صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۷
کد خبر: 10475
گزارشگر: 213
۴۹۷
۰
۰
۲
گران شدن سهام در پایان بهار

آخرین قیمت سهام عدالت/اختصاص سهام به جاماندگان از تیرماه

آخرین قیمت سهام عدالت/اختصاص سهام به جاماندگان از تیرماه
بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود؛ این در حالی است که ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ایستاد.
به گزارش آسیانیوز، بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود دو درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد.

  سهام عدالت در پایان آخرین هفته خرداد، بیش از یک درصد افت داشت. همچنین شاخص کل بورس دو درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی یک تیر، به ۱۴ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بود.

بدین ترتیب ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۶۷۸ هزار تومان رسید.

نحوه ثبت‌نام سهام عدالت جدید
بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود. در این دوره نیازی به ثبت‌نام نیست و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

 بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها برخی از جاماندگان قرار است سهام می‌گیرند. مشخص نیست به باقی افراد جامعه سهام اختصاص می‌یابد یا خیر.

گروه اول کسانی هستند که سهام عدالت برای آنها صادر شده است اما دستگاه‌های مرتبط دعوت‌نامه را به موقع به دست این افراد نرساندند. قریب به دو میلیون نفر در این لیست قرار دارند و هنوز مراحل قانونی آن را طی نکرده‌اند.

گروه دوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. در این گروه افرادی مثل روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی و… قرار دارند که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر هستند.

بنابراین نیازی به ثبت‌نام نیست و در فصل تابستان به مشمولان سهام تعلق می‌گیرد./(تجارت نیوز)
https://www.asianews.ir/u/74t
اخبار مرتبط
سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹) در نیمه دوم تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود ؛ این در حالی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به مردم هشدار داد.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سود سهام عدالت به زودی آغاز می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهام اعطا خواهد شد.
سهام عدالت دارایی است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای این سهام بودند؛ این در حالی است جاماندگان دریافت سود سهام عدالت می توانند اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند و منتظر واریز سود سال های ۹۸ و ۹۹ از اواخر اردیبهشت باشند.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دولت مکلف شده است به لیست افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست اصل ۴۴ سهام عدالت پرداخت کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید