صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۶
کد خبر: 1051
گزارشگر: 2
۱۰۶۷
۰
۰
۱
تجارت ۳۵/۵ میلیارد دلاری ایران

واردات از صادرات جلو زد

واردات از صادرات جلو زد
آمارهای تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد در ۵ ماهه امسال ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۱۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار واردات انجام شده است.

صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور در۵ ماهه امسال بالغ‌بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که به لحاظ حجمی ۶۰ هزار ۷۳۷ تن محسوب می‌شود.
مبادلات بازرگانی نشان می‌دهد میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به‌استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و بدون صادرات تجارت چمدانی بالغ‌بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که به لحاظ حجمی ۷۰ هزار و ۷۳۷ تن محسوب می‌شود.
در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۲۹/۸۶ درصد در وزن و کاهش ۹/۱۴ درصد در ارزش دلاری داشته است.
همچنین میزان واردات کشور در این مدت با کاهش ۱۱ صدم درصد در وزن و ۶.۸۳ درصد در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ به ارقام ۱۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار رسیده است.
کشورهای عمده مقصد صادرات
در ۵ ماه نخست سال ۹۸ بیشترین میزان صادرات کشور مقصد کشور چین با رقمی بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار و سهم ۲۴.۹۱ درصد عراق با ۳ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار و سهم ۲۱.۹۵ درصد ترکیه با دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار و سهم ۱۳.۸۸ درصد امارات متحده عربی با یک میلیارد و ۶۶۷ میلیون دلار و سهم ۹.۳۶ درصد و کشور افغانستان با ۸۹۸ میلیون دلار و سهم ۵.۰۴ درصد از کل ارزش صادرات را داشتند.
کشورهای عمده طرف واردات
در این مدت چین، با اختصاص رقم ۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار در جایگاه نخست قرار دارد همچنین کشور امارات با ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار و ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۱۸ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم را دارا هستند و در ادامه هند با یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و آلمان با ۸۶۵ میلیون دلار جزو کشورهای عمده طرف معامله واردات بودند.

https://www.asianews.ir/u/1ki
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید