صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
کد خبر: 10403
گزارشگر: 213
۸۵۱
۰
۰
۰
افت ادامه دار قیمت رمزارز معروف

ریزش هولناک بیت‌کوین تا ۱۸ هزار دلار

ریزش هولناک بیت‌کوین تا ۱۸ هزار دلار
امروز بیت کوین مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.

به گزارش آسیانیوز، قیمت بیت‌کوین امروز ۲۸ خرداد ماه وارد کانال ۱۸ هزار دلاری شد. اتریوم هم به زیر کانال هزار واحدی وارد شده است. آیا احتمال ریزش بیشتر قیمت وجود دارد؟

روند نزولی بیت‌کوین مدت‌هاست که آغاز شده اما کارشناسان و فعالان این بازار امیدوار بودند که قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار نرسد و برخی از فعالان بازار معتقد بودند که کانال ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلاری محدوده مقاومت مهمی در تعیین حرمت بعدی بیت‌کوین است.

-----------------------

بیشتر بخوانید

ریزش تکان دهنده بیت کوین با «درآمدهای ایران» چه خواهد کرد؟

------------------------------------

امروز ۲۸ خرداد ماه این ارز دیجیتال کف مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.

آیا احتمال ریزش بیشتر بیت‌کوین وجود دارد؟
تحلیل‌گر فاینوست امروز در تحلیلی که بر بازار ارزهای دیجیتال نوشته، تاکید کرده که «به طور کلی می‌توان محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار را آخرین محدوده ریزشی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ دانست و بعد از تثبیت چند هفته‌ای در این محدوده‌ها، به دنبال نقاط ورود منطقی و ازدیاد سرمایه بود. اما در خصوص سایر رمزارزها و آلت‌کوین‌ها باید اندکی منتظر باشیم تا با یک فاصله زمانی، تقاضا در این پروژه‌ها نیز تقویت شود.»

تجارت نیوز نوشت این همان دیدگاهی است که معتقد است روند نزولی قیمت بیت‌کوین به زودی متوقف می‌شود و این رمزارز ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند. استراتژیست معروف بازار رمزارزها که با نام مستعار Dave the Wave شناخته می‌شود گفته بود زیر ۲۵ هزار دلار فرصت مناسبی برای خرید بیت‌کوین است و اکنون بیت‌کوین وارد منطقه خرید امن شده است.
اما دیدگاه دیگری که درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که اگر بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار برسد، باید منتظر ریزش بیشتر بازار بود.
آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX با تحلیل داده‌های زنجیره‌ای می‌گوید: یک قتل‌عام دیگر در راه است. بیایید کمی به بازار نگاه کنیم، پیش‌بینی‌ها می‌گوید کف بیت‌کوین ۲۰ هزار دلار و کف اتریوم هزار دلار است. اگر این محدوده بشکند بزرگان بازار چاره‌ای جز فروش دارایی خود ندارند.

 «تا آنجایی که من روی نمودارها می‌بینم تنها راه این است که کتاب دعای لرد ساتوشی را بخوانید و امیدوار باشید خدا به داد بازار رمزارزها برسد. چون اگر سطوح حمایت شکسته شود ممکن است آنقدر به کیف پول خود سرنزنید که رمزتان را یادتان برود.»

یکی دیگر از معامله‌گران رمزارز به نام رکت کپیتال هم پیش‌بینی کرده که پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین ۱۹ یا ۱۵ هزار دلار است. اما بسیاری معتقدند اگر قیمت بیت‌کوین به ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار برسد، یک فاجعه در بازار آلت‌کوین‌ها رخ داده است.

روند بیت‌کوین چیست؟

 این در حالی است که به گزارش سایت کوین تلگراف، در حالی که فروش بیت کوین اکنون کمی کاهش یافته، اما معامله‌گران می‌ترسند که اخبار منفی و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، در آینده باعث کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال شود. در ادامه، نگاهی می‌اندازیم به آن‌چه که چندین تحلیلگر در مورد افت بیت کوین و ادامه روند آن می‌گویند.
رکت کپیتال (Rekt Capital) یک تحلیلگر شناخته شده، می‌گوید که در بازارهای نزولی قبلی، بیت کوین از حمایت خوب و قابل‌قبولی در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود برخوردار بوده اس

نمودار هفتگی بیت‌کوین همراه با اندیکاتور میانگین متحرک 200 هفته‌ای(رکت کپیتال)

  رکت کپیتال با استناد به دو چرخه نزولی قبلی، می‌گوید که اگر پرایس اکشن بیت کوین مشابه عملکردهای قبلی آن باشد، BTC این‌بار هم ممکن است از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود (در محدوده ۲۳ هزار دلار) برگردد و یک حرکت رو به جلو را در پیش بگیرد.
در این میان، یک تحلیلگر دیگر با نام مستعار ویل مپ (Whalemap) با انتشار نمودار زیر، می‌گوید که بیت کوین بسیاری از سطوح حمایتی خود را از دست داده و این سطوح اکنون به مقاومت تبدیل شده‌اند. او پیش‌بینی می‌کند که در صورت تداوم از دست دادن دیگر سطوح حمایتی، قیمت بیت کوین ممکن است حداکثر تا ۱۳،۳۳۱ دلار سقوط کند.

نمودار تحلیل ویل مپ مبتنی بر ادامه نزول بیت‌کوین تا محدوده 13 هزار دلار
در نهایت، فرانسیس هانت (Francis Hunt)، یک تحلیلگر بازار که با نام مستعار The Market Sniper نیز شناخته می‌شود، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۸ هزار دلار هم کاهش یابد.

نمودار یک روزه بیت‌کوین (تحلیل ، فرانسیس هانت)

  از دیگر سو یک معامله‌گر محبوب ارزهای دیجیتال که مدت هاست کاهش قیمت بیت کوین را به زیر ۲۳,۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بود، اکنون تحلیلش درست از آب درآمده است و پیش بینی خود را به‌روزرسانی کرد. این تحلیلگر که با اسم مستعار کاپو فعالیت می‌کند، مطمئن است که بیت کوین در مقطعی به پایین محدوده هدف او یعنی ۲۱,۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.
اواخر هفته گذشته، کاپو هشدار داد که افزایش مختصر بیت کوین از ۲۷,۵۰۰ دلار به ۲۸,۲۲۸ دلار یک تله‌ است و معامله‌گرانی را که نسبت به بیت‌ کوین بیش از حد خوش‌بین هستند را به دام خواهد انداخت. کاپو معتقد است که در این ریزش بازار، آلت کوین‌ها افت شدیدتری به نسبت بیت کوین خواهند داشت.

نکته نهایی اینکه در صورت تثبیت قیمت بیت‌کوین به زیر۲۱٬۰۰۰ دلار، برخی از دستگاه‌های استخراج مخصوص این ارز دیجیتال که قبل از سال ۲۰۱۹ تولید شده‌اند، دیگر سودآوری نخواهند داشت. این اطلاعات از بررسی پلتفرم بیت‌دیر (Bitdeer) به دست آمده است که نشان می‌دهد هر دستگاه با رسیدن بیت کوین به چه قیمتی سودآوری خود را از دست می‌دهد. بر اساس این بررسی، مدل ۶۷ و ۷۳ تراهشی «+Antminer S۱۷» با قیمت‌های کنونی دیگر بازدهی نخواهند داشت.این نکته در میان حجم زیاد اخبار منفی و تحلیل های مبتنی بر ادامه نزول بیت‌کوین می‌تواند می‌تواند حاکی از این باشد که فشار فروش از سوی برخی ماینرها برداشته خواهد شد و آنها تا بهبود قیمت بیت‌کوین به استخراج بیت‌کوین ادامه نخواند داد چون برایشان به صرفه نیست.

مطلب فوق پیشنهاد خرید و یا فروش نیست صرفا بیان نظر تحلیلی برخی تحلیلگران است../

 

https://www.asianews.ir/u/72y
اخبار مرتبط
قتل‌عام بازار رمزارزها بی‌وقفه ادامه دارد؛ این در حالی است برخی کارشناسان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند در دوران نزولی بودن بازار خرید کنند تا میانگین هزینه‌هایشان را به دست آورند و در بلندمدت سود ببرند.
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بهای بیت‌کوین ممکن است به زیر ۲۰ هزار دلار هم برسد؛ کاهش شدید بهای بیت‌‌کوین در کنار افزایش قیمت برق و خاموشی‌ها در ایران به کاهش درآمد‌های دولت منجر خواهد شد.
بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و باز هم به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید