صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۹
کد خبر: 10455
گزارشگر: 2
۹۵۵
۰
۰
۳
بلیط هواپیما تهران استانبول

امکانات سفر با پرواز اکونومی استانبول

امکانات سفر با پرواز اکونومی استانبول
بلیط هواپیما تهران استانبول لحظه آخری یک راه‌حل دو سر برد است که اغلب ایرلاین‌ها برای جلوگیری و به حداقل رساندن ضرر خود، ارائه می‌کنند. به این صورت که صندلی‌های باقی‌مانده هر هواپیما را بسته به کلاس آن با تخفیف‌های ۱۰-۱۵ درصدی به فروش می‌رسانند. از این رو مسافران نیز می‌توانند بلیط مقرون به صرفه‌ای را خریداری کنند.

به همین دلیل در اغلب موارد، در ساعات آخر مانده به پرواز شما شاهد تخفیفات بسیاری خواهید بود. اما اگر به دنبال خرید یک بلیط ارزان برای سفر خود به کشور زیبا و توریستی ترکیه هستید، می‌توانید از بلیط‌های پرواز اکونومی نیز خریداری کنید. این کلاس پرواز در بین سایرین قیمت ارزان‌تری دارد. اما سفر با پرواز اکونومی استانبول چه مزایا و امکاناتی دارد؟

 

پرواز اکونومی استانبول

 

زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با اصطلاحات بسیاری مواجه خواهید شد. اصطلاحاتی مانند: کلاس یا نام‌های مختلفی که برای پروزاها در نظر گرفته شده است. در کل کلاس به معنی میزان و سطح راحتی، امکانات و خدماتی است که حین پرواز در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.
این کلاس‌ها به صورت کلی شامل: کلاس اکونومی، پرمیوم اکونومی، بیزنس و فرست است. هر ایرلاین نیز ممکن است کلاس‌های مختلف پروازی را در لیست بلیط‌های خود داشته باشد. برخی تمامی کلاس‌ها را ارائه می‌دهند و بعضی دیگر ممکن است تنها در سطح فرست کلاس خدمات ارائه کنند. ما در اینجا می‌خواهیم درباره پرواز اکونومی صحبت کنیم.
اکونومی یک کلاس پروازی اقتصادی است که معمولاً تعداد مسافران بسیار بالایی دارد. بلیط‌های این کلاس با حرف Y نمایش داده می‌شود. گاهی اوقات بلیط هواپیما تهران استانبول لحظه آخری کلاس اکونومی نیز شامل تخفیفاتی می‌شود. همین موضوع دلیل پرطرفدارتر شدن این نوع بلیط‌ها محسوب می‌شود.
اصولاً بخش عمده صندلی‌های یک هواپیما را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل صندلی‌های این بخش از پرواز معمولاً کوچکتر از دیگر قسمت‌های هواپیما (کلاس بیزنس و فرست کلاس) است. همچنین فاصله صندلی‌ها از هم نیز بسیار کم است. بنابراین طبیعی است که در یک کابین کلاس اکونومی تعداد صندلی‌ها بسیار بیشتر از کابین بیزنس یا فرست کلاس باشد.

بلیط هواپیما لحظه آخری

مزایای پرواز اکونومی

 

یکی از بزرگترین مزیت‌های بلیط پرواز اکونومی، ارزان بودن آن است. بسیاری از افراد به ارزان بودن بیشتر از امکانات رفاهی اهمیت می‌دهند. همین که بر روی صندلی بنشینند و به مقصد مورد نظرشان برسند، برای آن‌ها کفایت می‌کند. برای این افراد اهمیتی ندارد که منویی از انواع غذاها یا نوشیدنی‌ها در اختیار داشته باشند. مهم‌ترین مسئله هزینه‌ای است که برای رفت و آمد خرج می‌کنند.
پروازهای اکونومی همان‌طور که از نامشان پیداست، در گروه پروازهای اقتصادی هستند. بنابراین نباید انتظار دارا بودن امکانات پروازهای بیزنس یا فرست کلاس را از آن‌ها داشت. با این حال این پروزاها بدون مزایا هم نیستند.

 

امکانات سفر با کلاس اکونومی

 

امکانات پروزاهای اکونومی شامل موارد زیر است:
- در اختیار گذاشتن چند روزنامه و مجله برای سرگرم شدن مسافران
در برخی ایرلاین‌ها ممکن است شاد مانیتور اختصاصی برای کلاس اکونومی باشید. اما معمولاً اغلب دارای یک مانیتور بزرگ در ابتدای سالن هستند. اما انتخاب برنامه پخش شده از آن بر عهده مسافران نیست و همگی مسافران تنها می‌توانند برنامه تعیین شده از سوی کادر پرواز را تماشا کنند.
امکان همراه داشتن یک چمدان دستی و کالای شخصی مانند: کیف لپ‌تاپ، کوله‌پشتی یا کیف پول به صورت رایگان. البته این خط مشی در برخی ایرلاین‌ها با توجه به حامل، مسیر و نوع هواپیما ممکن است متفاوت باشد.
در مسیرهای طولانی نیز برخی ایرلاین‌ها اجازه همراه داشتن یک چمدان با اندازه کامل همراه با یک کالای شخصی را به صورت رایگان می‌دهند. با این حال برخی شرکت‌ها هستند که برای همین وسایل نیز مبالغ اضافی از مسافران دریافت می‌کنند. اما به صورت کلی همراه داشتن وسایل شخصی کوچکتر تقریباً همیشه رایگان می‌باشند.
دسترسی غذا و نوشیدنی نیز به خط هوایی و مسیر مسافران بستگی دارد. در مسیرهای کوتاه و خطوط هوایی قدیمی، نوشیدنی رایگان و یک میان وعده کوچک مانند: مغزیجات، کراکر یا بیسکوئیت (پذیرایی غذای سرد) ارائه می‌شود. البته در صورت درخواست وعده‌های بیشتر امکان خرید نیز برای مسافران وجود دارد. در پروازهای طولانی یک وعده غذای گرم، یک میان وعده و نوشیدنی رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته این مسئله نیز به خط هوایی بستگی دارد. عموماً در خطوط هوایی بزرگ تمام این موارد رایگان هستند. در حالی که در خطوط هوایی ارزان قیمت بدون توجه به طول مسیر پرواز، در ازای هر نوشیدنی مبلغ مازاد از مسافران دریافت می‌شود.

پرمیوم اکونومی

تفاوت پرواز کلاس اکونومی با پرمیوم اکونومی

 

این دو پرواز معمولاً تفاوت چندانی با هم ندارند. عمده اختلاف این دو کلاس پروازی در راحتی بیشتر مسافران، ارائه سرویس‌های متنوع بیشتر و شکل و شمایل صندلی‌ها است. در برخی خطوط هوایی فاصله صندلی‌های کلاس پرمیوم اکونومی کمی بیشتر از اکونومی است. همچنین فضا برای پاها و عرض صندلی نیز بیشتر است که استراحت و خوابیدن را برای مسافران راحت‌تر می‌کند. همچنین نوشیدی‌ها و منوی غذایی متنوع‌تری نیز بسته به نوع ایرلاین‌ها دارند.

 

جمع بندی

 

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید؛ ولی پول بلیط برای شما بیش از منوی متنوع و سرویس‌های اضافی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید بلیط هواپیما تهران استانبول لحظه آخری کلاس اکونومی را خریداری کنید. این کلاس نه تنها خود به تنهایی اقتصادی است، بلکه در آفر لحظات آخر پرواز نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد شد.
همان‌طور که در این محتوا به آن اشاره شد، نباید از این کلاس پرواز انتظار پذیرایی در حد فرست کلاس یا بیزنس را داشته باشید. ما سعی کردی همه آنچه که باید درباره کلاس اکونومی بدانید را برایتان توضیح دهیم. امیدوارم سفری خوب و راحت با پروازهای اکونومی را تجربه کنید.

https://www.asianews.ir/u/74b
اخبار مرتبط
مبادی اصلی تور استانبول شامل چند شهر بیشتر نمی شود که آن ها از کلان های ایران هستند. همانطور که می دانید تور استانبول با توجه به متقاضی بالا در شهر های مختلف ایران، می طلبد که از مبادی مختلفی برگزار شود. اما تور ستانبول از مبادی کوچک انجام می شود؟ آیا مبادی کوچک؛ تور استانبول را با قیمتی گران عرضه می کنند؟ جهت پاسخ این پرسش ها در ادامه همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید