صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۵
کد خبر: 10501
گزارشگر: 213
۳۷۳۵
۰
۰
۲
حسن مشروعی‌فر به جای ابراهیم جباری

چرا فرمانده محافظان رهبر جمهوری اسلامی تغییر کرد؟

چرا فرمانده محافظان رهبر جمهوری اسلامی تغییر کرد؟
در پی برکناری حسین طائب از ریاست اطلاعات سپاه پاسداران، تغییر مهم دیگری نیز رخ داد؛ سرتیپ ابراهیم جباری که از سال ۱۳۸۹ تا کنون فرمان «سپاه ولی امر» بوده است اکنون کنار می‌رود و جای خود را به سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر می‌دهد.

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم جباری پس از ۱۲ سال کنار رفت تا حسن مشروعی‌فر فرمانده «سپاه ولی امر» شود و تا کنون اطلاعاتی درباره پیشینه مشروعی‌فر منتشر نشده است(رکنا)

-------------------------

روایت برخی کانال های تلگرامی از برکنار شدن حسین طائب/تغییرات عجیب در سازمان اطلاعات سپاه

------------------------------------------------

در پی برکناری حسین طائب از ریاست اطلاعات سپاه پاسداران، تغییر مهم دیگری نیز رخ داد؛ سرتیپ ابراهیم جباری که از سال ۱۳۸۹ تا کنون فرمان «سپاه ولی امر» بوده است اکنون کنار می‌رود و جای خود را به سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر می‌دهد.

«سپاه ولی امر»‌ مسئولیت حفاظت از جان رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، نهادی که طی اصلاحاتی در سال ۱۳۶۸، تشکیل شد. پیش از آن، «سپاه حفاظت انصارالمهدی» به‌طور کلی وظیفه حفاظت از رهبران جمهوری اسلامی را در اختیار داشت. اما رهبر انقلاب با جدا کردن «سپاه ولی امر» از این نهاد، اهمیت ویژه‌ای را معطوف حفاظت از رهبر کرد.

مشروعی‌فر را رسما حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، به این سمت منصوب کرده است.

همچنین  اطلاعاتی درباره پیشینه مشروعی‌فر منتشر نشده است و نام او در اخبار منتشرشده راجع به سپاه پاسداران در سال‌های اخیر به چشم نمی‌خورد.

تغییرهای اخیر در سپاه پاسداران در پی چندین و چند حمله به مقام‌های این گروه نظامی و چهره‌های برنامه هسته‌‌ای در خاک ایران صورت گرفته است، حملاتی که از نفوذ بی‌سابقه اسرائیل در نیروهای امنیتی ایران خبر می‌دهند و این تغییرها از نگرانی جمهوری اسلامی را در این مورد حکایت دارند.

تغییر ناگهانی طائب در حلقه درونی جمهوری اسلامی هم جنجال‌برانگیز شد.

حمید رسایی، نماینده اصولگرای پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه در توییتی، برکناری طائب را «تاثیرگذارترین عزل در تحولات انقلاب» پس از کنار گذاشتن آیت‌الله حسینعلی منتظری از مقام قائم‌مقامی رهبری خواند. توییت رسایی واکنش منفی بسیاری از طرفداران حکومت را برانگیخت، از جمله عباس سلیمی نمین که به خبرگزاری تسنیم، گفت: «برخی افراد نه بر مقوله تاریخ اشراف و تسلط دارند و نه در واقع، دارای توان تحلیلگری هستند که بتوانند یک تحلیل درست از مسائل ارائه بدهند. موضع جناب آقای رسایی درباره تغییر اخیر در سازمان اطلاعات سپاه از همین دست است.»

خبرگزاری ایسنا در باره این انتصاب نوشت سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروعی فر با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر (عج) منصوب شد.

وی افزود: فرمانده کل سپاه همچنین با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزنده و مجاهدانه سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری طی دوران تصدی فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر ( عج) قدردانی کرد./

https://www.asianews.ir/u/75f
اخبار مرتبط
در حالی که حسین طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه امروز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت "مشاور فرمانده کل سپاه " منصوب شد، روز گذشته تعدادی از چهره‌ها و اکانت‌های توییتری نزدیک به سپاه پاسداران از دلایل استعفای وی خبر داده بودند.
وال استریت ژورنال امروز نوشت اقدامات جدید اسرائیل، تازه‌ترین تحول استراتژی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آن را «دکترین اختاپوس» نامیده است.
محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین تایید کرد کشته شدن یک عضو وزارت دفاع به نام احسان قدبیگی در یک واحد تحقیقاتی در منطقه پارچین و جراحت یکی از اعضای این واحد در روز چهارم خرداد خبر داد.
وهاب فرامرزیان، ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی به طرز مشکوکی کشته شده است.
اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه، درباره دستگیری ادمین‌های کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس منتشر شد.
علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن یک عضو یگان هوافضای خود «در حین انجام ماموریت» در شهرستان خمین خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید