صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۷
کد خبر: 10459
گزارشگر: 213
۶۸۱
۰
۰
۲
رئیس کل سازمان نظام پرستاری خطاب به ابراهیم رئیسی

رئیس دانشگاه پزشکی گیلان غلط کرده است!

رئیس دانشگاه پزشکی گیلان غلط کرده است!
محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در بیانیه‌ای که خطاب به ابراهیم رئیسی منتشر کرد، گفت: «جناب آقای رئیس‌جمهور؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان غلط زیادی کرده است».

به گزارش آسیانیوز، رئیس کل سازمان پرستاری به ابراهیم رئیسی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان غلط زیادی کرده است

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با انتقاد تند از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفته که ابراهیم رئیسی خدمات کادر درمانی در ایران در زمان بحران کرونا را «کم‌انگاری» کرده و آنان را «تحقیر» می‌کند.

ابراهیم رئیسی روز ۲۸ خرداد در ویدئویی که از صحبت‌های او منتشر شد، می‌گوید: «به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهمتر؛ چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی (در ایام‌ کرونا) به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار، دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آن‌ها آرام می‌کند».

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد خطاب به ابراهیم رئیسی منتشر کرد، گفت: «جناب آقای رئیس‌جمهور؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان غلط زیادی کرده است».

او افزوده است: «این حق مدافعین سلامت» نبود که رئیس‌جمهوری کشور، «از قول یک رئیس دانشگاهی که در دوره کرونا معلوم نبود خودش کجاست و اکنون هم بدترین شکل ممکن مدیریت را بر مجموعه خود دارد، این‌چنین خدمات و رشادت‌های مدافعین سلامت را کم‌انگاری و تحقیر کند».

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در این بیانیه گوشزد کرده است که در جریان «دو سال و صد روز» بحران کرونایی، «بیش از ۳۰۰» پرستار، پزشک و پیراپزشک ایرانی جان خود را برای رساندن خدمات درمانی به بیماران از دست دادند که ۱۵۹ نفر از آن‌ها پرستار بودند.

 میرزابیگی تأکید کرده است که بیشترین تعداد قربانیان کادر درمانی بر اثر کرونا نیز مربوط به استان گیلان بوده است.

پیش از این، مؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ، نیز در یادداشتی خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار عذرخواهی وی از کادر درمان به دلیل اظهارات او شد.

او همچنین به ابراهیم رئیسی هشدار داد که «اگر اشتباه خود را هرچه زودتر اصلاح نکند، ادبیاتش در تاریخ ثبت خواهد شد».

رئیسی هنوز واکنشی به این انتقادها نشان نداده است./

https://www.asianews.ir/u/74f
اخبار مرتبط
سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا توضیحاتی داده است.
در حالی که جولان سویه دلتا و اومیکرون در شهرها، آمار مرگ و میر را صعودی کرده استبه دنبال گسترش شدید کووید-۱۹ در کلانشهرهای ایران، در مشهد «کمیته بیماران بدحال کرونا» تشکیل شد.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
ایران با کسب امتیازهای این دو بازی، می‌تواند جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند اما ابتلای احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و مجید حسینی، چهار بازیکن تیم ملی، به کرونا و مشکل لژیونرهای دیگر برای سفر به تهران، دراگان اسکوچیچ را در مخمصه‌ای غیرمنتظره‌ قرار داده است.
مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید درباره زمان اوج گیری کرونا در ایالات متحده و جهان توضیحاتی داده و پیش بینی کرده است.
در حالی که استاندار تهران، کاهش سن واکسیناسیون کرونا را از ۱۲ سال به ۹ سال اعلام کرد، امروز سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت واکسیناسیون نیز گفت: دریافت واکسن گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور می تواند آغاز شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید