صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
کد خبر: 10439
گزارشگر: 213
۷۴۴
۰
۰
۳
براساس اظهارات فرمانده دانشگاه امام حسین

زنجیره مرگ کارشناسان هسته ای/جزییات کشته شدن عضو دیگر سپاه و کارشناس اتمی

زنجیره مرگ کارشناسان هسته ای/جزییات کشته شدن عضو دیگر سپاه و کارشناس اتمی
محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد کشته شدن یک عضو وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین و جراحت یکی از اعضای این واحد در روز چهارم خرداد خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد کشته شدن یک عضو وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین و جراحت یکی از اعضای این واحد در روز چهارم خرداد به دلیل «‌خرابکاری صنعتی» در یکی از خطوط تولید بوده است.

-------------------

بیشتر بخوانید

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد

----------------------------------------------

او در یک سخنرانی که روز دوشنبه ۳۰ خردادماه در رسانه‌ها منتشر شده اعلام کرد که عضو کشته شده وزارت دفاع خودش هدف حمله نبوده اما «‌تحت‌ تاثیر یک خرابکاری صنعتی» قرار گرفته است. اطلاعات منتشر شده از قدبیگی در رسانه‌ها او را متولد ۱۳۷۳ و لیسانس مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف معرفی کرده است.


در گزارش‌ها اشاره‌ای به نام فرد مجروح در «‌عملیات خرابکارانه» نشده است.

فرمانده دانشگاه امام حسین در سخنرانی خود با اشاره به این عملیات گفت باید با «روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.» منطقه پارچین محل استقرار صنایع نظامی است و اهمیت آن به دلیل وجود سوله تاسیسات نظامی و محل نگهداری ذخایر موشکی و همچنین برخی از تاسیسات هسته‌ای است.

پیشتر وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای کشته شدن یک عضو خود در جریان یک حادثه در منطقه پارچین را تایید کرده بود اما درباره دلیل آن توضیحی نداده بود.

زنجیره مرگ‌های مشکوک

در هفته‌های گذشته کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در تهران و به دنبال آن وقوع چند مرگ مرموز دیگر در ایران، توجه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

در یکی از تازه‌ترین موارد یک افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نام وهاب فرامرزیان جان خود را از دست داده اما سپاه توضیحی درباره دلیل این اتفاق نداده است.

در آگهی فوت از او به عنوان ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران نام برده شده بود.

تایمز اسرائیل در گزارشی درباره مرگ این افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران اشاره کرد که اخیرا تعداد قابل توجهی از افراد مرتبط با پروژه‌های نظامی ایران به شکلی مشکوک فوت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به موارد مرگ محمد عبدوس و علی کمانی، دو افسر هوافضای سپاه پاسداران پرداخته شده است. در هفته‌های اخیر همچنین فردی به نام ایوب انتظاری که دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از متخصصان برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بود، بر اثر «مسمومیت غذایی» جان باخت.

همزمان با او، یک متخصص زمین‌شناسی به نام کامران آقاملایی نیز با «مسمومیت غذایی» جان باخت. پیشتر، سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، به ضرب گلوله‌ دو موتورسوار در تهران کشته شد.

چند روز پس از کشته شدن صیاد خدایی، روزنامه نیویورک‌تایمز در خبری اختصاصی نوشت منابع اطلاعاتی اسرائیل در گفت‌وگو با آمریکا مسئولیت کشته شدن او را بر عهده گرفته‌اند.

اسرائیل معمولا درباره این عملیات‌ها اظهارنظر رسمی نمی‌کند، اما مقام‌های این کشور در هفته‌های اخیر ادبیات تهاجمی‌تر علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده‌اند.

بعد از ادعای اطلاعاتی مقام‌های اسرائیل مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران قصد حمله به شهروندان این کشور در ترکیه دارد، نفتالی بنت سخنگوی اسرائیل مدعی شد: «کسانی که اقدام به اعزام این تروریست‌ها می‌کنند را هدف قرار خواهیم داد. قانون جدید ما این است؛ آمران تاوان خواهند داد.»/

https://www.asianews.ir/u/73y
اخبار مرتبط
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.
احمدی‌ نژاد به زلنسکی نوشت مرگ حقیقتی زیبا است؛ پس چه بهتر که مرگمان در مقابله با تجاوز و ظلم، دفاع از آزادی و عدالت، و صیانت از خاک وطن و حفاظت از ناموسمان باشد.
اِروس در عصر حاضر ، نابودی خود و هجوم بر ویران کردن بی حد و حصرش به سر می برد در جایی که حال باید اِروس را از بعد های مختلفی در جوامع فرا تکنولوژی و بی هیچ انگاری محض نجات داد از مهم‌ترین مباحث امروزی بشر سقوطِ، نابودی و از بین بردن اخلاق است.
در حالی که سازمان اورژانس ایران از ریزش ساختمانی چهارطبقه در نوسود کرمانشاه در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد، بر اثر نشت گار و کشته شدن دست‌کم دو نفر در این حادثه خبر داد، هنوز علت دقیق این حادثه مرگبار مشخص نیست!
علیرضا خمسه در برنامه‌ی فریدون جیرانی، در تعریف ماجرای راه ندادنش به سالن سینما در اکران فیلم مرگ یزدگرد، الفاظی را به زبان آورد که سوژه‌ی کاربران فضای مجازی و سبب ناخشنودی برخی شد.
تینا عبدی بازیگر جوان در اثر ایست قلبی در گذشت؛ وی در فیلمی از کیانوش عیاری که اجازه اکران نیافت موی سر خود را تراشید.
برخی رسانه‌ از مرگ یک «کارشناس هسته‌ای شاغل در سایت نطنز» خبر دادند و بنا بر ادعای برخی گزارش ها دکتر کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، به طرز مشکوک جان باخته است.
ایوب انتظاری که «دانشمند هوافضا» و سازنده موشک و پهباد معرفی شده هفته گذشته در شهر یزد به دلایل نامعلوم جان باخته است.
خبرگزاری ایرنا از کشته شدن فرمانده دیگر سپاه خبر داد و علت مرگ علی اسماعیل‌زاده از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه و از همکاران نزدیک صیادخدایی را سقوط از بام خانه‌اش در منطقه جهان‌نمای کرج عنوان کرد.
برخی منابع خبری گزارش دادند که تیم تخصصی پزشکان به پوتین گفته اند که فرصت او برای ادامه زندگی بسیار محدود است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید