صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
کد خبر: 10390
گزارشگر: 213
۷۲۶
۰
۰
۲
امروز اعلام شد

جزییات اطلاعیه سپاه درباره دستگیری ادمین‌های کانال تلگرامی

جزییات اطلاعیه سپاه درباره دستگیری ادمین‌های کانال تلگرامی
اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه، درباره دستگیری ادمین‌های کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس منتشر شد.

به گزارش آسیانیوز، سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: با مجموعه اقدامات فنی و اطلاعاتی چند ماهه پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، ادمین‌های کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس به اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و تشویش اذهان عمومی دستگیر شدند.

اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری گرداب اعلام کرد در ادامه تاکید شده که افراد بازداشت شده درصدد بودند از طریق انتشار اسناد طبقه‌بندی شده، اعتماد بخشی از مخاطبین را کسب کرده و سپس با انتشار اخبار گزینشی و کذب، در میان مسئولین کشور ایجاد اختلاف کنند.

همچنین اعلام شده دستگیرشدگان سه نفر هستند که در مدت فعالیت خود، با سوءاستفاده از خلاء قانونی موجود در مدیریت فضای مجازی کشور و از بستر پیام‌رسان تلگرام، اقدامات مذکور را صورت داده بودند.

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اطلاعات سپاه از اصحاب رسانه درخواست کرده از گمانه‌زنی درباره پرونده پرهیز کنند. همچنین تاکید شده اخبار تکمیلی متعاقباً از طریق وب سایت گرداب و رسانه‌های رسمی کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

------------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» کشته شدن دو عضو هوافضای سپاه و وزارت دفاع

--------------------------------------------

این در حالی است که کانال سپاه پاسداران در تلگرام، بدون اشاره به نام علی قلهکی، خبر بازداشت وی و چند اَدمین دیگر این کانال‌های تلگرامی را منتشر کرده و از آنها به عنوان «جعبه سیاه تلگرام» نام برده است.

این کانال، اتهام این ادمین‌ها را «تشویش اذهان عمومی» و «انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده» با هدف «ایجاد اختلاف میان مسئولین کشور» عنوان می‌کند.

پیش از این خبری مبنی بر درگیری لفظی میان علی لاریجانی و سعید جلیلی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از سوی این کانال‌ها منتشر شده بود که بعد مجمع، این خبر را تکذیب کرد.

همزمان مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس، در توییتی، از حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران برای این بازداشت‌ها تشکر کرده است.

وی نوشته: «امیدوارم بزودی گزارش اسامی افراد عامل و خصوصا آمر این حلقه خطرناک، سوابق فعالیت‌ها و عناصر حامی‌شان در مراکز مهم دارای دسترسی به اطلاعات حساس که میکرب اختلاف در کشور را بویژه میان مسئولان پخش می‌کردند، برای مردم شفاف و برای دیگران مایه عبرت شود.»

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی در مورد کشته شدن نیروهای برجسته سپاه پاسداران در حوادث گوناگون منتشر شد. سوءقصد مسلحانه به حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه، که موجب کشته شدن او شد، از مهم‌ترین این اتفاقات بود. پس از آن گزارش شد که علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ پاسدار عضو نیروی قدس، روز نهم خرداد «با افتادن از بالکن خانه خود در کرج» کشته شده است.

مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا»، نیز در کانون توجه قرار گرفت و استاندار یزد او را «شهید» خواند./
https://www.asianews.ir/u/72m
اخبار مرتبط
برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازداشت شماری از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار از جمله علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است و سپاه از او به عنوان «جعبه سیاه تلگرام» نام برد.
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حضور سپاه در عرصه های مختلف و حساس در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در تمامی عرصه ها سپاه منشا اثرات خیر کثیر برای کشور بوده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید