صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳ تیر ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۶
کد خبر: 10486
گزارشگر: 213
۵۰۴
۰
۰
۳
همراه با ادعای خنثی‌سازی طرح ترور گردشگران

پایان تیرگی روابط ترکیه و اسرائیل به چه معناست؟/تشکر یائیر لاپید از مولود چاووش اوغلو

پایان تیرگی روابط ترکیه و اسرائیل به چه معناست؟/تشکر یائیر لاپید از مولود چاووش اوغلو
رویترز به‌نقل از مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نوشت این کشور و اسرائیل می‌خواهند به بیش از یک دهه تیرگی روابط خود پایان دهند؛ این در حالی است که یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل،از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی ترکیه برای «خنثی‌سازی طرح ترور» تشکر کرد.

به گزارش آسیانیوز، در جریان نشست خبری روز پنج‌شنبه وزرای خارجه اسرائیل و ترکیه، دو طرف بر لزوم تقویت مجدد روابط خود تاکید کردند.

تنها چند ساعت بعد از آن که رسانه‌های داخلی ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کردند هشت تن به اتهام تلاش برای ترور گردشگران اسرائیلی در خاک ترکیه بازداشت شدند، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، وارد آنکارا شد و از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی ترکیه برای «خنثی‌سازی طرح ترور » تشکر کرد.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه دوم تیرماه در گزارشی به‌ نقل از وزیر خارجه اسرائیل در ترکیه ادعا کرد: «در هفته‌های اخیر، جان شهروندان اسرائیلی، به لطف همکاری‌های امنیتی و دیپلماتیک میان اسرائیل و ترکیه نجات یافت.» به‌گفته وزیر خارجه اسرائیل، همکاری‌های امنیتی تل‌‌‌آویو و آنکار ادامه خواهد یافت.

روز پنج‌شنبه خبرگزاری غیردولتی «اخلاص» ترکیه در گزارشی مدعی شد افراد بازداشت شده در استانبول عضو یک هسته تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی ایرانند و در جریان حمله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه به خانه‌ای در محله بی‌اغلو دستگیر شده‌اند.

به‌نوشته رسانه‌های ترکیه، این دستگیری هفته پیش صورت گرفت، اما خبر آن همزمان با ورود وزیر خارجه اسرائیل به آنکارا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

در جریان نشست خبری مشترک روز پنج‌شنبه وزرای خارجه اسرائیل و ترکیه، دو طرف بر لزوم تقویت مجدد روابط خود تاکید کردند. در همین ارتباط، رویترز به‌نقل از مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نوشت دو طرف می‌خواهند به بیش از یک دهه تیرگی روابط خود پایان دهند.

به‌گفته وزیر خارجه ترکیه، گفت‌وگوها بر سر بازگشایی دوباره نمایندگی‌های دیپلماتیک، در سطح سفرا آغاز شده است. ترکیه و اسرائیل، در سال ۲۰۱۸ سفرای خود را اخراج کردند و بعد از آن مجموعه‌ای از محدودیت‌های تجاری نیز میان طرفین وضع شد.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به ترکیه تنها یک روز بعد از سفر  محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به ترکیه و دیدار و گفت‌وگو با رجب‌‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه انجام می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/750
اخبار مرتبط
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل گفت: سفر بایدن حاوی پیامدهایی برای وضعیت منطقه و مقابله با ایران است.
یائیر لاپید، وزیر خارجه کنونی اسرائیل، در مسند نخست‌وزیر موقت سر کار می‌آید؛ این اولین بار در ۲۱ سال گذشته است که فردی از جریان چپ میانه اسرائیل به نخست‌وزیری می‌رسد.
وال استریت ژورنال امروز نوشت اقدامات جدید اسرائیل، تازه‌ترین تحول استراتژی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آن را «دکترین اختاپوس» نامیده است.
روزنامه نیویورک تایمز روز از ساخت تونل‌های جدیدِ وسیع و زیرزمینی در سایت هسته‌ای نطنز خبر داده، اما نوشت که مقامات آمریکا و اسرائیل در مورد اهداف ایران از این اقدام اختلاف نظر دارند.
سخنگوی ارتش اسرائیل به روزنامه عربی‌زبان ایلاف گفت قصر بشار اسد را در دمشق بمباران خواهد کرد؛ این در حالی است که فرودگاه دمشق نیز از دو روز گذشته به دلیل حملات اسرائیل از کار افتاده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید