صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 10404
گزارشگر: 213
۱۶۱۷
۰
۰
۴
در ادامه قتل های مرموز کارشناسان هسته ای

مرگ «مشکوک» عضو دیگر سپاه پاسداران/درگذشت ستوان یکم و افسر هوافضا در مراغه

مرگ «مشکوک» عضو دیگر سپاه پاسداران/درگذشت ستوان یکم و افسر هوافضا در مراغه
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.

به گزارش آسیانیوز، در روزهای گذشته تصویر آگهی برگزاری مراسم ختم وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

---------------

بیشتر بخوانید

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد

----------------------------------------------

در این آگهی اعلام شده که او ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران بوده است.

در همین حال، تایمز اسرائیل در گزارشی درباره مرگ این افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران مدعی شد که اخیرا تعداد قابل توجهی از افراد مرتبط با پروژه‌های نظامی ایران به شکلی مشکوک فوت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به موارد مرگ محمد عبدوس و علی کمانی، دو افسر هوافضای سپاه پاسداران پرداخته شده است.

روز ۲۳ خرداد در خبری اختصاصی اعلام کرد محمد عبدوس و علی کمانی، دو افسر هوافضای سپاه، «افسران مهندس نیروی هوافضای سپاه پاسداران» بودند که در زمینه «ساخت و توسعه تسلیحات برای حزب‌الله لبنان» کار می‌کرده‌اند.

بر اساس برخی اطلاعات، کشته شدن این دو نفر که به صورت جداگانه در دو منطقه مختلف روی داد، هیچ یک در اثر «سانحه کاری یا تصادف رانندگی» نبوده است.

درباره علت دقیق کشته شدن این دو افسر مهندس سپاه پاسداران اطلاعات بیشتری به دست نیامده است.

در هفته‌های گذشته کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در تهران و به دنبال آن وقوع چند مرگ مرموز دیگر در ایران، توجه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

پیشتر، سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، به ضرب گلوله‌ دو موتورسوار در تهران کشته شد.

چند روز پس از کشته شدن صیاد خدایی، روزنامه نیویورک‌تایمز در خبری اختصاصی نوشت منابع اطلاعاتی اسرائیل در گفت‌وگو با آمریکا مسئولیت کشته شدن او را بر عهده گرفته‌اند.

حدود یک هفته پس از کشته شدن صیاد خدایی، یکی از همکاران نزدیک او به نام سرهنگ علی اسماعیل‌زاده که او نیز از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه بود، در کرج فوت کرد.
برخی مسوولان مرگ او را ناشی از «حادثه» خواندند. در هفته‌های اخیر همچنین فردی به نام ایوب انتظاری که دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از متخصصان برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بود، بر اثر «مسمومیت غذایی» جان باخت.

همزمان با او، یک متخصص زمین‌شناسی به نام کامران آقاملایی نیز با «مسمومیت غذایی» جان باخت.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ٢٣ خرداد در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام دولتی و دو منبع نزدیک به ایران مدعی شد جمهوری اسلامی ایران مسئولیت مرگ این دو نفر را متوجه اسرائیل می‌دانند./

https://www.asianews.ir/u/72z
اخبار مرتبط
اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه، درباره دستگیری ادمین‌های کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس منتشر شد.
برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از بازداشت شماری از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار از جمله علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است و سپاه از او به عنوان «جعبه سیاه تلگرام» نام برد.
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن یک عضو یگان هوافضای خود «در حین انجام ماموریت» در شهرستان خمین خبر داد.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
یزد - رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حضور سپاه در عرصه های مختلف و حساس در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در تمامی عرصه ها سپاه منشا اثرات خیر کثیر برای کشور بوده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید