صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۷
کد خبر: 10510
گزارشگر: 306
۴۴۱
۰
۰
۱
رئیس سیما و منظر شهرداری یزد خبر داد

۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد

۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد
یزد - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت: در حال حاضر ۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد

آسیانیوز / یزد ؛ «محمدحسن منصوری زاده»  افزود : سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۰.۱۶ متر است که از میزان متوسط کشور ۰.۴ کمتر است، لذا برای جبران این کمبود، کاشت گل‌ها و گیاهان کم آبخواه را در دستور کار داریم.

به گفته وی، در سال گذشته بیش از ۱۶۸ هزار گل و ۲۶۴ هزار گیاه کم آبخواه و متناسب با شرایط جوی شهر یزد پرورش یافته است

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد از صرفه‌جویی ۲۵ درصدی مصرف آب فضای سبز شهری یزد با بهره گیری از روش آبیاری نوین زیرسطحی خبر داد و گفت: با توجه به مشکل کم آبی از طرح ترکیبی ایجاد فضای سبز و فضای خشک برای بهبود سیما و منظر شهر بهره می‌گیریم.

«محمدحسن منصوری زاده» اظهار کرد: طرح ترکیبی ایجاد فضای سبز و فضای خشک با توجه به کاهش منابع آبی استان و مشکل کاشت چمن و گیاهان پرآبخواه اجرا می‌شود و در اجرای این طرح، برای ایجاد فضای سبز در کنار درختان کم آبخواه، گل کاری و فضای‌های باقی مانده با برش‌های چوپ پر می‌شود.

منصوری زاده در رابطه با کاهش مصرف آب در این بخش عنوان کرد: روش آبیاری نوین زیرسطحی در فضای سبز شهر اجرا شده که با استفاده از این روش ۲۵ درصد در مصرف آب جلوگیری خواهد شد و علاوه بر ای نیز تاکنون ۵۸ انشعاب آب شرب از فضای سبز یزد حذف شده و حذف ۳۰ انشعاب دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

بازدید از  بوستان محیطی کویر معروف به اکو پارک، گلخانه و اجرای طرح کشف بافت، طرح آبیاری نوین به صورت زیر سطحی(به صوت پایلوت)، جداسازی شبکه آب فضای سبز، طراحی و اجرای فضای سبز ترکیبی، طرح نصب سردیس‌های شهداری انقلاب و طرح پارک باد ‌و سایه در شهرک فراز از اهم بازدیدهای اهالی رسانه‌ در قالب اتوبوس خبر آخر هفته گذشته از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد بود.

رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهردای یزد در پایان استفاده از پساب در پارک محیطی کویر را از اقدامات در حال اجرای شهرداری و از طرحهای مهم این سازمان خواند و گفت: در تلاش هستیم از این روش در دیگر بوستان‌ها نیز استفاده کنیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 ۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد  «محمدحسن منصوری زاده»  رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری

https://www.asianews.ir/u/75o
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از نصب دوچرخه بند در ۱۷۰ نقطه شهر به درخواست های مردمی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید