صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 10477
گزارشگر: 213
۱۳۵۰
۰
۰
۳
انتصاب جدید در مهم ترین ارگان سپاه پاسداران

روایت برخی کانال های تلگرامی از برکنار شدن حسین طائب/تغییرات عجیب در سازمان اطلاعات سپاه

روایت برخی کانال های تلگرامی از برکنار شدن حسین طائب/تغییرات عجیب در سازمان اطلاعات سپاه
در حالی که حسین طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه امروز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت "مشاور فرمانده کل سپاه " منصوب شد، روز گذشته تعدادی از چهره‌ها و اکانت‌های توییتری نزدیک به سپاه پاسداران از دلایل استعفای وی خبر داده بودند.

به گزارش آسیانیوز، چند روز پس از تهدیدهای رسانه‌ای مطرح شده درباره احتمال کشته شدن حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از سوی اسرائیل، تعدادی از کانال‌های تلگرامی و اکانت‌های نزدیک به سپاه پاسداران در توییتر، از کنار رفتن او خبر دادند.

همچنین عصر چهارشنبه اول تیر، تعدادی از چهره‌ها و اکانت‌های توییتری نزدیک به سپاه پاسداران از استعفای حسین طائب خبر دادند.

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روز پنج‌شنبه دوم تیر در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره استعفا یا برکناری حسین طائب، به سایت دیده‌بان ایران گفت اساساً درباره این موضوع حرف و حدیثی نشنیده‌ است: «هیچ خبری در خصوص برکناری حسین طائب ندارم.»

این خبر اما چند روز پس از گزارش‌ها درباره احتمال کشته شدن رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به وسیله اسرائیل منتشر شده است.


در هفته‌های گذشته رسانه‌های اسرائیل به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور مدعی شدند جمهوری اسلامی باندهای ایرانی و ترکیه‌ای را به استخدام درآورده تا شهروندان اسرائیلی را در ترکیه هدف قرار دهند.

در همین حال رسانه‌های اسرائیل ادعا کردند این حمله‌ها از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به ریاست طائب برنامه‌ریزی شده است. شبکه کان اسرائیل نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش ذکر نشده از احتمال کشته شدن حسین طائب به دست اسرائیل سخن گفته بود.

در سال‌های اخیر و پس از ترور دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران از جمله محسن فخری زاده، انتقادهای متعددی درباره ضعف عملکرد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات مطرح شده است.

همچنین در این سال‌ها گزارش‌های گوناگونی درباره بازداشت مقام‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل منتشر شده است.

پرونده فعالان محیط زیست و نیز پرونده تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی از جمله موارد مورد اختلاف بین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر بوده است.

بنا بر ادعای برخی گزارش ها نیز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران همچنین اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و دیگر نزدیکان محمود احمدی نژاد و نیز حسین فریدون، برادر حسن روحانی را بازداشت کرد.

این در  حالی است که اقتصاد آنلاین امروز و ساعتی پیش نوشت با حکم فرمانده کل سپاه ؛رییس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد:با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت " رییس سازمان اطلاعات سپاه" منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت "مشاور فرمانده کل سپاه " منصوب گردید.

رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه سالها عهده دار مسئولیت" ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه" بودند و تجارب فراوانی در امور حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی دارد./

https://www.asianews.ir/u/74u
اخبار مرتبط
وال استریت ژورنال امروز نوشت اقدامات جدید اسرائیل، تازه‌ترین تحول استراتژی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آن را «دکترین اختاپوس» نامیده است.
محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد کشته شدن یک عضو وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین و جراحت یکی از اعضای این واحد در روز چهارم خرداد خبر داد.
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.
اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه، درباره دستگیری ادمین‌های کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس منتشر شد.
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن یک عضو یگان هوافضای خود «در حین انجام ماموریت» در شهرستان خمین خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید