صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۱
کد خبر: 10444
گزارشگر: 213
۷۵۶
۰
۰
۵
حال گل سرسبد رمزارزها خوب نیست

مرگ بیت‌کوین

مرگ بیت‌کوین
از زمان ظهور بیت‌کوین تاکنون 452 بار مرگش را اعلام کرده اند.

به گزارش آسیانیوز، از زمان ظهور بیت‌کوین تا کنون 452 بار مرگش را اعلام کردند.

این روزها حال رمزارزها و گل سرسبد آنها یعنی بیت‌کوین چندان خوش نیست، به دلایل زیادی از جمله سیاست‌های انقباضی به ویژه در آمریکا و اروپا ، تورم، ریسک‌گریزی و امثالهم، مدت‌هاست که بازار رمزارزها مثل هر بازار دیگری در یک سیکل نزولی قرار گرفته است، البته که به عنوان مثال بازار رمزارزها در مقایسه با بازار سهام در آمریکا نوسانات منفی بیشتری را تجربه کرده است، دلیل هم واضح است نوپا بودن این بازار.

همانطور که در قیمت‌های بالای بیت‌کوین عده ای از طرفداران بیت‌کوین جوگیر شده بودند و از بیتکوین یک ملیون دلاری تا پایان سال 2022 می زدند حالا در سیکل نزولی بازار هم سر و کله دشمنان جوگیر بیت‌کوین پیدا شده است که چه نشسته‌اید بیت‌کوین در حال مرگ است.

در دو سیکل بلند مدت نزولی قبلی بیت‌کوین به ترتیب 78 و 88 درصد قیمت خود را است دست داده بود اما پس از آن دهه‌ها برابر رشد کرد، در همان زمان هم بسیاری از مرگ بیت‌کوین سخن می گفتند اما بدون اینکه قصد داشته باشیم از بیت‌کوین دفاع کنیم بهتر است اولا به ماهیت بیت‌کوین فکر کنیم و دوما به تاریخ رجوع کنیم و در نهایت از خود بپرسیم در چه شرایطی ممکن است بیت‌کوین بمیرد و یا نابود شود؟ رمزارزی که تحولات عمیقی در مناسبات پولی و مالی ایجاد کرده است،تکنولوژی پایه آن ( بلاک‌‌چین) نسل سوم اینترنت است و تنها 20 میلیون از آن موجود است، چرا باید با همه این مزیت‌ها از بین برود.

البته در صورت تداوم سیاست‌های تهاجمی انقباضی دولت ها بیت‌کوین می تواند قیمت های پائین‌تری حتی تا 10000دلا را نیز ببیند، ولی سخن گفتن از نابودی آن شدت غیر منطقی است.

در ادامه به مطلب سایت معتبر کوین تلگراف در همین باره می پردازیم:

به گزارش سایت کوین تلگراف، چند ماه گذشته واقعاً برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال دردناک بوده است. روز گذشته، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۰ یعنی ۱۷،۶۰۰ دلار سقوط کرد. این موضوع باعث شد که منتقدان بیت کوین، با خوشحالی مرگ این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنند.

 

این در حالی است که پیش‌تر هم، ۴۵۲ بار مرگ این رمزارز پیش‌بینی شده بود!

در همین حال، حامیان و دوستداران بیت‌ کوین با استناد به چندین شاخص درون زنجیره‌ای، می‌گویند که این ارز دیجیتال اکنون در منطقه خرید قرار دارد. برای مثال، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر بازار، می‌گوید یکی از شاخص‌هایی که از لحاظ تاریخی به عنوان یک حمایت قابل‌قبول برای بیت کوین عمل کرده، میانگین متحرک (MA) ۲۰۰ هفته‌ای آن است.

مرگ بیت‌کوین

نمودار کندل هفتگی BTC/USD به همراه میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای.

 

همان‌طور که در شکل بالا توسط دایره‌های سبز نشان داده شده است، کف قیمتی ثبت‌شده در بازارهای نزولی قبلی، در مناطق نزدیک به (MA) ۲۰۰ هفته‌ای بوده و این میانگین، به عنوان یک سطح حمایتی مهم در تاریخ بیت کوین عمل کرده است. مواقعی هم که قیمت بیت کوین به کمتر از این شاخص کاهش یافته، کوتاه‌مدت بوده و با بازگشت قیمت به بالاتر از آن، یک روند صعودی جدید آغاز شده است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین پس از کاهش کوتاه‌مدت به زیر این شاخص در طول فروش روز ۱۴ ژوئن، درست در محدوده (MA) ۲۰۰ هفته‌ای خود معامله می‌شود. اگرچه کاهش قیمت به سطوح پایین‌تر امکان‌پذیر است، اما تاریخ نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین برای مدت زیادی پایین‌تر از این سطح نخواهد ماند.

همراه با حمایت ارائه‌شده توسط (MA) ۲۰۰ هفته‌ای، چندین سطح قیمتی هم از گذشته وجود دارند که در صورت ادامه کاهش قیمت، اکنون باید به عنوان حمایت عمل کنند.

مرگ بیت‌کوین

نمودار کندل هفتگی بیت کوین.

همان‌طور که در شکل بالا مشاهده می‌شود، اکنون که بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داده، سطوح حمایتی بعدی آن در نزدیکی ۱۹،۹۰۰ دلار و سپس، در نزدیکی ۱۶،۵۰۰ دلار قرار دارند.

یکی از معیارهای دیگر که نشان می‌دهد بیت کوین ممکن است به مرحله انباشت بهینه نزدیک شود، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) آن است که در حال حاضر روی ۰٫۹۶۹ قرار دارد.

مرگ بیت‌کوین

نسبت MVRV بیت کوین.
همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شاخص MVRV برای بیت کوین در طول چهار سال گذشته بیشتر زمان را بالای ۱ سپری کرده، به استثنای دو دوره کوتاه که با شرایط نزولی بازار همزمان شده است.

افت مختصری که در مارس ۲۰۲۰ رخ داد، باعث شد که شاخص MVRV به ۰٫۸۵ برسد و برای یک دوره تقریباً هفت روزه زیر ۱ باقی بماند، در حالی که در بازار نزولی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، شاهد این بودیم که این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در ۰٫۶۹۹۲ رسید و در مجموع، ۱۳۳ روز پایین‌تر از سطح ۱ باقی ماند.

اگرچه داده‌ها انکار نمی‌کنند که بیت‌ کوین می‌تواند شاهد کاهش بیشتر قیمت باشد، اما همچنین نشان می‌دهند که بدترین پول‌بک در حال حاضر اتفاق افتاده و بعید است که پایین‌ترین سطوح فعلی برای مدت زیادی باقی بمانند./

https://www.asianews.ir/u/740
اخبار مرتبط
امروز بیت کوین مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.
قتل‌عام بازار رمزارزها بی‌وقفه ادامه دارد؛ این در حالی است برخی کارشناسان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند در دوران نزولی بودن بازار خرید کنند تا میانگین هزینه‌هایشان را به دست آورند و در بلندمدت سود ببرند.
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بهای بیت‌کوین ممکن است به زیر ۲۰ هزار دلار هم برسد؛ کاهش شدید بهای بیت‌‌کوین در کنار افزایش قیمت برق و خاموشی‌ها در ایران به کاهش درآمد‌های دولت منجر خواهد شد.
بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و باز هم به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید