صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 10463
گزارشگر: 213
۹۴۲
۰
۰
۲
تکلیف یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی

واریز یارانه تیرماه و معترضان/آخرین وضعیت پرداخت کمک معیشتی

واریز یارانه تیرماه و معترضان/آخرین وضعیت پرداخت کمک معیشتی
بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است و دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست.
به گزارش آسیانیوز، واریز یارانه تیر ماه بدون توضیح مشخص مسئولان همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مردم هنوز نمی‌دانند قرار است یارانه تیر همچون یارانه اردیبهشت و خرداد نقدی به حساب آنها واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

پاسخ مشخصی ابهامات راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده است. مثلا وزیر اقتصاد در این باره می‌گوید: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح می‌دهد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنابراین هنوز دقیق مشخص نیست که یارانه تیر ماه نقدی است یا به صورت کالابرگ. البته باتوجه به اینکه هنوز خبری از آماده شدن شرایط برای کالابرگ نیست، احتمال می‌رود که یارانه تیر ماه نیز مانند دو ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

یارانه معترضان چه شد؟

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است.

بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند./
الهام رضاخانی
https://www.asianews.ir/u/74i
اخبار مرتبط
آخرین وضعیت افرادی که نسبت به ثبت اعتراض برای عدم دریافت یارانه و یا دهک‌بندی اقدام و برایشان یک مرحله واریز شده است، اعلام شد.
وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است که طرح توزیع کیلویی نان در جلسه اخیر شورای آرد و نان در حال عملیاتی شدن است.
دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد و برای هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد؛ این در حالی است که برخی یارانه های مسدودی به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.
داریوش ابوحمزه در مورد آخرین وضعیت ثبت اعتراض مردم در سامانه حمایتی وزارت تعاون اظهار داشت: از زمان ثبت اعتراضات مردم تا کنون در قالب دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری که در مجموع بیش از چهار میلیون نفر می‌شوند، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای بررسی وضعیت خانوار معرفی شده‌اند.
از ابتدای دولت یازدهم با هدف کمک هزینه مالی به خانوارها داده شد و یارانه نقدی که الان پرداخت می شود مبلغ 45500 تومان می باشد که هر ماه به حساب خانوار ها واریز می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید