صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 10464
گزارشگر: 213
۴۱۵
۰
۰
۲
رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه می آید

سفر جو بایدن به منطقه و مقابله با ایران؟

سفر جو بایدن به منطقه و مقابله با ایران؟
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل گفت: سفر بایدن حاوی پیامدهایی برای وضعیت منطقه و مقابله با ایران است.

به گزارش آسیانیوز، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل گفت: سفر بایدن حاوی پیامدهایی برای وضعیت منطقه و مقابله با ایران است.

----------------

بیشتر بخوانید

جزییات مرگ مشکوک دانشمند جوان سازنده «پهپاد و موشک» در یزد

----------------------------------------------

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه در تماسی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود، گفت که سفر قریب‌الوقوع جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به عربستان سعودی و اسرائیل تاثیراتی مهم بر منطقه خواهد گذاشت.

رویترز نوشت انتظار می‌رود تا روز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر ماه) که سفر  بایدن آغاز می‌شود، لاپید نخست وزیر اسرائیل شده باشد، امری که به دنبال تصمیم روز دوشنبه او و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، برای منحل کردن دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام محقق خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اسرائیل، لاپید به  بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی شد که «این بازدید پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با ایران خواهد داشت و پتانسیل آن را دارد که ثبات و امنیت در منطقه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد».

آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه همچنین مکالمه‌ای تلفنی با نفتالی بنت داشت. وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت که انحلال پارلمان اسرائیل، تعهد واشینگتن نسبت به روابط قدرتمند استراتژیک میان ایالات متحده و اسرائیل و نگرانی‌های دوجانبه از بابت «نفوذ شریرانه» ایران در منطقه از موضوعات این گفت‌وگو بوده است.

یک روز قبل از این مکالمات، بنی گانتر، وزیر دفاع اسرائیل، گفته بود که اسرائیل در حال به وجود آوردن یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای با حمایت ایالات متحده است. او گفت که سفر بایدن می‌تواند این ائتلاف را تقویت کند.

اسرائیل که در سال‌های اخیر به کشورهای عربی متحد آمریکا نزدیک‌ شده است به آنها پیشنهاد همکاری‌های دفاعی در برابر ایران داده است. اما آنها از اظهار نظر علنی دراین‌باره خودداری کرده‌اند.

ریاض حامی پیمان صلح اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین بوده است که سال ۲۰۲۰ با میانجی‌گری ایالات متحده محقق شد. اما عربستان سعودی خود هنوز اقدام به عادی‌سازی روابطش با اسرائیل نکرده است.

اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده و بخش‌هایی از عراق طی سال‌های اخیر هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته‌اند که ادعا شده شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران عامل آن بوده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/74j
اخبار مرتبط
یائیر لاپید، وزیر خارجه کنونی اسرائیل، در مسند نخست‌وزیر موقت سر کار می‌آید؛ این اولین بار در ۲۱ سال گذشته است که فردی از جریان چپ میانه اسرائیل به نخست‌وزیری می‌رسد.
وال استریت ژورنال امروز نوشت اقدامات جدید اسرائیل، تازه‌ترین تحول استراتژی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آن را «دکترین اختاپوس» نامیده است.
محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد کشته شدن یک عضو وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین و جراحت یکی از اعضای این واحد در روز چهارم خرداد خبر داد.
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.
روزنامه نیویورک تایمز روز از ساخت تونل‌های جدیدِ وسیع و زیرزمینی در سایت هسته‌ای نطنز خبر داده، اما نوشت که مقامات آمریکا و اسرائیل در مورد اهداف ایران از این اقدام اختلاف نظر دارند.
سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه عربی‌زبان ایلاف گفت قصر بشار اسد را در دمشق بمباران خواهد کرد؛ این در حالی است که فرودگاه دمشق نیز از دو روز گذشته به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده است.
حمله اسرائیل به انبار تسلیحات ایران فرودگاه دمشق را تعطیل کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید