جامعه کنونی به جهت تغییر فرهنگ شرایط ایجاد شده سن ازدواج افزایش پیدا کرده که می تواند عامل مهم کاهش فرزند آوری باشد. 
مدرسی توضیح داد: هرچند ابعاد مادی و اقتصادی در موضوع فرزندآوری مهم است ولی و ابزارهای تشویقی لازم دارد ولی از طرف دیگر مشاهده می کنیم خانواده هایی که توان اقتصادی بالایی دارند و در دهک بالای اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرند به علت ازدواج در سنین بالا تمایلی به فرزندآوری نداشته و یا حداقل اولاد را دارند.
این مسئول بیان کرد: این موضوع نشان می دهد نیاز به ایجاد و تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از پیش است به طوری که باید آموزش داده شود ازدواج و فرزند جزو سبک و مرام زندگیست و هر فردی ازدواج را برای تکمیل و رشد روحی خود بداند و به ازدواج صرفاً به عنوان جفت گیری نگاه نشود.
مدرسی گفت: باید مدارس و خانواده ها در سنین 9 یا 10 به بعد ازدواج را فرهنگ سازی کنند تا فرزندان در سنین ۱۸ سالگی تشکیل خانواده بدهند.
 وی تصریح کرد: امروز جوانان برای ازدواج با شاخص هایی چون وضعیت اقتصادی مناسب، مدارج شغلی بالا و مدارک تحصیلی بالا مواجه می‌شوند و همین موضوعات که در جامعه شکل فرهنگ درآمده است مانع ازدواج در سنین مناسب است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک نسل را از دست دادیم و نسلی که در سن ۳۵ سالگی ازدواج می کنند برای داشتن ۳ یا۴ فرزند قانع نمی شوند و نیازی به این تعداد فرزندآوری احساس نمی کنند لذا بازخورد مناسب و خوبی از کار کردن روی این نسل حاصل نمی شود.
 سرپرست فرمانداری یزد با تاکید بر فرهنگ سازی از سنین پایین در خصوص اهمیت ازدواج و فرزندآوری، گفت: لزوم آموزش در نسل جدید پررنگ تر است تا باز خورد آن در بلند مدت حاصل شود.
سید محمد رضا مدرسی در پایان بر رویکردهای کاربردی تاکید کرد که بتوان نتایج آن را در بلندمدت حتی در دولت های بعدی نیز حاصل کرد و صرفا هدر رفت زمان و هزینه نباشد.

سید محمد جواد عرفانفر

عدم کارایی مشوق های اقتصادی فرزند آوری با وجود افزایش سن ازدواج , سید محمدرضا مدرسی  سرپرست فرمانداری یزد

 

https://www.asianews.ir/u/71k
اخبار مرتبط
یزد- با حضور سرپرست فرمانداری ، معاونین فرماندار،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مسئولین ذیربط جلسه هماهنگی و راه اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان یزد در محل سالن ولایت فرمانداری برگزار شد
طبق تعریف کمیته امنیت غذایی جهانی سازمان ملل، امنیت غذایی به این معنا تعریف می‌شود که همه مردم در همه زمان‌ها دسترسی فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی به غذای کافی، ایمن و مغذی داشته باشند که ترجیحات غذایی و نیازهای غذایی آن­ها را برای یک زندگی فعال و سالم برآورده کند.
یزد - سرپرست فرمانداری در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعائی؛ یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت
یزد - با حضور دکتر جوکار نماینده مردم یزد درمجلس شورای اسلامی ،سید محمد رضا مدرسی سرپرست فرمانداری یزد،حجت لاسلام طباطبایی امام جمعه زارچ ، مرتضی زیبائیان بخشدار ، دکتر مهدوی نژاد ریاست دانشگاه پیام نوراستان ، اعضای شورای شهر و شهردار و تعدادی از معتمدین محلی و خیربزرگوار محمد تقی شهبازیان آیین خشت گذاری مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور زارچ برگزار شد
یزد - در بازدید از 131نانوایی شهرستان یزد 39 مورد تخلف ثبت و تذکرات لازم داده شد
مانور مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای و کرم گلوگاه انار برگزار شد
یزد - فرماندار شهرستان با اشاره به صفات بارز دختران یزدی، گفت: همانطور که ویژگی اصالت شهر یزد و بافت تاریخی آن را مورد اقبال عمومی قرار داده، زیبایی جوهره وجود دختران و زنان یزدی اصالت آنهاست
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید