صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 10474
گزارشگر: 2
۵۳۸۸
۰
۰
۲
سلامتی و شادابی پوست

بهترین روتین پوستی تابستان ۱۴۰۱ از تونر تا شوینده صورت

بهترین روتین پوستی تابستان ۱۴۰۱ از تونر تا شوینده صورت
اگر قصد خرید تونر، شوینده و روتین مخصوص صورت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص انتخاب محصولات مناسب برای شما بازگو کنیم.

پوست صورت نسبت به پوست دیگر قسمت‌های بدن از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و بهتر است برای حفظ سلامتی و شادابی آن به دنبال راهکار‌های جدی‌تری برای مراقبت از پوست صورتتان باشید. عواملی مختلفی نظیر استفاده از لوازم آرایشی، آلودگی‌های محیطی، چربی یا خشکی بیش از اندازه پوست و ... باعث می‌شوند تا پوست صورت شما دچار پیری زودرس شود. بنابراین لازم است از محصولات مراقبت از پوست همچون تونر‌ها، شوینده‌ها و روتین‌های پوستی استفاده نمایید. باتوجه‌به این موضوع اگر قصد خرید تونر، شوینده و روتین مخصوص صورت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در خصوص انتخاب محصولات مناسب برای شما بازگو کنیم.

 

استفاده از تونر صورت چه فوایدی را برای پوست به ارمغان می‌آورد؟

 

تونر صورت محصولی است که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست به منظور تنظیم PH آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرطوب‌کننده‌ها مایع سطح پوست را تقویت کرده و به طراوت، شادابی، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند. اگر پوست صورت شما چرب یا مختلط است، استفاده از یک تونر مناسب باعث کاهش چربی اضافی و منافذ باز موجود بر سطح پوستتان می‌شود. همچنین برای افرادی که پوست صورتشان خشک، نرمال یا حساس است، استفاده از تونر‌ها به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

مرطوب‌کننده پوست

استفاده از تونر‌های صورت فوایدی بسیاری دارد از جمله اینکه:

چین و چروک‌های صورت را کاهش می‌دهد ؛ این محصول مراقبتی به مرطوب شدن پوست کمک کرده و از کاهش رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه چین و چروک در نتیجه خشکی و کمبود رطوبت پوست ایجاد می‌شوند، به کمک تونر‌های صورت می‌توانید چین و چروک‌های پوست را کاهش دهید.

✓ برای استفاده از مرطوب‌کننده پوست را آماده می‌کند ؛ تونر‌های پوست باقیمانده‌های مواد آرایشی و آلودگی‌های موجود بر روی سطح پوست را پاک می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا مرطوب‌کننده‌ای که از آن استفاده می‌کنید، راحت‌تر جذب پوستتان شود.

✓ باعث کنترل و کاهش جوش و آکنه در صورت می‌شود ؛ سالیسیک اسید، گیکولیک و نیاسینامید‌ها از جمله مواد به کار رفته در تونر‌های صورت هستند که همگی برای درمان آکنه به کار ‌می‌روند و این مواد می‌توانند چربی پوست را کنترل کرده، قرمزی و ظاهر آکنه‌ها را کمرنگ نموده و باعث روشن‌تر شدن پوست صورت شوند.

✓ از ایجاد مو‌های زیر پوستی جلوگیری می‌کند ؛ در تونر‌های پوست از موادی مثل اسید گیکولیک و دیگر آلفا هیدروکسی اسید‌ها استفاده شده است و این مواد می‌توانند مانع از رویش مو‌های زیر پوستی شوند.

هنگام خرید تونر صورت بهتر است انتخاب این محصول را بر اساس نوع پوست صورتتان و اینکه تونر مورد نظر شما دارای چه ترکیبات مفید و اصلی هستند و حتماً فاقد ترکیبات مضر برای پوست باشند، انجام دهید. اگر می‌خواهید برای خرید تونر صورت به وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید، ما به شما محصولات فروشگاه اینترنتی رنگدونه را پیشنهاد می‌کنیم که از تنوع خوبی برخوردار است.

 

با انواع شوینده‌های صورت بیشتر آشنا شوید

 

برای تمیز کردن پوست صورت فقط آب کافی نیست، لذا برای این کار بهتر است از یک شوینده صورت مناسب استفاده شود. شوینده‌های صورت از دیگر محصولات مراقبتی پوست هستند که بدون آسیب به بافت پوست، برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی لوازم آرایشی و سایر آلودگی‌ها از روی سطح پوست طراحی و تولید شده‌اند. این محصولات منافذ پوست را تمیز کرده و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کنند. شوینده‌های صورت به شکل‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که برای خرید شوینده صورت مناسب لازم است با انواع آن آشنا شوید که شامل موارد زیر هستند:

۱- شوینده کرمی ؛ این محصول بافت غلیظ و کرم مانند داشته و به دلیل اینکه دارای مرطوب‌کننده بوده، استفاده از آن برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، مناسب است.
۲- شوینده روغنی ؛ این محصول برای پاک کردن بخشی از لوازم آرایشی و آلودگی‌های که در چربی حل می‌شوند، مناسب بوده اما بهتر است افراد دارای پوست چرب از آن‌ها استفاده نکنند، چراکه این شوینده از ترشح چربی اضافه پوست جلوگیری کرده و چربی آن را متعادل می‌کند. به جز پوست‌های چرب، برای دیگر پوست‌ها مناسب است.
۳- ژل شستشوی صورت ؛ این شوینده‌ها بر پایه آب و شفاف هستند و بافتی شبیه ژل دارند. ناخالصی‌ها و سبوم را از سطح پوست جدا کرده و پوست را از شر باکتری‌ها و ایجاد آکنه خلاص می‌کنند و باعث باز شدن منافذ پوست و تنفس بهتر آن می‌شوند.
۴- فوم شستشوی صورت ؛ شوینده‌های فومی بین پاک‌کننده‌های ژلی و کرمی قرار دارند و برای انواع پوست‌های مختلط مناسب بوده و به اندازه ژل‌های شستشوی صورت دارای قدرت پاک کنندگی چربی هستند.
درصورتی‌که شما هم قصد خرید شوینده صورت را دارید، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر ارائه‌دهنده محصولات مراقبت از پوست مراجعه کنید که در این میان فروشگاه اینترنتی رنگدونه، انواع مختلفی از شوینده‌های مخصوص صورت را برای انتخاب راحت‌تر شما در مجموعه خود گردآوری نموده است.

تونر صورت

نکات مهم برای روتین پوستی چیست؟

 

روتین پوستی در واقع اصلاحی است که به انجام سه مرحله پاکسازی، بالانس کردن و هیدراته کردن برای حفاظت از پوست گفته می‌شود. هدف از روتین پوست یا همان روال مراقبتی از پوست این است که شما بتوانید توسط راهکار‌هایی پوست خود را در بهترین حالت نگهداری کنید و عیب‌های آن را کمتر در معرض دید قرار دهید. در این زمینه یکسری نکات و قواعد کلی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

✓ قبل از اینکه به سراغ روتین پوستی مناسب بروید، ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید، آیا پوست شما خشک است یا چرب، معمولی، مختلط یا حساس.
✓ در مرحله بعدی باید هدف و انگیزه خود را از انجام روتین پوستی در نظر بگیرید، اگر پوست شما چرب و مستعد جوش است، روتینی را انتخاب کنید که به کنترل چربی، جلوگیری از ایجاد آکنه و رفع جای جوش و لکه‌های خاص از آن کمک کند. اگر پوست خشک دارید باید به دنبال روتینی باشید که قدرت بالایی در آبرسانی از پوست داشته باشد و مانع از ایجاد چین و چروک شود. برای پوست‌های حساس نیز باید از روتینی استفاده شود که التهاب و قرمزی پوست را کنترل کرده و تسکین‌دهنده باشد.
✓ در مرحله سوم باید بدانید که هر روتین پوست دارای سه مرحله اصلی پاکسازی، متعادل کردن و آبرسانی به پوست است که همه این مراحل نقش حیاتی و مهمی در مراقبت از پوست ایفا می‌کند.

بنابراین درصورتی‌که به دنبال یک روتین پوستی مناسب و مخصوص برای پوست خود هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه باید از روتین‌های پوستی استفاده شود و روتین برای انواع پوست‌ها شامل کدام محصولات مراقبت از پوست می‌شود، می‌توانید به وب‌سایت رنگدونه مراجعه نمایید تا اطلاعات کاملتری در این زمینه به دست‌آورید.

https://www.asianews.ir/u/75a
اخبار مرتبط
هرچند راه گریزی از پیری نیست و افزایش سن یک روند طبیعی در زندگی است، اما این دلیلی نیست که با پای خودمان به استقبال آن برویم. از دلایل پیری زودهنگام پوست صورت، خشکی آن است و یکی از راه هایی که می تواند جلوی بروز آن را بگیرد، ایجاد شادابی و نشاط در پوست به کمک ماسک های آبرسان پوست است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید