صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۹
کد خبر: 10367
گزارشگر: 213
۶۱۷
۰
۰
۲
براساس پیش بینی برخی مسوولان و کارشناسان اقتصادی

تامین «غذا» در بیمارستان ها و خوابگاهها غیرممکن خواهد شد

تامین «غذا» در بیمارستان ها و خوابگاهها غیرممکن خواهد شد
به گفته برخی نمایندگان و کارشناسان گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل گرانی‌، تامین غذای گرم در بسیاری از مراکز درمانی، غیرممکن شده و تامین غذای زندان‌ها و خوابگاه‌ها هم با مشکل زیادی روبرو خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، یک نماینده مجلس ایران می‌گوید گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است. پیش‌بینی می‌شود که به دلیل گرانی‌، تامین غذای گرم در بسیاری از مراکز درمانی، غیرممکن شده و تامین غذای زندان‌ها و خوابگاه‌ها هم با مشکل زیادی روبرو شود.

------------------

بیشتر بخوانید

ادامه اعتراضات بازاریان تهران و بازنشستگان در چندین شهر

-----------------------------------------

البرز حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن)، با انتقاد از افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی در ایران گفت: «امروز مردم درد و رنج بسیاری را بیشتر از حیث اقتصادی تحمل می‌کنند و مردم انتظار دارند دولت اقدام شجاعانه‌ای در بحث گرانی‌ها انجام دهد.»

 او با یادآوری اینکه قرار بود تنها قیمت ۶ قلم کالای اساسی افزایش پیدا کند و در ازای آن، یارانه پرداخت شود، افزود: «امروز گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است.»
 حسینی از دولت ابراهیم رئیسی خواست تا درباره گرانی‌ها ''کلی‌گویی نکند و پیگیر باشد'' چرا که ''جراحی اقتصادی بزرگ، قیمت‌ها را افسارگسیخته کرده است.''

هشدار درباره افزایش سوءتغذیه بیماران در بیمارستان‌ها

  روزنامه اعتماد، در شماره روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه با انتشار گزارشی درباره مشکل سوءتغذیه و تامین غذای بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل گرانی، از قول رئیس یک بیمارستان خصوصی در تهران نوشت: «بسیاری از بیمارستان‌ها قادر به تامین غذای با کیفیت برای بیمار نخواهند بود چون این افزایش قیمت مواد غذایی، در بودجه هیچ بیمارستانی دیده نشده بود.»

او که نخواست نامش فاش شود، پیش‌بینی کرد که در هفته‌های پیش رو، تامین غذای گرم به خصوص غذاهای حاوی پروتئین برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بسیاری از مراکز درمانی دولتی یا خصوصی، ''غیرممکن'' خواهد شد.

پرستار یکی از بیمارستان‌های دولتی نیز می‌گوید از سال گذشته، غذای کارکنان این بیمارستان، از جمله پرستاران، قطع شده است.

به گفته او، تنها پرستارانی که شیفت‌های روزانه ۱۲ساعته دارند، ۱۵ هزار تومان به عنوان هزینه غذا دریافت می‌کنند اما این مبلغ حتی برای ''یک وعده نان و ماست'' هم کافی نیست.
 این گزارش از قول عبدالرضا نوروزی، دبیر کارگروه کشوری توسعه و تعالی علوم تغذیه می‌نویسد مهمترین مشکل کنونی در بیمارستان‌های ایران، سوءتغذیه بیمارستانی است به طوری که حدود ۲۴/۵ درصد از افراد بستری در بیمارستان‌ها، با این مشکل مواجه هستند.
 یارانه‌ها
به گفته او، ''بیماران بستری در ۶۰ بخش مراقبت ویژه در بیمارستان‌های کشور کمتر از ۶۲ درصد کالری مورد نیاز و حدود ۵۴ درصد پروتئین مورد نیاز خود را دریافت.

می‌کنند.''

--------------------------

بیشتر بخوانید

مرغ و گوشت از خرید حذف شد/مردم میوه را دانه ای می خرند

----------------------------------------------
این گزارش در عین حال می‌افزاید که در هفته‌های آینده، تامین و توزیع غذا نه فقط در بیمارستان‌ها بلکه پادگان‌ها، زندان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت، اردوگاه‌های بازپروری آسیب‌دیدگان اجتماعی و حتی مدارس شبانه‌روزی و خوابگاه‌های دانشجویی هم با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

  تصمیم دولت ابراهیم رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گرانی هرچه بیشتر کالاها در ایران را سرعت بخشید.

بسیاری از کارشناسان تاکنون بارها نسبت به پیامدهای این تصمیم دولت، هشدار داده‌اند. از جمله، ۶۱ اقتصاددان ایرانی به تازگی در نامه‌ای ضمن ارزیابی سیاست‌های اقتصادی دولت تاکید کردند: «هشدار ما به دولتمردان این است که وضعیت کشور بسیار شکننده است و اصرار بر حذف یارانه‌ها در این دوران فلاکت بار، کاسه صبر مردم را لبریز خواهد کرد.»

هفته‌های گذشته بسیاری از مردم در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به گرانی، سیاست‌های اقتصادی دولت و شرایط بد معیشتی به خیابان‌ها آمده و شعارهایی را علیه عملکرد برخی مسوولان سر داده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/720
اخبار مرتبط
بررسی گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با تغییر قیمت کالاهای خوراکی در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شیرینی خشک به طور متوسط ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و تا بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ تومان هم فروش رفت.
علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در تهران، ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.
این روزها اطلاعیه‌هایی که در برخی جایگاه‌های سوخت نصب شده و می‌گوید که کارت سوخت جایگاه‌داران را جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق داده‌اند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده‌اند که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است!
قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران روز شنبه با ثبت رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و افزایش قیمت آن ادامه دارد؛ در حالی که امروز تا مرز ۳۳ هزار تومان نوسان داشت؛ همچنین جانشین پلیس امنیت اقتصادی، گفت که « ۳۱ نفر از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.»
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
براساس گزارش ها واضحا دیر یا زود افزایش قیمت شوینده‌ها اتفاق می‌افتد و کارخانجات چاره‌ای جز گران‌فروشی یا تعطیلی نخواهند داشت.
ایران به عنوان همسایه روسیه و وابسته به برخی محصولات کشاورزی تعیین‌کننده از سوی هر دو کشور روسیه و اوکراین، می‌تواند با معضل به خطر افتادن امنیت غذایی روبه‌رو شود؛ در حالی که موضوع قاچاق و خروج کالاهای اساسی از کشور نیز علاوه بر بحث خشکسالی و بحران جنگ منجر به افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید