صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
کد خبر: 1047
گزارشگر: 2
۸۹۹
۰
۰
۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی

اعتماد به دو وزیر

اعتماد به دو وزیر
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محسن حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند. علی اصغر مونسان به عنوان اولین وزیر وزارت خانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

نمایندگان مجلس امروز پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با ۱۶۳ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر صلاحیت علی اصغر مونسان را برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تایید کردند.
علی اصغر مونسان در جریان دفاع از برنامه های خود به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن تشکر از نمایندگان بابت ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه با توجه به مسئولیت های وسیع و متنوع مسئولیت ها در آن گفت: باید بدانید در آینده نه چندان دور نرم افزارها و اطلاعات همه صنایع را خواهد بلعید، شرکت های خدماتی در آینده ای نزدیک تبدیل به نرم افزار خواهند شد. هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های سازنده هواپیما در دنیا، بزرگترین شرکت هتلداری در دنیا را داراست، در حالی که یک هتل ندارد و شرکت های فعال در زمینه الکترونیک با ارائه نرم افزارهای تشویقی خود و بادقت صددرصد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان خواهند آمد.
وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: شغل های جدید به وجود خواهد آمد و ۴۰ درصد از شغل های امروزی از بین خواهند رفت و زمانی در سال ۱۹۵۰میلادی بیش از ۲۵ میلیون گردشگر در دنیا به سفر می پرداختند اما این رقم در حال حاضر به عدد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری رسیده است که پیش بینی می شود تا یکصدسال آینده به قم ۴/۷ میلیارد گردشگر برسد که موضوعاتی از قبیل هواپیماهای بدون سرنشین، قطارهای سریع السیر و ماشین های متفکر برای سفرهای فضایی به وجود خواهد آمد که یک شرکت گردشگری هماهنگی کرده تا مردم را به مریخ بفرستد. این بدان معنا است که اوقات فراغت گسترش خواهد یافت و گردشگری عنوان بهترین شغل و کسب درآمد برای افراد خواهد شد.
وی گفت: امروز صحبت از وزارتخانه ای است که ابعاد فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی دارد. در بُعد فرهنگی حفاظت و مرمت از بناهای مهم تاریخی و آداب و سنن یعنی میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس کشور عزیزمان ایران و انتقال به آینده از وظایف مهم این وزارتخانه است.
مونسان با بیان اینکه ایران به‌واسطه ظرفیت­‌های بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی، بناهای متعدد تاریخی، تماکن متعدد دینی، وجود بیش از ۶۰۰موزه فعال، ظرفیت‌های طبیعی و تنوع آب و هوایی جزء ۱۰ کشور پرظرفیت گردشگری جهان جای گرفته است، افزود: خوشبختانه گردشگری با رشد خوبی رو به جلو حرکت می‌کند و علیرغم مشکلات ایجاد شده در این مدت به واسطه تحریم­‌ها لازم است بگویم؛ اگرچه تفاوت نرخ ارز یکی از دلایل رشد درآمد گردشگری بوده اما دلیل عمده این رشد نیست چراکه پکیج­‌های سفر به ایران را در خارج از کشور به صورت دلاری فروخته، بنابراین سود آژانس‌های گردشگری بیشتر شده است، در گذشته پکیج‌­های گردشگری حدود و ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار فروخته می‌شد اکنون نیز به همین قیمت به فروش می رسد.
۸ هزار عمانی در ۴ ماه گذشته به ایران سفر کرده اند
وی اضافه کرد: حدود ۸ هزار عمانی در ۴ ماه گذشته به ایران سفر کرده اند که بخش عمده‌ای از گردشگران سلامت و درمانی ایران را تشکیل می‌دهند و امسال گردشگران کشور عمران پس از لغو روادید به ۸۰ هزار نفر رسیده‌اند و اخیرا نیز با کشور چین لغو رواید کرده که حدود ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، هدف‌گذاری ما برای جذب گردشگرهای این کشور در فاز اول یک میلیون نفر و در فاز دوم ۲ میلیون است.
مونسان یادآور شد: بنابر آمار بانک مرکزی در سال ۹۷ سهم صنعت گردشگری در GDP کشور به ۱۱/۸ میلیارد دلار بوده که به نظر عدد خوبی است، البته این عدد باید ارتقاء پیدا کند، این عدد حدود ۲/۹ درصد GDP کشور را تشکیل می­دهد و به دنبال رساندن این سهم به ۴/۵ درصد هستیم که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه را می­طلبد.
وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حجم سرمایه گذاری در پروژه های حوزه گردشگری را اکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری تعداد ۴۰۵ هتل و ۱۵۴ هتل ۴ و ۵ ستاره ساخته شده است و تلاش خواهیم کرد ۶۰ تا ۷۰ درصد این پروژه ها را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسانیم، تا این لحظه نیز بیش از ۴۵۰۰ موافقت اصولی صادر شده است و این آمار مرتبا رو به رشد است.
وی بیان کرد: همچنین ۱/۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی در هیات سرمایه‌گذاران خارجی ثبت و علاوه‌بر آن مجموع فعالیت های هر سه حوزه در ۲ سال گذشته موجب ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در کشور شده است.
Parliament
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده به او رای اعتماد دادند.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش وعده داد که مطالبات معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمتی را محقق می‌کند و آیین نامه قانون مصوبه مجلس برای استخدام در آموزش و پرورش را نیز تا پیش از پایان مهر در دولت تصویب و ابلاغ خواهد کرد.
وی در جریان دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: خیل عظیمی از نمایندگان پشتوانه آموزش و پرورش هستند که سعی می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت وضعیت آموزش و پرورش را بهبود ببخشیم. همچنین مطالبات معلمان حق التدریسی و خرید خدمتی را محقق کرده و آیین نامه قانون مصوب مجلس برای استخدام را نیز تا پیش از مهر به تصویب دولت خواهیم رساند.
وی افزود:‌ توسعه مدارس دولتی و افزایش کیفیت آن جزء برنامه‌های من است اگرچه من مخالفتی با مدارس غیر دولتی ندارم، اما وظیفه دارم کیفیت مدارس دولتی را ارتقاء دهم تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند. ما باید با جو جغرافیایی در آموزش و پرورش مقابله کنیم. در حال حاضر یک دانش آموز از یک طرف خیابان نمی‌تواند به مدرسه آن طرف خیابان برود زیرا ضوابط منطقه بندی این اجازه را نمی‌دهد. در حالی که من معتقدم والدین باید امکان انتخاب مدرسه فرزندانشان را داشته باشند.
ما توانسته‌ایم چتر آموزش و پرورش را در تمام ایران باز کنیم اما آن طور که شایسته این مرز و بوم است زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش را فراهم نکرده‌ایم و بنیان‌های آموزشی ما آنچنان که باید باشد، نیست. متاسفانه آموزش‌های حافظه محور مهارت‌های یادگیری و مساله را به حاشیه برده و محتوای درسی نیز جامعیت لازم را ندارد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه تک تک دانش آموزان در مدارس دولتی حق دارند از سرانه سه و نیم میلیون تومانی استفاده کنند، اضافه کرد:‌ من با مشارکت اقتصاد دانان به مدل علمی برای فعال سازی تعاونی‌های معلمان در اداره مدارس رسیده‌ام که همگی متعهد به آموزش رایگان هستند و درآمد آنها هم از دولت است که این منجر به بهبود کیفیت آموزش می‌شود.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید از آموزش فضای مجازی اختصاصی به صورت رایگان استفاده کند و امکان استفاده از فن آوری‌های نوین آموزشی در همه مناطق را فراهم کند، اضافه کرد: امروز به مدد تکنولوژی‌های جدید می‌توانیم دانش آموزان مناطق محروم را هم از توانمندی برخوردار کنیم.
وی مقابله با بازماندگی از تحصیل دانش آموزان را نیز از دغدغه‌های خود عنوان و خاطرنشان کرد:‌ اگر مدرسه خانه دوم دانش آموزان است خانواده هم مدرسه اول است و باید این دیوار حائل بین مدرسه و خانواده از بین برود.
حاجی میزایی با بیان این که ضامن اجرای اصل 15 قانون اساسی خواهد بود، تاکید کرد: ما ابتدا باید مسائل آزار دهنده و روی زمین مانده آموزش و پرورش را بهبود ببخشیم تا زمینه برای برداشتن گامهای بلند فراهم شود و آن توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است که الان بیمار است. آموزش و پرورش از بودجه‌ای که ضعف ساختاری دارد رنج می‌برد و باید برای اصلاح بودجه آن اقدام شود چرا که همیشه با یک سوم کسری بسته می‌شود در حالی که باید بر مبنای عملکرد و واقع بینانه تنظیم شود.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: این مشکل باید ریشه‌ای حل شود ما نیازمند این هستیم که بودجه واقع بینانه تنظیم شود. ما باید به حقوق معلمان فکر کنیم و آن را منظم پرداخت کنیم زیرا تاخیر در پرداخت حقوق معلم علاوه بر معیشت او، منزلت نظام آموزشی را به مخاطره می‌اندازد.

https://www.asianews.ir/u/1c4
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید