صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۸
کد خبر: 10421
گزارشگر: 213
۸۲۸
۰
۰
۴
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

هتل‌داری نباید دچار چالش شود

هتل‌داری نباید دچار چالش شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اجازه نمی‌دهیم صنعت هتل‌داری و گردشگری با چالش مواجه شود.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، در ابتدای این مراسم جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران ایران برخی از مشکلات موجود هتل‌داران و صنعت هتل‌داران کشور را بیان کرد.

وی گفت: معافیت پنجاه درصدی مالیات بر درآمد تا پایان برنامه ششم پیش‌بینی شده است ادامه این معافیت در برنامه هفتم ضرورت دارد.

حمزه‌زاده درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده از هتل‌های چهار و پنج ستاره گفت: این هتل‌ها با پذیرایی از گردشگران خارجی به کشور ارز می‌آورند و نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. همچنین نحوه محاسبه آب مصرف و فاضلاب هتل‌ها و محاسبه زمان استفاده هتل‌ها از برق در ساعات شب که مسافران خارجی پس از گردش در شهر به هتل بازمی‌گردند از مشکلات هتل‌ها هستند که باید در آن‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران در این نشست تفویض اختیار بر تشکُل‌ها، نظارت جامعه‌ها در بازرسی نقشه‌ها و تطبیق با استانداردها در احداث هتل‌ها، بازنگری در آئین‌نامه تشکّل‌ها با نگاه حمایت از هتل‌داران و واگذاری تعیین نرخ ارزی و ریالی هتل‌ها را به جامعه با نظارت وزارتخانه خواستار شد.

در ادامه این نشست پورعزیزی از پیشکسوتان هتل‌داری و مالک هتل بزرگ فردوسی گفت: در صورتی که ساختمان‌های همجوار هتل‌ها بلندمرتبه هستند متأسفانه برای اضافه کردن دوطبقه هتل اجازه نمی‌دهند.فرخ‌مهر، رئیس جامعه هتل‌داران تهران گفت: شهرداری عوارض 5 درصد فعلی تابلوها را به صددرصد افزایش داده است، مگر هتل‌ها نباید تابلو داشته باشند.

سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس گفت: از سوی اداره اماکن در نظارت بر اسامی هتل‌ها به هتلی که چند دهه با یک نام شناخته شده است در صورت عدم مطابقت با سامانه اصناف خواستار تغییر نام هتل می‌شوند که لطمه بزرگی بر سابقه و برند هتل است. اصلاً هتل‌ها تابع جامعه هستند و در سامانه اصناف جای هتل‌ها نیست.
پس از صحبت چند تن از روسای جامعه‌ها، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید در تلاش برای حل مشکلات هتل‌داران و تصمیم وزارتخانه بر توسعه و حمایت از صنعت هتل‌داری گفت: هتل‌داری کار عاشقانه‌ای است و نباید آن را کاسبگری، دلالی و واسطه‌گری حساب کرد.

وی گفت: اجازه نمی‌دهیم صنعت هتل‌داری و گردشگری با چالش مواجه شود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/73g
اخبار مرتبط
باید چراغ برداشت و عقبشان گشت! میراث فرهنگی برگشت‌ناپذیر است؛ دیرینگیِ یک مرزوبوم، اصالت باشندگانِ آن و ارزشمندیِ سرزمینی را می‌توان از میراث فرهنگیِ آن دریافت.
یزد - سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان در نشست راهبری خوشه گردشگری که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد با بیان اینکه یکی ضرورت های توسعه گردشگری یزد هم افزایی ذی نفعان ودستگاههای پشتیبان به این خوشه است اظهار کرد: خوشه گردشگری یزد، یکی از تخصصی ترین خوشه های استان است که می تواند ظرفیت های این حوزه را فراتر از سایر برنامه ها پویا کند
روانشناسان معتقدند که شور و هیجان خود باعث بهبود کیفیت زندگی می شود و امید به زندگی را افزایش خواهد داد بخصوص در جوامع امروزی که سراسر از تنش ها و درگیری های روزانه است و زندگی صنعتی ما را فراگرفته است که شاید کمتر فرصت استراحت یا مسافرت داشته باشیم.
شهرهای مازندران در میان کوه‌ها، جلگه‌ها و جنگل‌های سرسبز و دل انگیز به همدیگر نزدیک هستند؛ در حالی که کرانه زیبا، خانه‌های ییلاقی، خوراک های دریایی، فرهنگ و سنن دیرپا، مازندران را میزبان میلیون‌ها گردشگر درونی و جهانگرد برون مرزی کرد؛ چرا که گُل سرسبد بود.
حبیب الله ملکوتی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان، در پیامی انتخاب شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ استاندار استان مازندران تبریک گفت.
مهدی کریمی تفرشی، رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها در دومین همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری گفت: سؤالی که همواره ذهن مرا به خود مشغول داشته این‌ است که چرا بانوان نمی‌خواهند در عرصه های مهم اجتماعی دیده شوند.
در حالی که سفیر روسیه در تهران حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی را مانع سفر شهروندان روس به ایران بیان کرد، دستیار وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد و گفت جاذبه‌های ما زیارتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید